یکی از زندان‌های قزوین کارگاه تولیدی می‌شود


یکی از زندان‌های قزوین کارگاه تولیدی می‌شود

قزوین - ایرنا - برای نخستین بار در استان یکی از زندان‌های قزوین تعطیل و به محیط کارگاهی و تولیدی تبدیل می شود.

رییس کل دادگستری قزوین روز چهارشنبه در آیین قدردانی از واحدهای صنعتی نمونه قزوین که با حضور محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد، افزود: از ابتدای ورود به استان کاهش جمعیت زندان‌های استان را در دستور کار قرار داده ایم و با عفو مقام معظم رهبری و تلاش های صورت گرفته آمار زندانیان استان از چهار هزار و ۳۰۰ به ۲ هزار و ۷۰۰ نفر کاهش یافت.

حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی اضافه کرد: سه هزار و ۴۰۰ کارخانه در استان قزوین باید دست به دست هم داده و با ایجاد بزرگترین کنسرسیوم صنعتی در کشور انقلابی در صنعت و اشتغالزایی به وجود آورند.

وی گفت: اگر اشتغال در استان با همت فعالان اقتصادی و کارآفرینان ایجاد شود، ۲ هزار و ۷۰۰ زندانی وارد چرخه اشتغال و کسب درآمد شده و بسیاری از آسیب های اجتماعی نیز کاهش خواهند یافت.

این مسئول با اشاره به جشن های گلریزان برای آزادی زندانیان، گفت: امسال میزان کمک های این جشن ها به ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافت که نسبت به سال گذشته های افزایش چشمگیری داشته است و امیدواریم حضور صنعتگران نیز در این جشن ها پررنگ تر شود.

قدرتی اضافه کرد: از همه صنعتگران درخواست می کنیم اشکالات، خلاها و نواقص قوانین را در حوزه صنعت، معدن و تجارت شناسایی کرده و از فرصت به وجود آمده با انتصاب آیت الله رییسی به سمت رییس قوه قضاییه برای اصلاح گلوگاه های دست و پاگیر فعالان اقتصادی اقدام کنند.

رییس کل دادگستری قزوین اضافه کرد: امروزه همه دستگاه ها از مالیات، بانک، بیمه، مدیران اجرایی، قضایی و…پای کار آمده اند و امیدواریم شاهد روزی باشیم که صنعتگران جامعه دغدغه ای جز تولید نداشته باشند.

در ادامه این مراسم از ۳۲ واحد نمونه تولیدی استان قزوین تجلیل به عمل آمد.

استان قزوین حدود چهار هزار واحد تولیدی دارد.

۶۱۰۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی