سفر به کیش، آنچه باید بدانید


سفر به کیش، آنچه باید بدانید

با سفر به کیش می‌توانید زندگی لوکس و مدرن را در طبیعتی با اقلیم منحصر به فرد و در کنار جاذبه‌های تاریخی تجربه کنید. در ادامه راهنمای سفر جامع به کیش را ارائه خواهیم داد و هر آنچه که لازم است درباره این سفر بدانید را معرفی می‌کنیم. کیش یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس است که لقب عروس یا مروارید خلیج فارس را به خود گرفته و هر روز میزبان گردشگران...

کیش یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس است که لقب عروس یا مروارید خلیج فارس را به خود گرفته و هر روز میزبان گردشگران زیادی می‌باشد. با سفر به کیش می‌توانید زندگی لوکس و مدرن را در طبیعتی با اقلیم منحصر به فرد و در کنار جاذبه‌های تاریخی تجربه کنید. در ادامه راهنمای سفر جامع به کیش را ارائه خواهیم داد و هر آنچه که لازم است درباره این سفر بدانید را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

سفر به کیش، آنچه باید بدانید

معرفی جزیره کیش
جزیره بیضی شکل کیش از سال‌های بسیار دور و در دوره هخامنشیان گرفته تا امروز یکی از مهم‌ترین جزایر ایران از نظر گردشگری و اقتصاد می‌باشد. پتانسیل مطلوب این جزیره برای صید مروارید باعث شده بود تا در دوره هخامنشیان این جزیره شناخته شود. این اهمیت در پی تاریخ پر از فراز و نشیب ایران همیشه حفظ شده و امروز به قطب گردشگری تبدیل شده است.
سفر به کیش، آنچه باید بدانیدجزیره کیش در شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان قرار گرفته است و تنها ۱۲ کیلومتر با دهانه شیبکوه فاصله دارد. این جزیره‌ی دوست داشتنی در گذشته به قیس معروف بوده است. اهمیت گردشگری و توریستی این جزیره از سال ۱۳۴۹ آشکار شد و به مرور رنگ صید مروارید از دریای آن کمرنگ‌تر گردید. لازم است بدانید که در حال حاضر سالانه بیش از یک میلیون و هفتصد هزار مسافر در فصل‌های مختلف به این جزیره سفر می‌کنند و هر روز به تعداد آن‌ها افزوده میشود.

سفر به کیش، آنچه باید بدانید

بهترین زمان سفر به کیش
سفر به کیش نسبت به سایر شهر‌ها و نقاط کشورمان از حساسیت‌های بیشتری برخوردار می‌باشد که نوع آب و هوای آن دلیل اصلی این تفاوت‌ها است. تابستان‌های گرم با میزان رطوبت بالا باعث میشود تا تحمل شرایط در آن کمی سخت باشد. به همین خاطر اگر قصد دارید در بهترین بازه زمانی قدم به این جزیره‌ی زیبا و آرام بگذارید، اوایل بهار و پاییز و زمستان بهترین زمان سفر به کیش خواهد بود.
سفر به کیش، آنچه باید بدانیدالبته اگر به دنبال تجربه سفر‌های ارزان قیمت و دیدن چهره‌ی خلوت و آرام جزیره کیش هستید، شک نکنید که تابستان بهترین انتخاب می‌باشد. سفر به کیش در فصل تابستان باعث میشود تا از تفریحات هیجان انگیز جزیره با قیمت بسیار ارزان استفاده کنید و از جمعیت کم گردشگران در گوشه و کنار آن لذت ببرید.
برگزاری جشنواره‌های مختلف، موسیقی و برنامه‌های تفریحی و همچنین ارائه تخفیف‌های ویژه در مراکز خرید و بازار‌های کیش باعث میشود تا تابستان آن نیز به یادماندنی باشد.

سفر به کیش، آنچه باید بدانید

حمل و نقل در کیش
بعد از انتخاب بهترین زمان سفر به کیش لازم است نسبت به کنترل هزینه‌ها اقدامات لازم را انجام دهید. یکی از هزینه برترین کار‌ها در کیش، هزینه حمل و نقل و جا به جایی در سطح جزیره می‌باشد. در طول سفر به کیش می‌توانید از تاکسی‌های خطی با رنگ زرد، تاکسی‌های دربستی با رنگ سفید، تاکسی‌های هوشمند، مینی بوس، خودرو شخصی و اجاره خودرو بدون راننده برای تردد استفاده نمایید.
اگر از آن دسته افراد هستید که دوست دارید سفری لوکس را تجربه نمایید، اجاره خودرو‌های بسیار شیک و مدرن و بدون راننده می‌تواند گزینه مناسبی باشد. البته لازم است بدانید که اجاره این خودرو‌ها گران است! در مقابل می‌توانید از مینی بوس برای جا به جایی بین مناطق دیدنی و مراکز خرید شهر نیز استفاده نمایید. هزینه این نوع حمل و نقل بسیار مناسب‌تر از سایر روش‌ها می‌باشد.

