بزرگداشت فردوسی و خیام در بنگلادش


بزرگداشت فردوسی و خیام در بنگلادش

​به همت انجمن فارسی بنگلادش و بخش فارسی مؤسسه زبان‌های نوین دانشگاه داکا، آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و عمر خیام نیشابوری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این سمینار که (24 تیرماه) در تالار مؤسسه زبان‌های نوین برگزار شد، شیشیر بهاتنا چارزا، رییس مؤسسه زبان‌های نوین، حسینی‌فائق، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در داکا و محمد ابوالکلام سرکار، رییس گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا حضور داشتند.

در این مراسم که بیش از یکصد نفر از استادان و دانشجویان فارسی شرکت داشتند، محمد کاظم کهدویی، استاد اعزامی از ایران به دانشگاه داکا مقاله خود را با عنوان «شاد بودن و دم را غنیمت شمردن در شعر عمر خیام» قرائت کرد.

سیف الاسلام خان، از گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا در خصوص خیام سخنرانی کرد و محمد محسن الدین میا به ارایه مقاله «حکیم ابوالقاسم فردوسی و شاهنامه او» پرداخت.

حسینی‌فائق، سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان هم در سخنانی کوتاه، از دانشجویان خواست که با توجه به شرایط موجود همت بیشتری در فراگیری زبان و ادب فارسی به کار گیرند تا بهترین‌های آنان نیز برای ادامه تحصیل به ایران اعزام شوند.

در ادامه، شیشیر، رییس مؤسسه زبان‌های نوین هم خاطراتی از سفر خود به ایران بیان کرد.

پایان پیام/14

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی