به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی با معاون دانشگاه چمران و جمعی از اساتید دانشکده علوم انسانی و ادبیات این دانشگاه دیدار و گفت و گو کرد.

در این نشست اساتید و اعضای هیات علمی این دانشکده به بیان دغدغه ها و خواسته های خود پرداختند.

مهمترین خواسته ای که در این نشست مطرح شد درخواست توجه بیشتر به بنای تاریخی دانشکده سه گوش اهواز بود و استاندار خوزستان در پاسخ به این دغدغه مندی اساتید دانشگاه چمران اظهار کرد: آنچه در رابطه به این بنای میراثی اولویت دارد موضوع بهره برداری از آن است و بحث مالکیت آن در وهله بعدی قرار دارد.

او گفت: البته جا دارد با توجه به ارزش این بنای تاریخی در ابعاد مختلف دانشگاه شهید چمران اهواز هم در رابطه با ساماندهی وضعیت آن اهتمام بیشتری داشته باشد با این حال به سازمان برنامه ریزی استان برای تکمیل ساماندهی دانشکده سه گوش اهواز تاکید کرده ام و این موضوع در حال پیگیری و انجام است.

پس از این دیدار استاندار خوزستان همراه با معاون دانشگاه چمران از روند ساخت آمفی تئاتر داشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه چمران بازدید کرد.

لازم به ذکر است که ساختمان سه گوش در سال 1308 به عنوان مقر بانک ملی مرکزی اهواز افتتاح شد، در سال 1311 مقر اداره حکومتی ولایت(استانداری) بود و در سال 1321 به مقر ارتش متفقین در خوزستان(در زمان اشغال اهواز در جنگ جهانی دوم) تبدیل شده بود.

این ساختمان در سال 1330 مقر سازمان آمریکایی اصل چهار(Point four) ترومن، ستاد استانداری خوزستان، ستاد فرمانداری اهواز و اداره کل دارایی خوزستان بود.

ساختمان سه گوش در سال 1336 به مبلغ 2دو میلیون و دویست هزار تومان از بانک ملی ایران خریداری و به دانشکده پزشکی دانشگاه جندی ‌شاپور تبدیل شد.

سه گوش از سال 1345 تا 1350 دانش سرای عالی تربیت دبیر، مرکز علوم پایه دانشگاه جندی‌شاپور، مرکز علمی و سمعی‌ بصری دانشگاه جندی‌شاپور، دانشکده علوم و سازمان مرکزی این دانشگاه بود.

کاربری این ساختمان در سال 1350 به دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه جندی‌ شاپور تبدیل و در سال 1389 تخلیه و به دانشکده ادبیات و علوم انسانی واقع در دانشگاه شهید چمران منتقل شد.

بنای سه گوش از معماری دوره ساسانی همراه با آجرکاری‌ها و کاشی‌کاری‌های دوره اسلامی که با طراحی معماران آلمانی غنیمت یافته است، بهره می برد.

لزوم بهره برداری از بنای تاریخی دانشکده سه گوش اهوازلزوم بهره برداری از بنای تاریخی دانشکده سه گوش اهواز