سفر به کیش، آنچه باید بدانید

دیدنی‌های کیش
سفر به کیش می‌تواند دنیایی از زیبایی را برایتان به همراه داشته باشد و با قدم گذاشتن در آن تجربیات زیادی بدست می‌آورید. از جاذبه‌های تاریخی گرفته تا طبیعت خارق العاده‌ی آن همگی می‌توانند دلیلی محکم برای سپری کردن چند روز در کیش باشند.
سفر به کیش، آنچه باید بدانیدجاذبه‌های طبیعی کیش
بهترین جاذبه طبیعی که در این گوشه از کشورمان خودنمایی می‌کند، سواحل آرام و آرامش بخش در کنار دریایی زلال و فیروزه‌ای می‌باشد که چشم هر بیننده‌ای را به حیرت وا می‌دارد. ساحل مرجانی و میرمهنا به ترتیب در شرق و شمال غرب جزیره واقع شده اند و تماشای غروب آفتاب در آن‌ها یکی از بهترین کار‌هایی می‌باشد که می‌توانید انجام دهید. البته تفریحات آبی مختلفی در این سواحل موجود می‌باشند که تجربه آن‌ها شگفت انگیز خواهد بود.
درخت کهن ۶۰۰ ساله در شمال کیش از دیگر جاذبه‌های طبیعی محسوب میشود که از نظر بومیان منطقه بسیار قابل احترام بوده و حاجت می‌دهد! تفاوتی ندارد که برای لذت بردن از سایه‌ی خنک این درخت دقایقی را در کنار آن استراحت کنید یا قدمت زیاد آن شما را به سمت خودش جذب کرده باشد، در هر صورت می‌تواند سوژه‌ای عالی برای ثبت تصاویر خارق العاده باشد.
سفر به کیش، آنچه باید بدانیدجاذبه‌های تاریخی کیش
سفر به کیش برخلاف تصور بسیاری از افراد که این جزیره را کاملا لوکس و مدرن می‌دانند، می‌تواند فرصتی عالی برای قدم گذاشتن در لابه لای بنا‌های تاریخی به شمار آید. از جمله جاذبه‌های تاریخی این جزیره می‌توان به شهر زیرزمینی کاریز، روستای باغو، آب انبار دوقلو، شهر باستانی حریره و کشتی به گل نشسته یونانی اشاره نمود.
تلفیق تاریخ با زندگی لوکس از جمله ویژگی‌هایی هستند که باعث رشد گردشگری در جزیره کوچک و دوست داشتنی کیش شده اند. پیشنهاد می‌کنیم در کنار لذت بردن از قدم زدن در سواحل هیجان انگیز و گشت و گذار در مراکز خرید و بازارها، بخشی از سفر را در بافت قدیمی و تاریخی آن سپری کنید.
سفر به کیش، آنچه باید بدانیدتفریحات هیجان انگیز کیش
سفر به کیش برای اغلب ما به معنای غواصی، قایق سواری، جت اسکی و تجربه شور و هیجان در ورزش و تفریحات آبی آن می‌باشد. امکانات و تجهیزات این نوع تفریحات هر روز در حال پیشرفت هستند و با هر مرتبه سفر به کیش بازی و تفریحات جدیدی را مشاهده خواهید کرد.
از بهترین تفریحاتی که در کیش می‌توانید تجربه نمایید، می‌توان به پاراگلایدر، غواصی، عکاسی زیر آب، جت اسکی، پاراسل، بناناسواری و ... اشاره نمود. نکته‌ی مهم در استفاده از این وسایل تفریحی هزینه آن‌ها می‌باشد که نسبت به سایر تفریحات کمی گران‌تر می‌باشند.
سفر به کیش، آنچه باید بدانیدمراکز خرید و بازار‌های کیش
هدف ما انسان‌ها از سفر متفاوت است، برخی به دنبال تماشای بنا‌های تاریخی و مناظر طبیعی هستند و عده‌ای ترجیح می‌دهند در بازار و مراکز خرید مختلف قدم بزنند و خرید کنند. خوشبختانه برای هر نوع سلیقه و خواسته در سفر به کیش گزینه‌های زیادی وجود دارند. بازار و مراکز خرید کیش بخاطر داشتن تنوع بسیار بالا در اجناس و کیفیت مطلوب در فصل‌های توریستی شلوغ و پر از هیجان می‌باشد.
علاوه بر تنوع بالا در کالاها، در برخی از این مراکز خرید امکانات تفریحی و رستوران و کافه نیز برای استراحت و غذا خوردن در نظر گرفته شده اند. این امکانات باعث میشوند تا در سفر‌های خانوادگی تمام افراد از گشت و گذار در مراکز خرید لذت ببرند.
از معروف‌ترین مراکز خرید کیش می‌توان به مرکز خرید دامون، سارینا، مرجان، مروارید، مریم، زیتون، پردیس ۱ و ۲، پانیذ، ونوس و پارس خلیج فارس اشاره کرد.

سفر به کیش، آنچه باید بدانید

رستوران‌های کیش
خوردن غذا یکی از بهترین و لذت بخش‌ترین کار‌هایی می‌باشد که در طول سفر می‌توان انجام داد. با قدم گذاشتن به هر نقطه از دنیا تجربیات جدیدی در حین غذا خوردن بدست می‌آورید و عطر و طعم‌های جدیدی به مشامتان میرسد. با سفر به کیش نیز می‌توانید غذا‌های متنوع بومی و بین المللی را نوش جان کنید که شاید نمونه اش را در هیچ جای دیگری نتوانید پیدا کنید.
رستوران‌های کیش علاوه بر داشتن غذا‌های مطلوب، دارای دکوراسیون شیک و منحصر به فرد می‌باشند. برخی از این رستوران‌ها موسیقی زنده را به عنوان یکی از سرویس‌های همیشگی شان ارائه می‌دهند. رستوران رویال استار، میر مهنا، توتی فروتی، پایاب، کوه نور، فودلند، عمو اکبر و پدیده شاندیز از پرطرفدارترین رستوران‌های جزیره می‌باشند.
سفر به کیش، آنچه باید بدانید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


70 عکس صبح بخیر انگیزشی با جملات مثبت و امید بخش