ماندگاری مناسک به مردمی بودن است/مساجد، مجری توانمند طرح «سلام بر امام(ع)»


ماندگاری مناسک به مردمی بودن است/مساجد، مجری توانمند طرح «سلام بر امام(ع)»

حجت‌الاسلام باباخانی با بیان‌اینکه طرح‌های مرتبط با امام‌رضا(ع) در ایران به‌صورت کاملا مردمی اجرا می‌شود، گفت: ماندگاری مناسک به حفظ رویکرد مردمی آنها است؛ طرح «سلام بر امام(ع)» هم با این رویکرد در مساجد، هیئت‌ها و... اجرا می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «مجید باباخانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره لزوم اهتمام همه مردم به قرائت زیارت نامه ها و ادعیه در طول روز و ایام هفته، اظهار کرد: همه مردم ایران و حتی اهل سنت نیز به امام رضا (ع) علاقه و ارادت دارند و من این موضوع را در سفر به استان های مختلف کشور از جمله کردستان از نزدیک دیده ام.

مدیر تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: علاقه و ارادت ایرانیان به امام رضا (ع) این فرصت را فراهم کرده است تا تمام برنامه ها و کارهای تبلیغی از جمله طرح «سلام بر امام رضا(ع)» کاملا مردمی انجام شود و دستگاه ها و نهادهای فرهنگی صرفا نقش تمهیدی و بسترساز داشته باشند.

وی اضافه کرد: اگر امروز مفاتیح الجنان در منازل همه مردم وجود دارد به دلیل علاقه و ارادت مردم به اهل بیت (ع) است وگرنه صرف کار اداری نمی شود چنین اتفاق مهمی را رقم زد.

باباخانی تاکید کرد: اگر می خواهیم یک سنت را به منسکی مستمر و ماندگار تبدیل کنیم باید همراهی مردم را به کار گرفت، همچنان که دعای کمیل، دعای توسل و دعای ندبه توسط گروه های مردمی و اهالی مساجد هر هفته در مساجد قرائت می شوند.

وی تاکید کرد: طرح «سلام بر امام(ع)» بهتر است بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مساجد و هیئت های مذهبی اجرا شود زیرا اکثریت مساجد در نوبت مغرب و عشاء برنامه دارند البته در مساجد واقع در مناطق تجاری مانند بازارها بهتر است بعد از نماز ظهر و عشاء اجرا شود.

مدیر کل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مناسبت هایی همچون دهه کرامت بهترین فرصت برای فراگیرتر شدن اجرای طرح سلام بر امام(ع) است.

گفتنی است، طرح ملی «سلام بر امام» به همت سازمان تبلیغات اسلامی و با هدف زیارت امام رضا(ع) از هر نقطه ایران همزمان با دهه کرامت اجرا شده و در همه ایام سال چهارشنبه ها در مساجد، هیئت های مذهبی و ... ادامه می یابد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403