گشایش اعتبارهای داخلی بانکی برای شرکت‌های دانش‌بنیان


گشایش اعتبارهای داخلی بانکی برای شرکت‌های دانش‌بنیان

تهران- ایرنا- مدیرعامل بانک تجارت از آمادگی برای گشایش اعتبارهای داخلی (ال سی) برای شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

رضا دولت آبادی روز چهارشنبه در آئین انعقاد تفاهم‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و آغاز به کار دفتر حمایت از نوآوری بانک تجارت در صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: قرارداد با صندوق نوآوری و شکوفایی صرفاً برای پرداخت تسهیلات نیست و خدماتی چون ارائه ضمانت‌نامه‌های ریالی و ارزی و همچنین ال‌سی‌های داخلی و خارجی در دستور کار قرار دارد که تعدادی از آنها نیز اجرایی شده است.

وی بیان کرد: یکی از ابزارهای خوبی که کمترین هزینه را برای شرکت‌ها دارد ال سی داخلی است که می‌تواند کمک بسیاری در پیشبرد اهداف تجاری این شرکت‌ها کند و بانک تجارت آمادگی ارائه این خدمت را به شرکت‌ها دارد، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند تجهیزات و مواد اولیه خود را خریداری و بانک هزینه فروشنده را پرداخت کند، این امر به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان داخلی کمک می‌کند.

دولت آبادی با اشاره به اینکه، یکی از مصداق‌های بارز حمایت از تولید ملی حمایت از طرح‌های نوآورانه و دانش‌بنیان از طریق تأمین مالی و ارائه خدمات مشاوره‌ای است، ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با صندوق نوآوری و شکوفایی دفتری در اختیار بانک تجارت قرار داده شده که تیم مستقر در این دفتر، مدارک شرکت‌ها را بررسی کرده و ۱۵۰۰ شعبه این بانک بر اساس مدارک ارسالی از این دفتر تسهیلات و خدمات مورد نیاز را به شرکت‌ها ارائه می‌دهند.

وی گفت: بانک‌ها در حوزه مسؤلیت اجتماعی وظایفی دارند که ما نیز در بانک تجارت در کنار مسؤلیت اجتماعی خود به بحث نوآورانه و دانش‌بنیان نگاه می‌کنیم، نگاه ما در این خدمات سودآورانه نیست و به آن به شکل بیزینس نگاه نمی‌کنیم.

وی افزود: در این دفاتر تلاش شده است در حداقل زمان خدمات مشاوره‌ای به زیست بوم دانش بنیان ارائه شود و با معرفی به شعبات تسهیلات به آن‌ها تعلق گیرد.

دولت آبادی اظهار داشت: همچنین با سایر حوزه‌ها مانند شرکت‌های بیمه و صرافی‌هایی که با بانک در ارتباط هستند، هماهنگی‌های لازم شده تا پاسخگوی نیازهای شرکت‌های دانش بنیان باشند.

وی یادآور شد: یکی از دغدغه‌های خریداران و شرکت‌های دانش‌بنیان، فروش محصولات خود است که در این زمینه نیز بانک تجارت اعتباری را با عنوان طرح آسان خرید برای فروش محصولات دانش بنیان در نظر خواهد گرفت که خریداران محصولات شرکت‌ها را خریداری کنند و در سررسید، بانک پول شرکت‌ها را به آنها پرداخت کند و این طرح تضمینی برای خرید محصولات شرکت‌های دانش بنیان باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت