چهارمین مرکز قرنطینه گیاهی سیستان و بلوچستان راه اندازی شد


چهارمین مرکز قرنطینه گیاهی سیستان و بلوچستان راه اندازی شد

زاهدان- ایرنا- مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: چهارمین مرکز قرنطیه ای این استان با ورود محموله 18 تنی انبه در مرز زمینی ریمدان چابهار راه اندازی شد.

غلامحسین تیموری روز چهارشنبه در این باره اظهار داشت: واردات میوه‌های گرمسیری تنها از طریق چهار مرکز رسمی شامل مرکز قرنطینه مرز زمینی میرجاوه، پیشین، ریمدان و قرنطینه مرز دریایی چابهار با رعایت شرایط وضوابط قرنطینه ای مجاز است.

وی بیان کرد: تاکنون برای جلوگیری از ورود آفات و امراض گیاهی همراه محصولات وارداتی و مبادله کالا به خارج از کشور، هفت مرکز رسمی قرنطینه خارجی در طول مرز سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سالیانه بیش‌از ۹۰درصد انبه وارداتی به کشور از طریق مرزهای زمینی و دریایی این استان انجام می‌ شود.

وی بیان کرد: براساس مصوبات هیات دولت به منظور حمایت از تولیدات داخلی، واردات میوه از خارج از کشور به غیر از میوه های گرمسیری شامل انبه، موز، آناناس و نارگیل ممنوع است.

تیموری با بیان اینکه عمده موزستان های سیستان و بلوچستان در شهرستان‌های چابهار وکنارک است افزود: واردات موز به دلیل جلوگیری از ورود بیماری‌های قرنطینه ای که تهدید جدی برای باغات موز این شهرستانها به شمار می رود ممنوع است.

وی تصریح کرد: واردات رسمی موز پاکستانی در سیستان و بلوچستان تنها از مرز زمینی میرجاوه امکانپذیر است
۷۳۱۶**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق