شکایت ایران برای گریس/ابقاء آیت الله جنتی/ایستادگی ظریف و...


شکایت ایران برای گریس/ابقاء آیت الله جنتی/ایستادگی ظریف و...

راهکارهای «لاریجانی» برای حمایت از رونق تولید در شرایط فعلی کشور/ بررسی نامگذاری روز کوروش در وزارت کشور/ تکذیب گفت‌وگو بر سر دفاع موشکی ایران/ دومین جلسه دادگاه محمدعلی نجفی/ ابقاء آیت الله جنتی به عنوان دبیر شورای نگهبان/دیدار چند تن از فرماندهان حشدالشعبی با رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)/ ارائه قطعنامه جمعی از قانونگذاران آمریکا برای...

به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور حکمی حجة‌الاسلام محمد عبادی‌زاده را به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس منصوب کردند.

همچنین فرمانده گروه پهپاد حضرت ولی عصر(عج) نیروی زمینی ارتش در آیین الحاق پهپاد تهاجمی مهاجر ۶ به ناوگان پهپادی نیروی زمینی ارتش گفت: ۳ فروند پهپاد تهاجمی مهاجر ۶ به ناوگان پهپادی این نیرو ملحق شد و با ورود این پرنده ها آرایش جدید عملیات پهپادی در نیرو را شاهد خواهیم بود.

شکایت ایران برای گریس/ابقاء آیت الله جنتی/ایستادگی ظریف و...

در پژوهشی درباره وضعیت حقوقی توقیف نفتکش Grace تاکید شد:نمی‌توان راهکار حقوقی خاصی را برای مقابله با توقیف کشتی گریس ارایه داد و تنها راه در این خصوص شکایت به مجمع عمومی سازمان ملل متحد و شورای امنیت تحت عنوان کلی تنش‌زایی و بحران‌آفرینی بریتانیا با توقیف محموله نفت ایران، براساس مواد ۳۴ و ۳۵ منشور ملل متحد است

شکایت ایران برای گریس/ابقاء آیت الله جنتی/ایستادگی ظریف و...

علی لاریجانی رئیس مجلس در نشست مشترک مجلس و دولت راهکارهایی برای حمایت از رونق تولید در شرایط فعلی کشور ارائه کرد و گفت: در بحث بازگشت ارز صادراتی پیشنهاداتی از بخش های مختلف ارائه شده است، به طور مثال محرومیت از معافیت مالیاتی می تواند برای صادرکنندگانی که ارز صادراتی را پس نمی دهند، اعمال شود. وی افزود: شرایط فعلی کشور با سال های گذشته کاملاً متفاوت است و رهبر معظم انقلاب با توجه به این شرایط، دستور تشکیل شورای اقتصادی سران قوا را دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در حاشیه بازدید از گروه صنعتی زر برنامه مجلس برای حمایت از رونق تولید در قوه مقننه را تشریح کرد.

لاریجانی در مراسم تجلیل از صنعتگران نمونه استان البرز هم گفت: در این شرایط نباید به دیپلماسی کشور فشار آورد که با عجله کار کند وقتی کسی می‌خواهد ستم کند با ظرفیت‌های مختلف باید جلوی او را گرفت؛ بنابراین تصور نشود که در شرایط فعلی نمی‌خواهیم از ظرفیت دیپلماسی استفاده کنیم.

شکایت ایران برای گریس/ابقاء آیت الله جنتی/ایستادگی ظریف و...

بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوع نامگذاری روز کوروش در وزارت کشور خبر داد.

همچنین غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که دولت بنا به تایید مراجع نظارتی در جریان افزایش حقوق کارمندان به قانون عمل کرده است.

رئیس فراکسیون پاسخگو مجلس نیز از فرصت سه تا شش ماهه به بانک مرکزی برای تامین تسهیلات ۷۰۰۰ میلیاردی قطعه‌سازان در جلسه این فراکسیون خبر داد.

شکایت ایران برای گریس/ابقاء آیت الله جنتی/ایستادگی ظریف و...

چندتن از نمایندگان پارلمان عراق و فرماندهان حشدالشعبی ضمن دیدار با رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و قدردانی از حمایت همه جانبه نظام و مردم ایران در مبارزه با داعش، کمک‌های شیعیان کرکوک عراق برای مردم مناطق سیل‌زده ایران را اهدا کردند.

شکایت ایران برای گریس/ابقاء آیت الله جنتی/ایستادگی ظریف و...

محمد جواد ظریف با قرار دادن لینک گفتگویش با برنامه هارد تاک بی بی سی در حساب توئیتری خود نوشت: " گفتگوی من با زینب بداوی برای برنامه هاردتاک بی‌بی‌سی که در جریان سفر به نیویورک برای شرکت در اجلاس اکوسوک (شورای اقتصادی اجتماعی سازمان ملل متحد) در اقامتگاه سفیر ایران ضبط شد. گفت‌وگوهای بیشتر در راه است ..."

همچنین سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل در توییتی با اشاره به تذکر نمایندگی به خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد: آنچه از مصاحبه ظریف منتشر شده تحریف آشکار است. خبرگزاری آسوشیتدپرس با تفسیری اشتباه از مصاحبه محمدجواد ظریف با NBC از آمادگی ایران برای مذاکره بر سر قدرت دفاعی مشروع خود خبر داده بود؛ خبری کذب که موجب واکنش پمپئو و ترامپ نیز شد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت که واشنگتن هیچ‌گونه پیامی از سوی تهران برای مذاکره در رابطه با برنامه هسته‌ای دریافت نکرده است. مورگان اورتاگوس افزود: هیچ‌گونه گزینه ای جز مذاکره برای ایران وجود ندارد، در غیر این صورت در تحریم خواهند ماند.

شکایت ایران برای گریس/ابقاء آیت الله جنتی/ایستادگی ظریف و...

لپس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه انگلیس قصد دارد سومین ناو جنگی خود را به خاورمیانه بفرستد، سخنگوی ترزا می نخست وزیر انگلیس گفت: تشدید تنش‌ها میان کشورهای غربی و ایران به نفع هیچ‌کس نیست. ما این مسئله را بارها به ایرانی‌ها گفته‌ایم.

همچنین سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه گفت که تنش‌های شدت گرفته و وضعیت متشنج در خاورمیانه، «عواقب مستقیم رویکرد ضد ایرانی واشنگتن و برخی متحدانش است.

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز درباره خطرات هر گونه اقدام نظامی علیه ایران هشدار داد و گفت: هرگونه اقدام علیه ایران باعث فروپاشی منطقه می‌شود

همزمان که تنش‌های آمریکا با ایران افزایش یافته است چند تن از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، شامل باربارا لی، دیوید پرایس و جن شاکووسکی قطعنامه‌ای را ارائه کرده‌اند که از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا می خواهد مجدداً به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بپیوندد.سفیر کشورمان در بغداد هم در گفت‌وگو با شبکه الجزیره توضیحاتی در رابطه با تنش تهران-واشنگتن، برجام، روابط ایران و اروپا و همچنین روابط ایران با کشورهای منطقه ارائه داد و گفت: جنگی رخ دهد تمام منطقه را به آتش می‌کشد. وی افزود: راه‌حل پایان مشکلات بازگشت آمریکا به برجام است.

شکایت ایران برای گریس/ابقاء آیت الله جنتی/ایستادگی ظریف و...

دومین جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد همسر دوم شهردار پیشین تهران به صورت علنی در سالن اجتماعات امام خمینی (ره) به ریاست قاضی محمدی کشکولی رئیس شعبه نهم دادگاه کیفری یک تهران برگزار شد. داماد محمدعلی نجفی پیش از آغاز دومین جلسه رسیدگی به اتهامات محمدعلی نجفی از عزل سیدمحمود علیزاده طباطبایی یکی از سه وکیل نجفی خبر داد.

این جلسه در حالی آغاز شد که پسر میترا استاد در دادگاه حضور داشت و یکی از وکلای مدافع اولیای دم با حضور در جایگاه، آقای نجفی شما وزیر سابق آموزش و پرورش بودید، نوک مداد را نشکسته‌اید که می‌گویید اشتباه کردم؛ شما آدم کشتید. اینجا صحنه سیاست نیست که به راحتی کنار بکشید شما مرتکب قتل عمد شده‌اید. بعد گفتید که او پرستو است و با نهادهای امنیتی در ارتباط است. نجفی هم در دفاع از خود گفت: آنچه که اتفاق افتاده را قبول دارم و توضیح می‌دهم اما اتهام قتل عمد را به هیچ عنوان قبول ندارم و دلایل خود را عرض می کنم.

قاضی کشکولی پس از اعلام ختم جلسه امروز، ادامه رسیدگی به این پرونده را به روز دوشنبه ۳۱ تیرماه موکول کرد.

محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران در حاشیه این جلسه در واکنش به صحبت‌های وکیل نجفی گفت: نجفی با صداقت آمده و اعتراف کرده است.

وکیل مدافع محمدعلی نجفی هم گفت: از دادگاه تقاضا داشتیم که نقایص مورد اشاره ما در پرونده رفع شود.

شکایت ایران برای گریس/ابقاء آیت الله جنتی/ایستادگی ظریف و...

در جریان انتخابات هیئت رئیسه شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی با رأی اکثریت اعضا برای یک سال دیگر به عنوان دبیر شورای نگهبان ابقاء شد. جنتی همچنین در جسله شورای نگهبان با اشاره به انتخاب اعضای جدید این شورا گفت: همگی این آقایان دارای سوابق حسنه و درخشان در خدمت به انقلاب هستند که در همین زمینه باید از حُسن انتخاب رهبر انقلاب و از رئیس قوه قضائیه و نمایندگان مجلس تشکر و قدردانی کنم.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور با بیان این که ماموریت بنده در گام دوم انقلاب اجرای عدالت و مبارزه با فساد است گفت: اگر جامعه بخواهد شیرینی عدالت را حس کند باید قانونگذاری عادل و مجری عادل وجود داشته باشد.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!