52 هزار خوشه ترویج حجاب در ایران فعال است


52 هزار خوشه ترویج حجاب در ایران فعال است

تبریز - ایرنا - رییس بسیج جامعه زنان گفت: در حال حاضر تعداد 52 هزار خوشه ترویج و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در کشور فعال است.

به گزارش ایرنا، مینو اصلانی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، تلاش برای ترویج فرهنگ حجاب در میان بانوان، ارائه برنامه‌های اقناعی و اجرای برنامه‌های مختلف و متنوع فرهنگی و اجتماعی را از رویکردهای این خوشه‌ها برشمرد و افزود: اعضای این خوشه‌ها به صورت چهره به چهره با بانوان کشور در ارتباط هستند.

به گفته وی، پارسال به دلیل فعالیت‌های فرهنگی خوشه‌های ترویج حجاب در سطح کشور، تعداد ۸۰ هزار نفر از بانوان بی‌حجاب یا بدحجاب چادر را برای پوشش خود انتخاب کردند که به نوبه خود دستاورد بسیار خوبی به شمار می‌رود.

اصلانی موضوع حجاب و عفاف و ترویج فرهنگ آن را در جامعه یکی از اولویت‌های مهم بسیج جامعه زنان کشور بیان و اضافه کرد: امروز کشور با چالش‌هایی در این خصوص روبروست که باید با برنامه‌های اقناعی پیش رفت اما متأسفانه دستگاه‌های دولتی در این زمینه همکاری‌های لازم و کافی را ندارند.

وی اظهار داشت: در حالی که تعداد ۲۶ دستگاه دولتی در امر ترویج و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در کشور نقش و مسئولیت مستقیم دارند اما هیچیک از آنها در هفته حجاب و عفاف برنامه‌های خود را ارائه نداده و گزارشی تهیه نکردند.

اصلانی فضای مجازی بدون مرز را از دیگر چالش‌های بنیان خانواده در ایران بیان کرد و با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی باید راهکارهای سالم‌سازی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهند، مدعی شد: در هیچ جای دنیا فضای مجازی همچون ایران رهاشده نیست و حتی کشورهای اروپایی از سال‌ها قبل به دنبال ایجاد و راه اندازی اینترنت پاک هستند تا جوانان و نوجوانان خود را در برابر مخاطرات این فضا مصون دارند.

وی از فضای مجازی به عنوان فرصت برای ارائه دیدگاه‌ها و نقطه نظرات افراد و نظام در سطح وسیع یاد کرد و ادامه داد: باید از چنین فضایی تا حد امکان بهره برد اما باید توجه داشت که قشر جوان جامعه را نباید به حال خود رها کنیم چون آسیب‌های این شبکه‌ها که در پاره‌ای از آنها پشت صحنه گردان‌های صهیونیستی وجود دارند، بسیار خطرناک است.

اصلانی فعالیت برای ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی را از دیگر رویکردهای بسیج جامعه زنان کشور برشمرد و گفت: در این راستا مشکلات زیادی وجود دارد که مهمترین آن کاهش ازدواج و به موازات آن کاهش فرزندآوری و افزایش جمعیت سالخورده است که باید با راهکارهای جدی، منطقی، اصولی و حمایت از ازدواج جوانان توسط دولت در این حوزه وارد عرصه شد.

وی تغییر نگرش‌ها نسبت به بنیان و جایگاه خانواده را از آسیب‌های قابل مشاهده جامعه ایرانی بیان کرد و افزود: این در حالی است که طبق آموزه‌های دینی و فرهنگ ایرانی خانواده از بنیان و جایگاه بسیار رفیع و بالایی در این کشور برخوردار است که نباید به این جایگاه خدشه‌ای وارد شود.

رئیس بسیج جامعه زنان افراد عضو این مجموعه را در ایران ۹ میلیون نفر اعلام کرد و ادامه داد: طبق برنامه ششم توسعه باید این رقم به عدد ۱۴ میلیون نفر برسد که برای رسیدن به این هدف فعالیت‌هایی را شروع کرده‌ایم که افزایش پایگاه‌های مقاومت بسیج زنان در مساجد از جمله این اقدامات است.

اصلانی با اشاره به وجود ۷۰ هزار مسجد در ایران، اظهار داشت: هم اکنون تنها در ۲۰ هزار مسجد پایگاه مقاومت بسیج زنان وجود دارد که تلاش می‌کنیم در قالب برنامه ششم این رقم را افزایش دهیم.

وی ایجاد یکهزار گروه جهادی، سه هزار مهد قرآنی، حمایت از سه هزار بانوی بسیجی کارآفرین، ایجاد و راه اندازی ۲۱۶ گردان کوثر و ایجاد سایت هفت هزار شهید زن دوران انقلاب و دفاع مقدس را از جمله عملکرد بسیج جامعه زنان کشور بیان کرد.

اصلانی با بیان اینکه مخالف نگاه جنسیتی در رده‌های مدیریتی است، گفت: این نوع نگاه به زنان کشور و سهمیه بندی برای آنها در رده‌های مختلف مدیریتی تحقیرآمیز است و به هیچ عنوان با جایگاه و نقش مؤثر زنان در جامعه همخوانی ندارد، چون معتقدیم باید دستگاه‌های اجرایی زمینه‌های رشد و توسعه توانمندی‌های زنان را فراهم کنند تا بر اساس شایسته سالاری بانوان در رده‌های مختلف مدیریتی قرار بگیرند.

وی افتخار زنان ایرانی را نه قرارگرفتن در رده‌های مدیریتی، بلکه وجود ۱۲ هزار زن نویسنده، ۳۸ هزار مربی ورزشی در رشته‌های مختلف و حضور ۴۰ ساله و درخشان آنها در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و فرهنگی دانست.

۳۰۷۷/‌۳۰۳۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش