بارسلونای کهکشانی، رئالِ متحول شده، کدام یک تیم بهتری است؟


بارسلونای کهکشانی، رئالِ متحول شده، کدام یک تیم بهتری است؟

بارسلونا و رئال مادرید و البته اتلتیکو تابستانی شلوغ را پشت سر گذاشته اند.

بارسلونا و رئال مادرید و البته اتلتیکو تابستانی شلوغ را پشت سر گذاشته اند.

به گزارش وبسایت نود، گریزمن، هازارد و دی یونگ از جمله ستاره های بزرگی هستند که در تابستان 2019 به یکی از دو تیم بزرگ فوتبال اسپانیا ملحق شده اند.

بارسلونا و رئال مادرید هر دو در پنجره تابستانی سال 2019، سرمایه‌گذاری سنگینی داشته‌اند. اما کدام یک موفق تر بوده‌اند و کدام تیم می تواند در فصل پیش رو به موفقیت برسد؟

بارسلونای کهکشانی، رئالِ متحول شده، کدام یک تیم بهتری است؟

فصل گذشته دو غول اسپانیا کمتر از استانداردهای معمول خود کار کردند. بارسلونا هرچند دوگانه داخلی را به ثبت رساند، اما تحقیر دوباره این تیم در اروپا و از دست دادن یک برد پرگل دیگر در بازی برگشت، قهرمانی این تیم را در لالیگا و جام حذفی تحت سایه خود قرار داد. رئال مادرید هم حکمرانی اش را در اروپا از دست داد و در لالیگا نیز نتایج خوبی نگرفت. حالا هر دو تیم با خریدهای گرانقیمت به فکر رقم خوردن فصلی متفاوت هستند. تازه اتلتیکو را هم باید در نظر گرفت. آنها اگرچه چند بازیکن را از دست داده اند ولی خریدهای مهمی مثل فلیکس را داشته اند.

مسی، سوارز، گریزمن و ... نیمار؟

تا همینجا هم بارسلونا مثلث خطرناکی را برای فصل بعد شکل داده است. بعد از چند هفته بحث و شایعه، بالاخره انتقال گریزمن نهایی شد. هر چند که اتلتیکو بعد از نهایی شدن انتقال، بیانیه‌ای تندی صادر کرد و حالا به دنبال هشتاد میلیون یورو دیگر از بارسلونا است. در هر صورت گریزمن به رؤیایش رسید و فصل بعد در مثلث آتش بارسلونا توپ خواهد زد.

بارسلونای کهکشانی، رئالِ متحول شده، کدام یک تیم بهتری است؟

اما کار تمام نشده است و صحبت از نیمار نیز به میان آمده است. نیمار تنها دو فصل بعد از انتقال 222 میلیون یورویی خود به بارسلونا، از حضورش در پاریس ناامید شده است و مشخصاً به دنبال ترک پاریسن ژرمن است. دوران حضور او در پاریس هرچند با 51 گل در 58 مسابقه درخشان به نظر می رسد ولی نه پاریس و نه نیمار نتوانستند به رؤِیای فتح اروپا برسند. دوران ستاره برزیلی در پاریس همراه بود با مصدومیت های فراوان، حاشیه‌ها و جنجال های فراوان.

او اخیراً دیرتر از موعد در تمرینات پاریسن ژرمن حاضر شده و با مصاحبه اخیرش در مورد برد 6-1 بارسلونا در مقابل پاریسن ژرمن در لیگ قهرمانان، خشم سران تیم پاریسی را برانگیخته است. نیمار آن برد را بهترین خاطره فوتبالی خود خطاب کرده است. او به لئوناردو اعلام کرده که در رؤیای بازگشت به نیوکمپ است. پاریسن ژرمن نیز که از دست نیمار به ستوه آمده با فروشش موافقت کرده است البته به شرط قیمت مناسب!

بارسلونای کهکشانی، رئالِ متحول شده، کدام یک تیم بهتری است؟

بارسلونا تا به اینجا برای خرید دی یونگ 65 میلیون پوند، 23 میلیون پوند برای نتو و 108 میلیون پوند برای گریزمن خرج کرده است. آنها با فروش گومز، سیلسن و دنیس سوارز، مجموعاً 60 میلیون پوند بدست آورده‌اند و به این ترتیب تا همینجا هم 136 میلیون پوند خرج کرده‌اند و در چنین شرایطی خرید نیمار ممکن نیست. مگر آن که ستارگانی در این میان قربانی نیمار شوند. مثلاً کوتینیو و دمبله. البته به شرطی که بارسلونا بتواند مشتریان خوبی برای آنها پیدا کند.

کهکشانی های جدید؟

ترکیب جدید بارسلونا به خصوص در خط حمله، به نوعی تداعی گر رئال مادرید یک دهه قبل است. اگر نیمار را به مثلث فعلی بارسلونا اضافه کنیم، مربع بزرگی در خط حمله این تیم شکل می گیرد. چیزی شبیه به مربع رئال مادرید در یک دهه قبل؛ بکام، زیدان، فیگو و رونالدو.

بارسلونای کهکشانی، رئالِ متحول شده، کدام یک تیم بهتری است؟

اما همین ترکیب فوق العاده و جمعی درخشان از ستارگان مطرح دنیای فوتبال، در عین حال که می‌تواند نقطه قوتی باشد ممکن است دردسر، حاشیه و معضلاتی را به همراه داشته باشد. درست مثل اتفاقی که برای رئال مادرید کهکشانی رقم خورد.

کهکشانی های نخست پرس، در ابتدا یک پروژه موفق بود که به دو لالیگا و لیگ قهرمانان ختم شد اما بعدتر این باشگاه با ناکامی مواجه شد و سه فصل بدون جام را پشت سر گذاشت. حضور چندین بازیکن خلاق و هجومی به یکباره در تیم، در عین حال که می تواند فانتزی و تماشایی به نظر برسد. احتمال دارد عدم توازنی در ترکیب تیم ایجاد کند. آن هم در فوتبال مدرن امروز که مسئله تیم در اولویت فرد قرار دارد.

بارسلونای کهکشانی، رئالِ متحول شده، کدام یک تیم بهتری است؟

آیا این همه استعداد، بازیکن خلاق و هجومی در ترکیب اصلی می‌توانند به خط هافبک کمک کنند؟ آیا مس، سوارز، گریزمن و احتمالاً نیمار، قادرند تا عقب بازگردند و توپگیری کنند؟ آیا آنها می توانند در مقابله با پرس سنگین تیم هایی مثل لیورپول و منچسترسیتی کمک حال تیم باشند؟

در فوتبال مدرن امروز اروپا، تمام تیم های حاضر در لیگ قهرمانان کیفیت فنی دارند. اما آنچه که آنها را از همدیگر متمایز می کند، پرس، فشار مداوم به حریف، دوندگی های پیاپی در زمین و سرعت دادن به بازی است. امروز موفقیت در اروپا، وابسته به انتقال توپ و دفاع در نیمه حریف است. شاید مشکل فعلی بارسلونا در فصول اخیر در لیگ قهرمانان، عدم دفاع تیمی بوده است. دیده ایم که در بازی های بزرگ اروپایی، 2-3 بازیکن این تیم در دفاع تیمی شرکت نمی کنند.

بارسلونای کهکشانی، رئالِ متحول شده، کدام یک تیم بهتری است؟

در زمان گواردیولا، بارسلونا با تمام بازیکنان خود دفاع می کرد. حتی بازیکنان هجومی تیم این وظیفه را داشتند تا از جلوی زمین و در یک سوم دفاعی حریف، با پرس عرصه را بر رقیب تنگ کنند. این اتفاق اکنون در سیتی هم رقم می‌خورد. در تیم والورده، سوارز و مسی دفاع نمی کنند و این تیم معمولاً با 8 یا 9 بازیکن از دروازه محافظت می کنند.

به طور مثال، در بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان فصل قبل، لیورپول در هر دو بازی رفت و برگشت تیم برتر میدان بود. با این تفاوت که در بازی رفت، استعداد فردی مسی تفاوت را رقم زد. اما در بازی برگشت روحیه تیمی لیورپول و ضعف بارسلونا در فاز دفاعی، به این تیم ضربه زد. اضافه شدن نیمار و گریزمن به بارسلونا، خط حمله این تیم را خطرناک، جذاب و ترسناک می سازد، اما ممکن است عواقبی هم به دنبال داشته باشد.

بارسلونای کهکشانی، رئالِ متحول شده، کدام یک تیم بهتری است؟

چشم پوشی از لاماسیا؟

در سالی که بارسلونا چهلمین سالگرد تأسیس لاماسیا را جشن می گیرد و پیراهن دوم خود را به یادبود همین موضوع طراحی کرده است. نشانی از اعتماد به این آکادمی بازیکن ساز دیده نمی شود. حداقل در مقایسه با گذشته! سیاست فعلی بارسلونا در نقل و انتقالات به خوبی نشان دهنده این موضوع است.

بارسلونای کهکشانی، رئالِ متحول شده، کدام یک تیم بهتری است؟

اگر نگاهی به ترکیب بارسلونا در زمان گواردیولا و تیتو بیندازیم، متوجه اسامی متعددی می شویم که خروجی آکادمی بارسلونا بوده و به ترکیب اصلی راه یافته اند. اکنون چه؟ بوسکتس، پیکه و البته مسی. تنها بازیکنان بارسلونا ماحصل لاماسیا هستند. حتی بارسلونا روی به خرید بازیکنان جوان دیگر تیم ها آورده است. دی یونگ و البته علاقه به دی لیخت که به نتیجه منجر نشد.

این موضوع حتی در عرصه ملی نیز تاثیرگذار بوده است. امسال برای اولین بار در تاریخ فوتبال اسپانیا، تیم ملی زیر 21 سال این کشور در شرایطی در رقابت های ملت های اروپا زیر 21 سال شرکت کرد که حتی یک بازیکن از بارسلونا در این تیم حاضر نبود. این نشان می دهد که لاماسیا خروجی‌های با کیفیتی نیز در سالیان اخیر نداشته یا بازیکنان این آکادمی فرصت درخشش پیدا نکرده اند.

هازارد در صدر تحولات

ادن هازارد بزرگترین و مهمترین خرید هازارد در تابستان 2019 است. او آمده تا جای خالی رونالدویی را پر کند که فصل قبل به شدت احساس می شد. در نبود رونالدو و زیدان، رئال مادرید دو بار تغییر روی نیمکت دید، در ال کلاسیکو و لیگ قهرمانان تحقیر شد و حتی بازگشت زیدان هم نتوانست فصل را برای رئال نجات دهد.

بارسلونای کهکشانی، رئالِ متحول شده، کدام یک تیم بهتری است؟

به جز هازارد، رئال مادرید خریدهای خوب دیگری نیز انجام داده است. لوکا یوویچ با درخشش خود در فرانکفورت، به خط حمله رئال اضافه شده است. رودریگو، میلیتائو و مندی نیز از جمله خریدهای دیگر رئال مادرید هستند. همچنین پرس توانست از فروش کواچیچ، یورنته، هرناندز و دی توماس 100 میلیون پوند جذب کند. میانگین سنی خریدهای جدید رئال مادرید 22 سال است و این موضوع زمانی مهم جلوه می کند که بدانیم در ترکیب اصلی فصل قبل رئال مادرید، شش بازیکن 30 یا بالای 30 سال داشته اند.

با این وجود شاید هنوز کار رئال مادرید در پنجره نقل و انتقالاتی به پایان نرسیده باشد. رئال مادرید به پوگبا علاقه مند است ولی با برچسب قیمت 170 میلیون پوندی یونایتد مواجه شده است. پرس و زیدان به فکر فروش بیل هستند ولی این ستاره قصد جدایی ندارد و البته مشتری برای او پیدا نمی شود. آینده سبایوس، ایسکو، خامس و واسکز نیز هنوز مشخص نیست. هر چند فروش این بازیکنان می تواند درآمد خوبی برای رئال مادرید ایجاد کند که دست پرس را برای خریدهای بعدی باز کند.

بارسلونای کهکشانی، رئالِ متحول شده، کدام یک تیم بهتری است؟

سوای سرنوشت باقیمانده اهداف رئال مادرید در پنجره نقل و انتقالاتی کنونی، زیدان کار سخت و مهمی در فصل پیش رو خواهد داشت. او در رئال مادرید به کارنامه حسرت برانگیزی رسیده است و حالا برای بازگرداند این تیم به قله های موفقیت احتمالاً کار سخت تری نسبت به گذشته دارد.

اتلتیکو را فراموش نکنیم...

درست است که گودین و گریزمن رکن مهمی از موفقیت های اتلتیکو در فصول گذشته به حساب می آیند و حالا دیگر در تیم سیمئونه حضور ندارند ولی این تیم در تابستان خریدهای خوبی داشته است. سیمئونه برای فصل جدید تحولات عظیمی در تیمش ایجاد کرده است. بیایید ابتدا از خروجی های تیم صحبت کنیم؛

بارسلونای کهکشانی، رئالِ متحول شده، کدام یک تیم بهتری است؟

گودین و خوان فران با اتمام قراردادشان مادرید را ترک کردند. لوکاس هرناندز و رودری در مجموع با 120 میلیون پوند فروخته شدند. ویتو و مارتینز نیز به فروش رسیدند و اتلتیکو از این دو بازیکن هم 25 میلیون پوند بدست آورد. به این ترتیب راه راه پوشان پول خوبی از فروش بازیکنان بدست آوردند و البته سرمایه گذاری خوبی هم کرده اند.

ژوائو فلیکس بازیکن بااستعداد فوتبال پرتغال، که توجه بسیاری از غول های اروپا را به خود جلب کرده بود، راهی اتلتیکومادرید شد. انتقال موراتا با 58 میلیون پوند قطعی شد. یورنته برای جانشینی رودری خریداری شد. رنان لادی، فلیپه و ساپونجیج نیز با مجموع 47 میلیون پوند راهی اتلتیکو شدند. همچنین هکتور هررا و ایبانز دیگر خریدهای سیمئونه هستند تازه علاوه بر این، صحبت از علاقه این تیم به خامس مطرح شده و با این تفاسیر، انقلابی را در ترکیب اتلتیکو شاهد هستیم و احتمالاً آنها هم فصل بعد در جمع مدعیان صف آرایی می کنند.

1878

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا