نیروهای آزادی و تغییر در سودان/توافق طرفهای مخالف صورت گرفت


نیروهای آزادی و تغییر در سودان/توافق طرفهای مخالف صورت گرفت

شورای نظامی انتقالی در سودان و «نیروهای آزادی و تغییر» سند توافق سیاسی را امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، شورای نظامی انتقالی در سودان و «نیروهای آزادی و تغییر» امروز سند توافق سیاسی را امضا کردند، امضای این توافق پس از نشست ماراتونی بود که هیئت این شورا و نیروهای تغییر شب گذشته انجام دادند و تا ساعت های اولیه صبح امروز نیز به منظور توافق بر نقاط اختلافی درباره مدیریت مرحله انتقالی به طول انجامید.

ژنرال محمد حمدان دقلو «حمیدتی» معاون رئیس شورا از طرف شورای نظامی و «احمد الربیع» از نیروهای آزادی و تغییر این توافق را امضا کردند. امضای این توافق با میانجی گری افریقایی و اتیوپی انجام گرفته است.

«محمد لحسن لبات» ماینجی گر آفریقایی در کنفرانس مطبوعاتی در خارطوم گفت: امضای این توافق سیاسی گام مهمی به سمت توافق کامل بین دو طرف است. کار برای گام دوم و بررسی و مطالعه و بازنگری و تصویب فرمان قانون اساسی برای مرحله انتقالی تسهیل می شود.

این کنفرانس مطبوعاتی برگزار شده با اشاره به توافق بر سند اولیه اعلام شد که شورای نظامی و نیروهای تغییر، سند دوم را امضا خواهند کرد و اعلام قانون اساسی عصر جمعه خواهد بود.

نیروهای مخالف در سودان، نیروهای واکنش سریع به رهبری ژنرال «محمد حمدان دقلو»(حمیدتی) معاون رئیس شورای نظامی را مسئول کشته شدن بیش از 125 معترض هنگام تظاهرات دربرابر فرماندهی ارتش در سوم ژوئن و حملات پس از آن اعلام کردند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه