به گزارش افکارنیوز،

رئیس شاخه اتحادیه علمای مسلمان حاضر در استان دیاله عراق اعلام کرد که گروه تروریستی داعش قصد داشت امنیت را در مرزهای ایران و عراق از بین ببرد که با تلاش نیروهای الحشد الشعبی این طرح ناکام ماند.

اخبار سیاسی- ​اتحادیه علمای مسلمان حاضر در استان دیاله عراق به نقش مهم نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) اشاره کرد.

«جبار المعموری» رئیس شاخه این اتحادیه در دیاله تأکید کرد که گروه تروریستی داعش در حال طراحی نقشه‌ای برای بر هم زدن امنیت در مرزهای بین عراق و جمهوری اسلامی ایران بود.

المعموری به پایگاه خبری «المعلومهم گفت که داعش قصد داشت این مناطق مرزی را به «مرزهای ملتهب» بدل کند و در راستای اجرای طرح‌های آمریکا، افراد بی‌گناه را هدف قرار دهد.

وی ادامه داد: «استقرار [نیروهای] الحشد الشعبی در حمرین و اطراف [مناطق] مندلی، امام ویس و ریف خانقین، در شکست این طرح، نقش مهمی داشت».

رئیس شاخه اتحادیه علمای مسلمان در دیاله تصریح کرد که نیروهای الحشد موفق شدند عناصر داعش را هفتاد کیلومتر از این مناطق دور کنند.

المعموری در پایان خاطر نشان کرد که «رسیدن به مرزهای ایران، یکی از اهداف داعش بود، ولی به خاطر حضور الحشد الشعبی که در کمین اهداف آن (داعش) قرار داشت، [این طرح] عملی نشد».

در خصوص اهمیت الحشد الشعبی، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دولة القانون» و نخست وزیر اسبق عراق تأکید کرد که الحشد، تضمین و سوپاپ اطمینان امنیت عراق است.

المالکی تصریح کرد که نقش الحشد به پایان نرسیده و نیاز به آن منتفی نشده است. افزون بر این باید، اصل تکریم آن به خاطر اقداماتی که انجام دادند و دستاوردهایی که محقق کردند، رعایت شود.