آسیب های اجتماعی چالشی بزرگ در کشور/ پیشگیری در وقوع آسیب های اجتماعی نقش بسزایی دارد


زنگانه گفت: پیشگیری از وقوع جرم در مواجه با آسیب‌های اجتماعی اهمیت بالایی دارد.

آسیب های اجتماعی چالشی بزرگ در کشور/ پیشگیری در وقوع آسیب های اجتماعی نقش بسزایی داردبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی محمد زنگانه، مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی، توجیهی مدیران و مجریان طرح نماد در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، اظهار کرد: با چالش بزرگی در کشور به نام آسیب های اجتماعی مواجه هستیم؛ در دعوای حقوقی اول کشور، دعاوی حوزه خانواده دیده می شود و موضوعاتی مانند مطالبه مهریه و طلاق توافقی که در کشور حدود ۵۳۵ هزار بار مورد رسیدگی بود.

زنگانه ادامه داد: ضرب و جرح عمدی دومین جرم به لحاظ فراوانی در کشور است که ریشه در عدم تاب آوری دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم در مواجه با آسیب‌های اجتماعی گفت: پیشگیری غیرکیفی دو نوع پیشگیری موقعیتی و اجتماعی است.

به دنبال تأدیب حقوق دیگران نیستیم

زنگانه ادامه داد: در پیشگیری اجتماعی به دنبال تأدیب حقوق دیگران نیستیم اما پیشگیری موقعیتی یعنی اگر انگیزه مجرمانه وجود داشت، موقعیت ارتکاب جرم ازبین برود، همچنین پیشگیری رشد مدار برای جامعه هدف زیر ۱۸ سال است.

وی افزود: این پیشگیری بر ۳ محور خانواده، مدرسه و جامعه استوار است و اگر به دنبال کاهش آسیب ها و هم افزایی با دستگاه ها هستیم باید به سمت پیشگیری رشد مدار برویم.

مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تصریح کرد: برای اجرای پیشگیری رشد مدار و مدرسه محور، مدل علمی از سوی دانشگاه تهران در حضور وزیر وقت آموزش و پرورش به ما ارائه و مورد بررسی قرار گرفت و پایلوت نماد برای ۲۶ هزار دانش آموز نظر آبادی انجام شد.

زنگانه گفت: اکنون وارد پایلوت جامعه ۳۵ گانه در ۳۱ استان کشور هستیم که بعد از این موضوع در فاز تعمیم دو، تمام مدارس کشور تا پایان برنامه ششم توسعه تحت پوشش قرار می‌گیرند البته بعد از ۴ سال اجرا به دنبال آسیب شناسی نظام مراقبت اجتماعی نماد هستیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر