جاده های استان فارس نیازمند علائم هشداری بیشتر است


جاده های استان فارس نیازمند علائم هشداری بیشتر است

شیراز _ رئیس پلیس راه شمال فارس گفت: با توجه به وضعیت جاده های استان فارس سرعت 110 کیلومتر هم زیاد است و از طرفی این جاده ها نیازمند علائم هشدار دهنده بیشتر و دقت در محل نصب آنها است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عبدالهاشم دهقانی ظهر چهارشنبه در نشست خبری فعالیت های پلیس راه شمال استان فارس با بیان اینکه طی سه ماه نخست سال جاری شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در شمال استان فارس بوده ایم تاکید کرد: با توجه به اینکه استان فارس دارای بیشترین محورهای مواصلاتی است و همواره رتبه اول تصادفات و کشته را داشته است اما با برنامه ریزی و تلاش های انجام شد طی ۳ ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش ۱۱ درصدی تلفات جاده‌ای بوده ایم.

وی یادآور شد: در تابستان سال ۹۷ در مقابسه با تابستان ۹۶، میزان ۱۴ درصد افزایش کشته‌های جاده‌ای را داشتیم.

رئیس پلیس راه شمال استان فارس با تاکید بر اینکه بر اساس آنالیز ابتدای سال ۹۸، تعداد چهار محور «نورآباد – گچساران»، «کازرون به قائمیه (جاده امامزاده سید حسین (ع))»، «فیروزآباد – شیراز» و کمربندی ۴۲ کیلومتری اطراف شیراز پرخطرترین محورهای فارس است، افزود: کمربندی شیراز متولی مشخصی ندارد، قبلاً برای خودروهای سنگین بود اما به واسطه ایجاد شهرک‌های مختلف به رینگ شهری مبدل شده و باید بحث ایمن سازی کمربندی شکل گیرد چرا که بیش از ۸ درصد حوادث جاده‌ای فارس در کمربندی شیراز اتفاق می‌افتد.

دهقانی با اشاره به اینکه فارس بیشترین نقاط حادثه خیز را در کشور به خود اختصاص داده است، یادآور شد: ۲۱۳ نقطه حادثه ساز فارس شناسنامه دار شدند که ۱۷۰ نقطه به تأیید راهداری کشور رسیده و برخی از این نقاط مشخص سازی شده اند.

وی با اشاره به تصادف در محور خرامه نیز گفت: تابلوهای هشدار دهنده باید به گونه‌ای باشد که رانندگان از فاصله ۱۵۰ متری اشیا را ببیند در حالیکه در حادثه تصادف محور خرامه تابلوها در فاصله ۷۰ متری محل حادثه نصب شده بود هر چند که در این حادثه شاهد ۲۸ متر خط ترمز مورب داشت که نشان از سرعت بالای راننده داشته اما باید راه و شهرسازی موارد هشداری بیشتری ایجاد می‌کرد.

رئیس پلیس راه شمال استان فارس یادآور شد: ۱۳۶ دوربین سرعت سنج ثابت در محورهای فارس مستقر است در سال گذشته نقاطی مشخص شد که پایه‌های آن را فعال کردیم، تمام دوربین‌ها به شکل فعال هستند اما برخی از آنان مستهلک شده اند و جانمایی برای ۵۶ دوربین جدید نیز انجام شده است.

سرهنگ دهقانی در خصوص سرقت تابلوهای هشدار دهنده در جاده ها نیز گفت: این اتفاق در محورهای خلوت و راه‌های روستایی روی داده است.

وی یادآور شد: ۳۸ درصد از علل حوادث رانندگی توجه به مقابل، ۱۱ درصد انحراف و تجاوز به چپ و ۲۹ درصد نیز سرعت زیاد است و همچنین ۵۸ درصد جانباختگان در صحنه، ۳۶ درصد در بیمارستان و ۶ درصد در حین انتقال اتفاق افتاده است.

رئیس پلیس راه شمال استان فارس تاکید کرد: سهم استان فارس از آزاد راه در استان فارس صفر است و با توجه به جاده‌ها همین سرعت ۱۱۰ کیلومتر هم زیاد است.

سرهنگ دهقانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت تیم‌های جدید کنترل نامحسوس نیز گفت: ۶ خودرو توسط پلیس و ۲۰ دستگاه نیز توسط سازمان حمل و نقل تأمین شده است که روزانه ۱۰۷ تیم آشکار ۲ نفره و ۲۶ گشت نامحسوس تردد دارند.


به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عبدالهاشم دهقانی ظهر چهارشنبه در نشست خبری فعالیت های پلیس راه شمال استان فارس با بیان اینکه طی سه ماه نخست سال جاری شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در شمال استان فارس بوده ایم تاکید کرد: با توجه به اینکه استان فارس دارای بیشترین محورهای مواصلاتی است و همواره رتبه اول تصادفات و کشته را داشته است اما با برنامه ریزی و تلاش های انجام شد طی ۳ ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش ۱۱ درصدی تلفات جاده‌ای بوده ایم.

وی یادآور شد: در تابستان سال ۹۷ در مقابسه با تابستان ۹۶، میزان ۱۴ درصد افزایش کشته‌های جاده‌ای را داشتیم.

رئیس پلیس راه شمال استان فارس با تاکید بر اینکه بر اساس آنالیز ابتدای سال ۹۸، تعداد چهار محور «نورآباد – گچساران»، «کازرون به قائمیه (جاده امامزاده سید حسین (ع))»، «فیروزآباد – شیراز» و کمربندی ۴۲ کیلومتری اطراف شیراز پرخطرترین محورهای فارس است، افزود: کمربندی شیراز متولی مشخصی ندارد، قبلاً برای خودروهای سنگین بود اما به واسطه ایجاد شهرک‌های مختلف به رینگ شهری مبدل شده و باید بحث ایمن سازی کمربندی شکل گیرد چرا که بیش از ۸ درصد حوادث جاده‌ای فارس در کمربندی شیراز اتفاق می‌افتد.

دهقانی با اشاره به اینکه فارس بیشترین نقاط حادثه خیز را در کشور به خود اختصاص داده است، یادآور شد: ۲۱۳ نقطه حادثه ساز فارس شناسنامه دار شدند که ۱۷۰ نقطه به تأیید راهداری کشور رسیده و برخی از این نقاط مشخص سازی شده اند.

وی با اشاره به تصادف در محور خرامه نیز گفت: تابلوهای هشدار دهنده باید به گونه‌ای باشد که رانندگان از فاصله ۱۵۰ متری اشیا را ببیند در حالیکه در حادثه تصادف محور خرامه تابلوها در فاصله ۷۰ متری محل حادثه نصب شده بود هر چند که در این حادثه شاهد ۲۸ متر خط ترمز مورب داشت که نشان از سرعت بالای راننده داشته اما باید راه و شهرسازی موارد هشداری بیشتری ایجاد می‌کرد.

رئیس پلیس راه شمال استان فارس یادآور شد: ۱۳۶ دوربین سرعت سنج ثابت در محورهای فارس مستقر است در سال گذشته نقاطی مشخص شد که پایه‌های آن را فعال کردیم، تمام دوربین‌ها به شکل فعال هستند اما برخی از آنان مستهلک شده اند و جانمایی برای ۵۶ دوربین جدید نیز انجام شده است.

سرهنگ دهقانی در خصوص سرقت تابلوهای هشدار دهنده در جاده ها نیز گفت: این اتفاق در محورهای خلوت و راه‌های روستایی روی داده است.

وی یادآور شد: ۳۸ درصد از علل حوادث رانندگی توجه به مقابل، ۱۱ درصد انحراف و تجاوز به چپ و ۲۹ درصد نیز سرعت زیاد است و همچنین ۵۸ درصد جانباختگان در صحنه، ۳۶ درصد در بیمارستان و ۶ درصد در حین انتقال اتفاق افتاده است.

رئیس پلیس راه شمال استان فارس تاکید کرد: سهم استان فارس از آزاد راه در استان فارس صفر است و با توجه به جاده‌ها همین سرعت ۱۱۰ کیلومتر هم زیاد است.

سرهنگ دهقانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت تیم‌های جدید کنترل نامحسوس نیز گفت: ۶ خودرو توسط پلیس و ۲۰ دستگاه نیز توسط سازمان حمل و نقل تأمین شده است که روزانه ۱۰۷ تیم آشکار ۲ نفره و ۲۶ گشت نامحسوس تردد دارند.

کد خبر 4668837

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی