2هزارو 500مترمربع متر زمین جهت ساخت مدرسه در معمولان تامین شد


2هزارو 500مترمربع  متر زمین جهت ساخت مدرسه در معمولان تامین شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: 2هزارو 500متر مربع متر زمین برای احداث مدارس تخریب شده شهر معمولان تامین شد.

محمد رضا حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به حجم بالای سیل در فروردین ماه و افزایش دبی رودخانه، حریم رودخانه کشکان مورد بررسی مجدد قرار گرفت و بر این اساس، ساخت و سازها باید در قالب حریم کارشناسی شده باشد و با توجه به اینکه تعدادی از مدارس تخریب شده هم اکنون در حریم (بستر رودخانه) واقع شده اند، ساخت این واحدهای آموزشی باید با رعایت اصول ایمنی و خارج از حریم رودخانه صورت گیرد.

به گفته وی با برنامه ریزی های انجام شده، ۲۰ طرح آموزشی در مناطق سیلزده تا آغاز سال تحصیلی به آموزش و پرورش استان تحویل می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه کمتر از ۳ماه به آغاز سال تحصیلی باقی مانده است، براین اساس یکی از اولویتهای مهم ما بر تکمیل طرح های نیمه تمام متمرکز شده و بیش از ۷۰ درصد توان خود را در مناطق سیل زده استان به کار بسته ایم.

وی عنوان کرد: خوشبختانه با ظرفیت خیرین اقدامات امیدبخشی را شاهد خواهیم بود و در این راستا می طلبد تا همه مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان به خوبی از ظرفیت خیرین کشوری و استانی در ساخت مدارس بهره ببرند.

حیدری بر ضرورت تشکیل کمیته نظرسنجی در بحث ساخت پروژه‌های آموزشی تاکید کرد و گفت: این اقدام موجب می‌شود بر اساس تعداد دانش آموزان و نیاز واقعی منطقه و شهرستان، پروژه های آموزشی ساخته شود تا از منابع مالی به خوبی استفاده شود.

به گزارش ایرنا، در سیلاب سال جاری ۱۱۵ مدرسه استان از بین رفت و این در حالیست که میانگین فضای آموزشی لرستان نسبت به کشور پایین تر است.

در جریان سیل فروردین ماه یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال خسارت به مدارس این استان وارد شد.

/ ‏۶۰۶۰/‏۷۲۷۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی