مرسدس علت متفاوت بودن استراتژی دو راننده اش را توضیح داد


فرمول یک ایران – تیم مرسدس بیان کرد که برای حصول اطمینان از این موضوع که در انتخاب استراتژی دو راننده اش در گرندپری بریتانیا ناخود آگاه طرفداری به نفع یکی از رانندگانش پیش نیامده باشد، این اتفاق را بررسی خواهد کرد. گرندپری بریتانیا 2019 با پیروزی لوییس همیلتون به پایان رسید و همیلتون با این برد توانست به ششمین پیروزی خود در این گرندپری دست...

فرمول یک ایران – تیم مرسدس بیان کرد که برای حصول اطمینان از این موضوع که در انتخاب استراتژی دو راننده اش در گرندپری بریتانیا ناخود آگاه طرفداری به نفع یکی از رانندگانش پیش نیامده باشد، این اتفاق را بررسی خواهد کرد.

گرندپری بریتانیا 2019 با پیروزی لوییس همیلتون به پایان رسید و همیلتون با این برد توانست به ششمین پیروزی خود در این گرندپری دست یابد.

ابتدا والتری بوتاس در دور شانزدهم برای تعویض تایر های خود وارد پیت استاپ شد اما همیلتون در پیست باقی ماند. البته این گونه به نظر می رسد که همیلتون با علم به اینکه هم تیمی او قرار است دو توقف در مسابقه داشته باشد، از قبل مسابقه تصمیم گرفته بود تا از استراتژی یک پیت استاپ استفاده کند و احتمالا به همین دلیل است که همیلتون در تلاش بود تا مدت بیشتری در پیست بماند. اما پس از حادثه ای که برای آنتونیو جیوویناتزی رخ داد و با فراخوانی خودروی ایمنی به پیست، کار برای استراتژی ای که لوییس همیلتون در نظر گرفته بود راحت تر شد و همیلتون عملا یک پیت استاپ مجانی را تحت شرایط خودروی ایمنی انجام داد و این مورد موجب شد تا او زمان زیادی را از دست ندهد و با استراتژی یک پیت استاپ و با تایر هارد در بخش دوم، پیروز گرندپری بریتانیا 2019 شود. اما از آن طرف بوتاس که تا قبل از این حادثه پیشتاز مسابقه بود، با مراجعه ی زودتر به منطقه ی سرویس و تعویض تایر و همچنین انتخاب استراتژی دو پیت استاپ، در پایان به رده ی دوم بسنده کرد.

البته والتری بوتاس خود در مصاحبه ای گفت او گمان می کرد که انتخاب استراتژی یک پیت استاپ برای این گرندپری ممکن نمی باشد و حتی لوییس همیلتون نیز اقرار کرد که خود او نیز مطمئن نبود که می توانست استراتژی یک پیت استاپ را عملی کند.

مدیر تیم مرسدس، توتو ولف بیان کرد که انتخاب استراتژی های مختلف نتیجه ی جلسه ی تیم با رانندگان در صبح روز مسابقه بود اما از طرف دیگر اذعان کرد که زیر سوال بردن این اقدام تیم، بحثی کاملا منطقی می باشد.

ولف درباره ی این موضوع گفت:

با توجه به استراتژی هایی که راننده هایمان برای این مسابقه اتخاذ کردند، احساس کردیم که مسابقه ی جذابی پیش رو داریم. در برخی موارد انتخاب هایشان مانند یکدیگر بود اما با وجود استراتژی های متفاوت می دانستیم که با یکدیگر رقابت سختی خواهند داشت بنابراین ما نیز تلاش کردیم تا اهداف آن ها محقق شود.

فکر می کنم که این موضوع ارزش گفتن را دارد و باید به آن توجه شود: آیا ما ناخود آگاه به نفع یکی از راننده هایمان کار می کنیم؟ این چیزی است که ما نمی خواهیم اتفاق بیافتد.

با توجه کردن به این مسئله ما اطلاعات و تجربه بیشتری کسب می کنیم و همچنین بهتر می توانیم قضاوت کنیم که آیا این کاری است که در آینده می خواهیم انجام دهیم یا خیر.

مرسدس علت متفاوت بودن استراتژی دو راننده اش را توضیح دادمرسدس علت متفاوت بودن استراتژی دو راننده اش را توضیح داد والتری بوتاس، لوئیس همیلتون – استارت مسابقه بریتانیا 2019

بر خلاف فراری و ردبول که در هنگام وجود خودروی ایمنی در پیست، تایر های چارلز لکلرک و مکس ورشتپن را تعویض کردند، مرسدس در چنین شرایطی تصمیم گرفت تا پیت استاپ دوم را برای والتری بوتاس انجام ندهد. همین امر بوتاس را مجبور کرد تا علاوه بر انجام دیرتر پیت استاپ، از ترکیب تایر دیگری استفاده کند. ولف توضیح داد که به دو دلیل این پیت استاپ را برای بوتاس انجام ندادند:

ما هنوز متقاعد نشده بودیم که استراتژی یک پیت استاپ جواب خواهد داد، لذا راه عقلانی تر را انتخاب کردیم. مورد دیگر این بود که اگر اشتباه نکنم چون سباستین (فتل) خیلی به او نزدیک بود، با انجام این پیت استاپ او پشت سباستین به پیست باز می گشت.

سباستین فتل نیز پیت استاپ خود را تحت خودروی ایمنی انجام داد اما توتو ولف اذعان کرد که نمی دانستند چنین اتفاقی خواهد افتاد:

فکر می کنم که نیاوردن والتری به پیت برای تعویض تایر در آن زمان کار درستی بود اما چیزی که باید گفته شود این است که والتری مسابقه ی عالی و با شکوهی انجام داد. او همچنین سزاوار برد در این مسابقه بود. هر دو راننده مان شایسته ی برد در این مسابقه بودند. استراتژی و خودروی ایمنی در مسابقه بر علیه او کار کردند و این صرفا فقط بد شانسی است.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا