کمک به رفع تشنگی روستاییان خراسان شمالی با مصوبه سفر دولت


کمک به رفع تشنگی روستاییان خراسان شمالی با مصوبه سفر دولت

بجنورد- ایرنا- سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: در سفر رئیس جمهور و کاروان دولت تدبیر و امید به استان تامین اعتبار برای سرعت دادن به پروژه های آبرسانی مصوب شده و با این پروژه ها حدود 250 هزار نفر از مزایای آن بهره مند می شوند.

رمضانعلی حسن زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان، تامین ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به روستاها مصوب شد که ۳۰۰ میلیارد ریال از این میزان در سال ۹۸ و ۳۵۰ میلیارد ریال هم در سال ۹۹ تخصیص می یابد.

وی با بیان اینکه این میزان اعتبار برای تکمیل هشت مجتمع آبرسانی هزینه می شود افزود: با بهره برداری از این مجتمع های آبرسانی، ساکنان ۴۴۲ روستا با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت از مزایای آن بهره مند می شوند.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: اکنون ۷۶.۵ درصد از روستاییان استان از آب سالم بهره مند هستند که این رقم ۲ درصد از میانگین کشور بالاتر است.

حسن زاده اظهار داشت: میزان بهره مندی روستاییان در کشور به طور متوسط ۷۴.۵ درصد است.

وی با بیان اینکه تلاش داریم امسال شاخص بهره مندی روستاییان استان از آب سالم یک درصد ارتقا یابد گفت: این امر مستلزم اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه ها است.

وی اظهار داشت: بهترین وضعیت بهره مندی روستاییان از آب سالم، در شهرستان جاجرم با شاخص ۹۰.۷۱ درصد می باشد و بدترین وضعیت در شهرستان رازوجرگلان با ۷۰.۸۸ درصد شاخص است.

شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی بیش از ۱۲۱ هزار مشترک آب دارد.

حدود ۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در روستاها ساکن هستند.

۷۱۸۵/‏‬ ۶۰۴۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام