رقابت دانش آموزان سراسر کشور در مسابقات قرآن، عترت و نماز آغاز شد


رقابت دانش آموزان سراسر کشور در مسابقات قرآن، عترت و نماز آغاز شد

زنجان میزبانی بخش پژوهشی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور را برعهده دارد که این رقابت ها بین 495 دانش آموز پسر و 495 دانش آموز دختر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش شب گذشته در آیین افتتاحیه مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان پسر سراسر کشور اظهار کرد: سند تحول بنیادین از تاکیدات مقام معظم رهبری است که بر تربیت چندساحتی دانش آموزان تاکید شده است.

«محمدرضا مسیبی‌زاده» با یادآوری اینکه دانش آموزان باید در طراز ملی تربیت شوند، ادامه داد: ساحت دینی و اعتقادی یکی از ساحت های مورد تاکید در این سند است.

وی با اشاره به رقابت دانش آموزان در مسابقات قرآنی گفت: بیش از و 7 میلیون و 500 هزار دانش آموزدر سراسرکشور در مرحله مدرسه ای مسابقات قرآنی شرکت کردند.

مسیبی‌زاده با بیان اینکه برگزیدگان این مرحله به مرحله منطقه ای، استانی و پس از آن به مرحله کشوری راه یافتند، ادامه داد: فعالان حوزه قرآن و عترت آینده‌سازان کشور هستند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآن، ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: قرآن، نماز، اهل بیت و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بخش‌های این آموزش است.

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از مشارکت 495 دانش آموز در این دوره از مسابقات خبر داد و گفت: قرآن آخرین کتاب الهی و کتاب انسان‌ساز است که انسان را به تفکر و تعقل دعوت می‌کند.

«ابراهیم رفیعی» از زنجان به عنوان دروازه تمدن آذربایجان یاد کرد و گفت: این استان افتخار دارد که میزبانی این دوره از مسابقات را برعهده گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: لازم است در تربیت دانش‌آموزان از سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب استفاده کرد.

به گفته وی، زنجان میزبان بخش پژوهشی این دوره از مسابقات را برعهده دارد که در رشته‌های نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز برگزار می‌شود.

رفیعی ادامه داد: در بخش دختران و پسران ۴۹۵ دانش‌آموز دختر و پسر شرکت کردند که در پایان این رقابت‌ها ۱۵۰ نفر به عنوان نفرات اول تا پنجم این مسابقات معرفی می‌شوند.

پایان پیام/73

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)