لازمه کارآفرینی، کسب تجربه عملی است


لازمه کارآفرینی، کسب تجربه عملی است

تهران- ایرنا- کارآفرین نمونه در سامانه انتخاب مردمی معاونت زنان ریاست جمهوری گفت: کارآفرینان جوان ابتدا باید تجربه عملی فعالیت در شرکت‌های کوچک و بزرگ را به دست آورند و سپس برای راه‌اندازی کسب‌ و کار خود اقدام کنند.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان ایران، نسیم توکل کارآفرین نمونه در سامانه انتخاب مردمی معاونت زنان ریاست جمهوری و از بانوان فعال اتاق بازرگانی، به جوانان و فارغ‌التحصیلانی که علاقه‌مند به راه‌اندازی یک کسب و کارند و هنوز در ابتدای راه هستند، توصیه کرد: جوانی که به تازگی فارغ‌التحصیل شده پیشنهاد می‌کنم قبل از راه‌اندازی هر کسب و کاری ابتدا در یک سازمان بزرگ کار کند تا تجربه سیستم کاری، نحوه ایجاد نظم میان بخش‌های مختلف و روال‌های کاری را بیاموزد.
وی افزود: همچنین این کارآفرینان باید در یک کسب و کار کوچک کار کنند زیرا در این شرکت‌ها به طور معمول یک نفر چندین کار مختلف را انجام می‌دهد بر این اساس در این فضا شیوه اداره کردن بخش‌های مختلف یک کسب و کار را می‌آموزد.
به گفته توکل، یک فارغ‌التحصیل پیش از راه‌اندازی کسب و کار خود باید لابی‌گری و ارتباطات مؤثر را از طریق فعالیت در این‌گونه شرکت‌ها بیاموزد، پس از کسب این تجربه‌ها میزان موفقیت یک فرد در کسب‌وکار خودش بسیار بیشتر می‌شود و از شانس بالاتری برخوردار خواهد بود.
کارآفرین نمونه در سامانه انتخاب مردمی معاونت زنان ریاست جمهوری در ادامه بر مفهوم لابی‌گری به عنوان یک توانمندی اشاره کرد و افزود: لابی‌گری به عنوان یک ابزار ارتباطی یکی از توانمندی‌هایی است که هر کارآفرین به خصوص بانوان که هنوز در ابتدای مسیر کسب و کار هستند باید بیاموزند.

وی ادامه داد: لابی‌گری خیلی هم خوب است و با رانت متفاوت است، ارتباطاتی است که موجب تسهیلگری در امور می‌شود و این‌طور نیست که به جایگاه یا فرصتی دست پیدا کنید که حق شما نیست، این ارتباطات برای پیشبرد و موفقیت یک کسب و کار حیاتی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...