مالیات بر ارزش‌افزوده بزرگ‌ترین دغدغه تولیدکنندگان است


مالیات بر ارزش‌افزوده بزرگ‌ترین دغدغه تولیدکنندگان است

قم-ایرنا- قائم‌مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت کشور با اشاره به اثرات منفی سیاست فعلی مالیات بر ارزش‌افزوده گفت: سیاست مالیات بر ارزش‌افزوده و نحوه اجرای آن مهمترین دغدغه و مشکل تولیدکنندگان است.

آرمان خالقی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن در اتاق بازرگانی قم، اضافه کرد: سیاست ارزش‌افزوده باید به نحوی اجرا شود که هزینه‌های دریافتی از مصرف‌کننده نهایی دریافت و هزینه آن به دوش تولیدکنندگان نیفتد.
وی ادامه داد: از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود نسبت به اصلاح این سیاست ورود پیداکرده و از رکود و افزایش هزینه‌های تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی جلوگیری به عمل آورد.
خالقی در ادامه عنوان کرد: در شرایط تحریم‌های اقتصادی و جنگ تمام‌عیار ارزی دشمن، برای ادامه فعالیت‌های صنعتی و تولید باید مواد اولیه و نقدینگی واحدهای تولیدی به‌موقع و به‌اندازه تامین شود.
وی ادامه داد: در وضعیت جنگ اقتصادی دشمن، تمام مسئولان و مدیران باید نسبت به وظایف و حوزه رسالت‌های خود درک و شناخت کافی داشته باشند.
قائم‌مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با انتقاد از روند طولانی انجام مطالبات اداری صنعتگران اظهار کرد: در شرایط موجود باید اقدامات لازم در رابطه با صنعتگران و تولیدکنندگان در کوتاه‌ترین و بهترین شکل ممکن انجام شود.
خالقی همچنین گفت: درصورتی‌که چابک سازی ارکان دولت و دیگر بخش‌های اقتصادی به‌درستی انجام نشود، امکان دست‌یابی به اهداف بلند اقتصادی و صنعتی ممکن نیست.
وی با انتقاد از روند بوروکراسی‌های آزاردهنده موجود در بخش اقتصادی کشور عنوان کرد: با بوروکراسی‌های اداری امروز، پیشبرد اهداف تولیدی و صنعتی به‌شدت با مشکل همراه می‌شود.
قائم‌مقام دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: تسریع در رسیدگی به دعاوی و اختلافات اقتصادی و تشکیل کارگروه‌های تخصصی در این رابطه توسط قوه قضاییه نیز در پیشبرد اهداف اقتصادی و کاهش مشکلات تولید موثر است.
وی در بخش پایانی سخنان خود نیز اظهار کرد: در وضعیتی که بازار صادراتی کشور به دلیل مشکلات تحریم، نسبت به گذشته محدودشده باید از واحدهای موفق صنعتی و همراه کردن واحدهای کوچک‌تر با این قبیل واحدهای موفق حمایت‌های لازم صورت بگیرد.
همایش گرامیداشت روز ملی صنعت در قم برگزار و طی آن از ۲ پیشکسوت صنعتی و ۱۳ صنعتگر برتر استان تجلیل شد.

۷۴۰۳ / ‌‬ ۶۱۳۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»