12هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل  راه آهن اردبیل  نیاز است


12هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل  راه آهن اردبیل  نیاز است

اردبیل - ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: 600 روز تا موعد افتتاح  این پروژه باقی مانده و براساس تعهد استاندار اردبیل با تخصیص  12هزار میلیارد ریال  اعتبار این پروژه به سرانجام خواهد رسید.

داود شایقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از این منابع فاینانس بانک ملی و ۴۵۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز اعتبارات دولتی است که امسال و سال آینده با تزریق چهار هزار میلیارد ریال منابع سالانه این پروژه تا پایان سال ۹۹ آماده افتتاح خواهد شد.

وی در مورد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: عمده این پروژه‌ها عملیاتی شده تا فرصت اشتغال در قالب اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی فراهم آید که با ارزیابی وزارت کشور استان اردبیل در تحقق طرح‌های اقتصاد مقاومتی رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل در مورد تامین اعتبار برای ۴۹ طرح ملی به ویژه در بخش راه، سدها، توسعه دانشگاه‌ها و طرح‌های آب و فاضلاب گفت: با پیگیری که از طریق وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها انجام شده سعی بر این است تا با جذب منابع ملی بخش عظیمی از این پروژه‌ها به نتیجه برسد.

وی اضافه کرد: قرار است در سفر رییس جمهوری نیز بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان پیشنهاد جذب منابع شود.

شایقی از رشد ۴۲ درصد اعتبارات استان در سالجاری خبر داد و گفت: اعتبارات سال ۹۸ در ۲ قالب پروژه‌های استانی و ملی تعریف شده که در توزیع اعتبارات استانی جلسات کمیته برنامه‌ریزی برگزار شده است.

وی اظهار داشت: اولویت اصلی مسئولان استان رونق تولید و اشتغال و تدارک زیرساخت‌های حوزه گردشگری است که البته توجه به آب مناطق روستایی و عشایری، تکمیل پروژه‌های راهسازی و طرح‌های آب و فاضلاب با جدیت دنبال خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در اعتبارات حوزه راه که به صورت ملی پیگیر جذب اعتبارات هستیم محور نیر – سراب، اردبیل – سرچم، نمین – آستارا، پارس‌آباد – مشگین‌شهر، لنگان – گرمی – بیله‌سوار و کلور – درام به همراه ماسوله – ماجولان تعریف شده است.

۷۱۱۰/‏‬ ۱۲۵۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