از تاجیکستان بیشتر بدانید


از تاجیکستان بیشتر بدانید

تاجیکستان به دلیل رشته کوه‌های ناهمواری که دارد مقصد بسیاری از طبیعت گردان و کوهنوردان است و هر ساله افراد زیادی برای تماشای جاذبه‌های این کشور با تور تاجیکستان همسفر می‌شوند. قرقیزستان در شمال این کشور واقع شده و افغانستان جنوب آن را در بر گرفته است. جمهوری تاجیکستان از غرب با ازبکستان همسایه است و کشور چین که با نام جمهوری خلق چین نیز شناخته...

کشور تاجیکستان یک کشور آسیایی است که در مرکز این قاره قرار دارد. تاجیکستان به دلیل رشته کوه‌های ناهمواری که دارد مقصد بسیاری از طبیعت گردان و کوهنوردان است و هر ساله افراد زیادی برای تماشای جاذبه‌های این کشور با تور تاجیکستان همسفر می‌شوند. قرقیزستان در شمال این کشور واقع شده و افغانستان جنوب آن را در بر گرفته است. جمهوری تاجیکستان از غرب با ازبکستان همسایه است و کشور چین که با نام جمهوری خلق چین نیز شناخته می‌شود در شرق این کشور قرار دارد. مساحت تاجیکستان حدود ۱۴۳,۱۰۰ کیلومتر مربع است و جمعیت آن طبق آخرین سرشماری انجام شده در سال ۲۰۱۶ حدود ۹ میلیون نفر تخمین زده شده است. نام پایتخت کشور تاجیکستان دوشنبه است. واحد پولی آن سامانی است و دولت تاجیکستان آن را برای بزرگداشت سلسله کهن سامانیان انتخاب کرده است. دین ۹۶ درصد از مردم این کشور اسلام است و بیشتر جمعیت تاجیکستان را مسلمانان تشکیل می‌دهند. تعداد مسیحیان این کشور حدود ۱.۶ درصد است و بقیه تاجیکی‌ها یا از دین خاصی پیروی نمی‌کنند یا این که پیرو مذهب‌هایی غیر از مسیحیت و اسلام هستند.از تاجیکستان بیشتر بدانیدگذری بر تاریخ کشور تاجیکستان
نام کشور تاجیکستان از واژه تاجیک گرفته شده که لقب مردمانی که در گذشته در این منطقه زندگی می‌کرده‌اند بوده است. تاریخ تاجیکستان نشان می‌دهد که این کشور فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته تا به وضعیت امروزی برسد. آثار تاریخی که در این منطقه کشف شده‌اند متعلق به دوره‌های تاریخی مختلف مانند دوره نوسنگی، دوره میان سنگی و عصر برنز هستند. قبل از ظهور اسلام این کشور قلمرو دولت‌های بلخ و سغد بود که به ترتیب حکومت جنوب و شمال این ناحیه را در دست داشتند. تاریخ نشان می‌دهد که در دوره هخامنشیان و دوره‌های مختلف دیگر تاجیکستان جز قلمرو ایران محسوب می‌شده است تا این که روسی‌ها در سال ۱۸۶۸ میلادی این کشور را به تصرف خود در آوردند؛ اما به واسطه انقلابی که در این کشور رخ داد و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱، حکومت مستقل تاجیکستان تشکیل شد و پس از پایان جنگ‌های داخلی، این کشور به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته شد. در تور تاجیکستان با جاذبه‌های این کشور آشنا خواهید شد.از تاجیکستان بیشتر بدانیدآب و هوای کشور تاجیکستان
آب و هوای کشور تاجیکستان قاره‌ای است. کشور‌هایی با این شرایط جوی دارای تابستان‌هایی گرم و خشک و زمستان‌هایی سرد هستند. اگر به قصد کوهنوردی قدم به این کشور گذاشته‌اید باید بدانید که هوا در ارتفاعات به مراتب سردتر است.

دمای هوا در دوشنبه پایتخت تاجیکستان در روز‌های گرم و سوزان تابستان گاه به ۴۰ درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد. این در حالی است که نواحی اطراف این شهر آب و هوای مطبوع و دلپذیری دارند و هر چه از سطح زمین ارتفاع می‌گیرید هوا خنک‌تر و لذت بخش می‌شود.

یخچال طبیعی Fedchenko که بزرگ‌ترین یخچالی است که خارج از قطب جنوب واقع شده در این منطقه قرار دارد و با وجود دمای منفی ۶۳ درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه تاجیکستان محسوب می‌شود.

زمستان‌های تاجیکستان سرشار از برف است و گاه جاده‌های درون شهری و برون شهر در این کشور به واسطه بارش برف زیاد بسته می‌شوند. به همین دلیل بیشتر توریست‌ها بهار و تابستان را برای سفر به این کشور مناسب می‌دانند.
در تور تاجیکستان ساوان تریپ گنجینه‌ای از یادگار‌های زیبا را به ارمغان خواهید آورد!
از تاجیکستان بیشتر بدانیدوضعیت اقتصادی کشور تاجیکستان
تاجیکستان از جمله کشور‌های آسیایی است که بیشتر نیاز‌های خود را از طریق واردات تامین می‌کند. از جمله اقلامی که تاجیکستان به کشور‌های دیگر صادر می‌کند می‌توان به پنبه و آلومینیوم اشاره کرد. به دلیل شرایط جوی و آب و هوایی این منطقه اقتصاد تاجیکستان در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و بیش از نیمی از مردم این کشور زیر خط فقر هستند. در جنوب این کشور ذخایر محدود نفت و گاز وجود دارد و دولت تاجیکستان قصد دارد با سرمایه گذاری در این منطقه بتواند بخشی از سرمایه‌های مورد نیاز کشور را تامین کند.از تاجیکستان بیشتر بدانیدفرهنگ و آداب و رسوم مردم تاجیکستان
به دلیل حکومت طولانی پادشاهان ایرانی بر این کشور، فرهنگ و آداب و رسوم مردم تاجیکستان شباهت زیادی با فرهنگ و آداب و روسوم مردمان ایران زمین دارد. در تور تاجیکستان خیبی بیشتر با فرهنگ مردمان تاجیک آشنا خواهید شد.

خیدیر ایام یا جشن بزرگ نامی است که تاجیکی‌ها برای نوروز انتخاب کرده‌اند. قبل از شروع نوروز که همگام با سرآغاز رویش و زندگی در روی زمین است، تاجیکی‌ها مراسم خانه تکانی را انجام می‌دهند و کل شهر‌ها را آذین می‌بندند.

تاجیکی‌ها سفره هفت سین خود را که دسترخان نام دارد پهن می‌کنند تا نوروز را طبق آداب و رسوم دیرینه نیاکان خود جشن بگیرند. تنها تفاوتی که در مراسم نوروز این کشور با ایران زمین وجود دارد این است که مردم سفره هفت سین را در خیابان پهن می‌کنند و در کنار دیگر ساکنین این منطقه به استقبال عید می‌روند.

مراسم حوت، مراسم گل گردانی، گلگشت نوروزی، مراسم جفت براران، مراسم سومنک پزی و... از جمله مراسم‌های ویژه‌ای هستند که توسط مردم این کشور در ایام نوروز باشکوه و عظمت فراوان اجرا می‌شوند. به همین دلیل توریست‌های زیادی با تور نوروز تاجیکستان همسفر شده و برای تماشای این مراسم­‌ها به کشور تاجیکستان سفر می‌کنند. در تور نوروز ۹۸ قصد داریم تا تور تاجیکستان را برای علاقه‌مندان به اجرا بگذاریم که از نزدیک با مراسم نوروز و فرهنگ کشور تاجیکستان بیشتر آشنا بشوید.راهنمایان تورتاجیکستان ساوانا تراول شما را با دانستنی‌های تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، طبیعی، زمین شناسی جای جای سفر آشنا خواهند کرد.
ویژگی تورتاجیکستان ساواناتراول برگزاری بازی‌ها و رویداد‌های ورزشی هیجان انگیز و شاد ورزشی در سفر می‌باشد.
در تور تاجیکستان با ساوان تریپ، مجری مستقیم تور‌های خارجی همراه باشید!،
(این مطلب در ساوان تریپ و توسط واحد تولید محتوا نوشته شده است)
از تاجیکستان بیشتر بدانید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج