پیش بینی موثر بودن شیمی درمانی با ابزار قابل حمل


پیش بینی موثر بودن شیمی درمانی با ابزار قابل حمل
محققان از تولید دستگاه‌های قابل حمل کوچکی خبر داده‌اند که مجهز به حسگرهایی برای پیش بینی موثر بودن شیمی درمانی بر روی افراد مبتلا به سرطان هستند.

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، پژوهشگران دانشگاه راجرز آمریکا از تولید دستگاه های قابل حملی خبر داده اند که از نظر ظاهری مشابه با آویزهای پلاستیکی لباس بوده و طول انها در مجموع به ۷.۵ سانتیمتر می رسد.

دقت این دستگاه ها در زمینه تشخیص موثر بودن شیمی درمانی به ۹۶ درصد می رسد و حسگرهای زیستی نصب شده بر روی آنها از قابلیت خودآموزی برخوردارند و با ارائه سریع نتایج به انتخاب داروی مناسب برای فرد مبتلا به سرطان کمک می کنند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از این دستگاه آن است که باعث می شود افراد آسیب پذیر با عدم انجام شیمی درمانی جلوی وقوع عوارض جانبی را گرفته و از تشدید سرطان جلوگیری کنند.

پیش بینی موثر بودن شیمی درمانی با ابزار قابل حمل

شیمی درمانی اگر چه موجب مرگ سلول های سرطانی می شود، اما بسیاری از سلول های سالم بدن را نیز از بین برده یا به آنها آسیب می زند. همین مساله به ریزش موهای بدن و مشکلات گوارشی در افراد می انجامد. با توجه به استفاده ابزار مذکور از هوش مصنوعی انتظار می رود دقت آن در آینده باز هم افزایش یابد.

این ابزار با شمارش دقیق سلول های سرطانی و استفاده از الکترودهای کوچک و نیز بهره گیری از روش طیف سنجی به هدف خود می رسد و سلول های زنده، مرده و سرطانی را مشخص می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش