فرهنگ زیربنای توسعه است


فرهنگ زیربنای توسعه است

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: فرهنگ ذیل اقتصاد تعریف شده به همین دلیل است که اگر فرهنگ درست شود اقتصاد نیز درست خواهد شد، چرا که فرهنگ اصلی‌ترین نیاز و مولفه اساسی توسعه پایدار است.

فرهنگ زیربنای توسعه است

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در همایش سپیده دانایی وجه تمایز انسان از سایر موجودات را عقل و دانایی او دانست و اظهار کرد: انسان تنها موجودی است که با اختیار و دانایی خود می‌تواند راه درست از نادرست را انتخاب کند و قدرت عقل انسان که به عنوان یک هدیه در وجود او ودیعه نهاده شده با قلم و نوشتن ماندگار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به جایگاه قلم و صاحب قلم در ارزش‌های دینی خاطرنشان کرد: فرهنگ ذیل اقتصاد تعریف شده به همین دلیل است که اگر فرهنگ درست شود اقتصاد نیز درست خواهد شد، چرا که فرهنگ اصلی‌ترین نیاز و مولفه اساسی توسعه پایدار است.
وی با بیان اینکه شهرستان سمیرم در حوزه فرهنگ خوشنام است، تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های فرهنگ، کتاب بوده و یکی از اصلی‌ترین سرمایه‌های حوزه کتاب و کتابخوانی نویسندگان هستند، هر کتاب با زحمت تولید می‌شود و شکرانه این نعمت استفاده صحیح از کتاب و افزایش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه است.
در ادامه این مراسم که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سمیرم برگزار شد، از نویسندگان و مولفان شهرستان تقدیر شد.
خاطرنشان می‌شود، همایش سپیده دانایی سمیرم ۲۶ تیرماه با حضور سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، محمدعلی جعفری معاون امور هنری و سینمایی، حجت‌الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی مسئول امور شهرستان‌های اداره کل، عسگریان فرماندار و مرتضی نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سمیرم انجام شد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج