فعالیت 10 پایگاه فرهنگی ـ دینی در البرز برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی


فعالیت 10 پایگاه فرهنگی ـ دینی در البرز برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت: در حال حاضر 10 پایگاه برای مقابله با آسیب اجتماعی با مدیریت ائمه جماعت محلات در استان مشغول فعالیت فرهنگی هستند که حمایت مادی و معنوی از این پایگاه‌ها در دستور کار تبلیغات اسلامی است.

فعالیت 10 پایگاه فرهنگی ـ دینی در البرز برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام مهدی ولایی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، 26 تیرماه در دیدار با حسین فاضلی، رئیس کل دادگستری البرز، اظهار کرد: توسعه آموزه‌ها و شعائر دینی نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی گفت: تعامل فرهنگی بین دو دستگاه می‌تواند در کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی استان که منجر به بروز کجروی‌های اجتماعی می‌شود، اثرگذار باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز حاشیه نشینی، فقر، اعتیاد و طلاق را از مهمترین آسیب‌ها و معضلات اجتماعی استان برشمرد و گفت: هم اکنون ۱۰ پایگاه برای مقابله با آسیب اجتماعی با مدیریت ائمه جماعت محلات در استان مشغول فعالیت فرهنگی هستند که حمایت مادی و معنوی از این پایگاه‌ها در دستور کار تبلیغات اسلامی است.

ولایی برحق گفت: دادگستری استان البرز با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی می‌توانند نقش مهم و اثرگذاری در پیشگیری و درمان آسیب‌ها و معضلات اجتماعی استان ایفا کند.

این مسئول ضمن تأکید بر انعقاد تفاهم نامه بین دو دستگاه، همکاری فرهنگی دینی و برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه اقشار تأثیرگذار را از مهمترین برنامه‌ها در راستای تحول فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان عنوان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: استان البرز با وجود چهار زندان بزرگ و وجود قومیت‌های مختلف نیازمند انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی اثرگذار است و این امر همت دستگاه‌ها و متولیان امر فرهنگ را در راهبری برنامه‌های فرهنگی استان می‌طلبد.

ولایی برحق انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فرهنگی با دستگاه‌ها و نهادهای استان را یکی از راهبردهای مهم تبلیغات اسلامی در توسعه آموزه‌ها و شعائر دینی خاطر نشان کرد و افزود: می‌توان با عزم راسخ و همت بلند استان البرز را به پایتخت فرهنگی و قرآنی تبدیل کرد.

وی گفت: دشمن تلاش می‌کند تا با کمرنگ کردن آموزه‌ها و شعائر دینی و توسعه بی بندباری های اخلاقی و ایجاد یأس و ناامیدی در بین اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان هنجارشکنی را در جامعه توسعه دهد به همین منظور دستگاه‌ها و متولیان امر فرهنگ باید دلسوزانه و با برنامه‌ریزی صحیح در این حوزه نفوذ کنند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس به عکس از زیباتر شدن طناز طباطبایی در گذر زمان ! / خانم بازیگر چی بود و حالا طلای ی...