رفع موانع تولید البرز حلال بخشی از مشکلات است


رفع موانع تولید البرز حلال بخشی از مشکلات است

کرج - ایرنا - نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مرتفع کردن موانع تولید استان البرز بخش عظیمی از مشکلات کشور را حل خواهد کرد.

به گزارش ایرنا؛ محمود بهمنی در مراسم تجلیل از صنعتگران استان البرز که روز چهارشنبه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: استان البرز به عنوان ایران کوچک با اقوام مختلفی در حوزه کشاورزی رتبه اول کشوری را دارد.

وی افزود: سالانه ۷۰۰ هزار تن شیر در استان البرز تولید می شود که ۸۰ درصد آن مربوط به شهرستان نظرآباد است.

بهمنی با اشاره به وجود تعداد زیادی کارخانه در شهرستان ساوجبلاغ گفت: اگر موانع تولید در این منطقه و استان البرز برداشته شود بخش عظیمی از مشکلات کشور مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات سه شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد و طالقان گفت: متاسفانه در این شهرستان‌ها مراکز درمانی و بیمارستان مجهز و مناسب وجود ندارد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات کارخانجات اظهارداشت: کارخانجات ما نیاز به نقدینگی دارند و باید به این نکته توجه داشت که نقدینگی عرضه کالا را بالا برده و قیمت را کاهش و تورم را کنترل خواهد نمود.

بهمنی از دولت خواست با پرداخت بدهی خود به سیستم بانکی کشور در راستای افزایش توان مالی بانکها و در ادامه آن ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان توسط بانکها و افزایش نقدینگی کارخانجات و بهبود اقتصاد کشور قدم بردارند.

وی گفت: طبق صحبت های انجام شده تلاش می شود تا سود مرکب از بدهی تولیدکنندگان حذف گردد تا از این طریق به بهبود وضعیت تولید کنندگان کمک شود.

بهمنی از رئیس مجلس شورای اسلامی خواست با توجه به کسری بودجه، ارائه بودجه به طرح های استانی را اولویت بندی کنند چرا که با تزریق بودجه قطره چکانی طرحی به فرجام نمی‌رسد و با اولویت بندی طرح های مهم آنها به اتمام خواهند رسید.

وی از اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار به روستاهای کشور قدردانی کرد و گفت: تسهیلات ارائه شده به روستاهای این منطقه به خوبی استفاده شده و اشتغالزایی خوبی در همین راستا ایجاد شده است.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در پایان اظهار داشت: با افتتاح پروژه جدید هلدینگ زر ۴ هزار اشتغال ایجاد و بذ کمک به راه اندازی مجدد فخر ایران ۶ هزار شغل و در مجموع ۱۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد.

۹۹۳۳/‏‬ ۶۱۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی