ارزیابی آماری سال 2019 از کلاهک های هسته ای در جهان!(+اینفوگرافی)


هم اکنون آمریکا و روسیه هر کدام حدود 1400 کلاهک هسته ای استراتژیک را به همراه بمب افکن های ویژه و موشک های حمل کننده در اختیاز دارند.

عصرایران؛ مجله تصویری سلاح- می توان گفت پیمانNPT با توجه به فعالیت های هسته ای کشورهای مختلف از گوشه و کنار دنیا با موفقیت حداکثری مورد انتظار، همراه نبوده است و همچنان شاهد تداوم و گسترش تسلیحات هسته ای هستیم.

هم اکنون آمریکا و روسیه هر کدام حدود 1400 کلاهک هسته ای استراتژیک را به همراه بمب افکن های ویژه و موشک های حمل کننده در اختیار دارند و همچنان نیز در حال مدرن سازی سیستم های تحویل هسته ای خود هستند. (این سیستم شامل تکنولوژی های مورد استفاده به منظور قرار دهی سلاح هسته ای در وضعیت عملیاتی به منظور صدور دستور حمله است)

کشورهای مجهز به سلاح هسته ای که به اختصار NWS نام دارند، شامل 5 دولت چین، فرانسه، روسیه، انگلستان و آمریکا، به طور رسمی توسط NPT تحت عنوان "دارنده تسلیحات هسته ای" شناخته می شوند. در سال 2000، NWS خود را ملزم به یک تعهد صریح در راستای حذف کامل زرادخانه های هسته ای کرد. با وجود سیاست های مخفی اکثر دولت ها در خصوص جلوگیری از انتشار اطلاعات فعالیت های هسته ای خود، آمار و ارقامی که در تصویر زیر آمده است به عنوان یکی از ارزیابی های نسبتا دقیق در ذخایر هسته ای هر کشور شامل کلاهک های استراتژیک و همچنین سلاح های تاکتیکی مورد توجه قرار دارد.

ارزیابی آماری سال 2019  از کلاهک های هسته ای در جهان!(+اینفوگرافی)

بر اساس پیمان استارت نو مربوط به کاهش تسلیحات هسته ای دو جانبه میان آمریکا و فدراسیون روسیه (مارس 2019)، روسیه 1461 کلاهک استراتژیک را بر 524 موشک بالستیک قاره پیما، موشک بالستیک پرتاب شونده به وسیله زیردریایی و همچنین بمب افکن های استراتژیک نصب کرده است.

محاسبه تخمینی فدراسیون دانشمندان آمریکایی (FAS) درباره توان هسته ای روسیه نیز بدین صورت بوده است: حدود 4490 ذخیره کلاهک هسته ای و 2000 کلاهک در وضعیت بازنشستگی (مجموعا 6490 کلاهک تا اوایل سال 2019)

بر اساس پیمان استارت نو، آمریکا 1365 کلاهک هسته ای استراتژیک را بر 656 موشک بالستیک قاره پیما، موشک بالستیک پرتاب شونده به وسیله زیردریایی و همچنین بمب افکن های استراتژیک نصب کرده است.

محاسبه تخمینی FAS نیز درباره توان هسته ای آمریکا بدین صورت بوده است: حدود 3800 ذخیره کلاهک هسته ای و 2385 کلاهک در وضعیت بازنشستگی (مجموعا 6185 کلاهک تا اوایل سال 2019)

گفتنی است در رابطه با رژیم صهیونیستی با توجه به عدم شفاف سازی در این زمینه، اطلاعات دقیقی از میزان ذخایر تسلیحات هسته ای موجود نیست.

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تیم ملی کشتی فرنگی در قرقیزستان ماندنی شدند