حس خوب دوران کودکی؛ نقد و بررسی بازی Crash Team Racing: Nitro-Fueled


حس خوب دوران کودکی؛ نقد و بررسی بازی Crash Team Racing: Nitro-Fueled

بازی Crash Team Racing: Nitro-Fueled عنوانی است که بسیاری از بازیکنان را یاد دوران شیرین کودکی خود می‌اندازد. اما آیا این بازسازی ارزش این را دارد که به سراغش بروید. استفاده از حس نوستالژی برای فروش بیشتر چیز جدیدی در صنعت گیمینگ حساب نمی‌شود. ریمسترهای با کیفیت HD و ریمیک‌هایی که به صورت کامل بازی را از اول ساخته‌اند بیشتر از هر زمان دیگری...

بازی Crash Team Racing: Nitro-Fueled عنوانی است که بسیاری از بازیکنان را یاد دوران شیرین کودکی خود می‌اندازد. اما آیا این بازسازی ارزش این را دارد که به سراغش بروید.

استفاده از حس نوستالژی برای فروش بیشتر چیز جدیدی در صنعت گیمینگ حساب نمی‌شود. ریمسترهای با کیفیت HD و ریمیک‌هایی که به صورت کامل بازی را از اول ساخته‌اند بیشتر از هر زمان دیگری قفسه‌های فروشندگان را پر کرده‌اند و ما نیز از این‌که دوباره می‌توانیم بازی‌های موردعلاقمان را تجربه کنیم راضی و خوشحال هستیم. البته گاهی اوقات نیز به خاطر رسیدن به سود بیشتر، استدیوهای سازنده ریمسترهای بی‌کیفیتی تحویل می‌دهند که فقط برای به دست آوردن پول ساخته شده‌اند. خوشبختانه بازی Crash Team Racing: Nitro-Fueled عنوانی با کیفیت است که تجربه آن دقیقا به همان خوبی است که بیست سال پیش بود.

مطمئنا از همان اول این احتمال وجود داشت که بازی Crash Team Racing: Nitro-Fueled تبدیل به عنوانی شود که فقط نشان دهد نسخه اولیه خود چقدر از زمان حال به دور است و دیگر تجربه این سبک بازی‌ها لذت گذشته را ندارد. اما استدیو سازنده این ریمیک، Beenox با ایجاد تغییرات کوچک و به جا نشان داد که چقدر این ساخته قدیمی شرکت Naughty Dog جذاب است که حتی گذشت زمان نیز تاثیری بر کیفیت آن نخواهد داشت. بازی اصلی دارای هجده زمین مسابقه بود که در نسخه ریمیک شاهد اضافه شدن سیزده پیست دیگر به این رقم هستیم و به همین دلیل شاهد تنوع بصری واقعا خوبی هستیم. از تونل‌های آبی گرفته تا غارهای یخی و اهرام مصر همه در بازی وجود دارند. همانطور که انتظار داشتیم کیفیت این پیست‌ها نیز افزایش پیدا کرده است و در بعضی موارد واقعا شاهد پیست‌هایی هستیم که از لحاظ کیفیت بصری خیره‌کننده هستند. پیست Coco Park گل‌های صورتی دارد که در جاده پخش شده‌اند، زمین Tiger Temple شبیه مراحل Uncharted است و در نهایت Electron Avenue به قدری جالب درست شده است که انگار دارید درون یکی از فیلم‌های Blade Runner ماشین‌سواری می‌کنید.

حس خوب دوران کودکی؛ نقد و بررسی بازی Crash Team Racing: Nitro-Fueled

مطمئنا بیش از هر چیز شاهد افزایش کیفیت بصری بازی و بهبود پیدا کردن گرافیک هستیم

عادت کردن به سیستم رانندگی بازی Crash Team Racing: Nitro-Fueled کمی زمان خواهد برد. برای هر کسی که در طی این سال‌ها مشغول بازی کردن Mario Kart بوده است مطمئنا سیستم دریفت کردن این عنوان کاملا متفاوت با چیزی خواهد بود که تجربه کرده است و به همین دلیل امکان دارد که در اوایل بازی تعدادی از جعبه‌ها را از دست بدهید و یا با اشیای موجود در پیست برخورد داشته باشید. اما هنگامی که به دریفت کشیدن عادت کنید متوجه عمق این سیستم می‌شوید. می‌توانید یک دریفت کوتاه داشته باشید و فقط کمی Boost دریافت کنید و یا می‌توانید ریسک کنید و با طولانی کردن کار خود یا Boost بیشتری دریافت کنید و سرعت خود را افزایش دهید و یا کنترل ماشین خود را از دست بدهید.

حس خوب دوران کودکی؛ نقد و بررسی بازی Crash Team Racing: Nitro-Fueled

یکی از سخت‌ترین مکانیک‌های بازی دریفت کردن است

دیگر موردی که در بازی Crash Team Racing: Nitro-Fueled می‌تواند به برنده شدنتان کمک کند Power Upها هستند. این وسایل که می‌توانند حریفان شما را کند کنند به وسایل موجود در بازی Mario Kart شباهت کمی نیز دارند، به عنوان مثال Green Beakerها در واقع همان پوست موز درون بازی ماریو هستند؛ در این میان اما موردی وجود دارد که همه چیز را تغییر می‌دهد و آن هم میوه‌های معروف سری بازی کرش هستند. با خوردن این میوه‌ها نه تنها سرعت شما بیشتر می‌شود بلکه Power upای هم که دارید از قدرت بیشتری برخوردار می‌شود، به عنوان مثال Green Beakerای که در دسترس دارید تبدیل به Red Beaker می‌شود که خطرناک‌تر از نسخه سبز خود است. ترکیب هندلینگ جالب ماشین‌ها، Power Upها و صفحه‌های نیتروشارژ باعث می‌شود هیجان بازی Crash Team Racing: Nitro-Fueled دوچندان شود.

البته این Power Upها در بخش Adventure Mode بازی Crash Team Racing: Nitro-Fueled کمی به تجربه مخاطب نیز آسیب می‌زنند. در Adventure Mode شما باید در تمامی پیست‌های بازی به رتبه اول برسید و در این میان تعدادی ماموریت فرعی دیگر مانند به دست آوردن تعداد مشخصی کریستال نیز وجود دارد، مطمئنا با کمی دقت می‌شود در تمامی این مراحل به مقام اول رسید. این مسئله اما در مراحلی که باید با غولآخرها سروکله بزنید صادق نیست، باس‌فایت‌ها در بازی Crash Team Racing: Nitro-Fueled از تمامی کارکترهای قابل بازی سریع‌تر هستند و به تعداد نامحدودی Power Up دسترسی دارند که کمی باعث ناعادلانه شدن گیمپلی می‌شود.

حس خوب دوران کودکی؛ نقد و بررسی بازی Crash Team Racing: Nitro-Fueled

تنوع پیست‌های بازی راضی‌کننده است

البته استدیو Beenox به این‌جا کار هم فکر کرده بوده و به همین دلیل گزینه‌هایی را در بخش کمپین بازی قرار داده است که باعث شده کمی جنبه مدرن‌تری به خود بگیرد، از جمله این تغییرات می‌توان به قابلیت عوض کردن شخصیت در میانه مسابقه و تنظیم کردن درجه سختی بازی اشاره کرد. البته اگر دوست دارید می‌توانید بازی را کاملا به همان روش قدیمی پیش ببرید و از هیچ‌کدام از این آوانس‌ها استفاده نکنید. همچنین قابلیت Auto Save نیز علاوه بر ذخیره دستی نیز به بازی اضافه شده است که در کنار قابلیت تغییر دادن کیفیت آهنگ‌های بازی به نسخه PlayStation 1 کار جالبی است.

خارج از مود Adventure اما ما شاهد مسابقات معمولی، Cup Raceها و بخش متنوع Battle Mode هستیم. در مود Battle شاهد بخش‌هایی همچون Capture The Flag و Last Kart Driving هستیم که این مورد آخر به نوعی حکم یک بتل‌رویال در بازی Crash Team Racing: Nitro-Fueled را دارد. البته محدود بودن تعداد پلیرها به عدد هشت باعث شده است که شاهد آن آشوبی که باید نیستیم و گاها مسابقه‌های آنلاین کمی خالی به نظر می‌رسند. با عرضه شدن یک آپدیت روز اول نیز شاهد روان‌تر شدن بخش آنلاین بودیم، البته هنوز هم شاهد لگ‌های کوچک در این بخش هستیم.

حس خوب دوران کودکی؛ نقد و بررسی بازی Crash Team Racing: Nitro-Fueled

نمایی از بخش شخصی‌سازی شخصیت‌ها

علاوه بر بخش Adventure Mode که دچار تغییرات بنیادینی شده بود شخصی‌سازی شخصیت‌ها نیز با گذشته تفاوت زیادی دارد. در گذشته می‌توانستید شخصیتی را انتخاب کنید که سریع‌تر بود یا بر روی پیچ‌ها کنترل بهتری داشت، در بازی Crash Team Racing: Nitro-Fueled اما علاوه بر این موارد شما می‌توانید با استفاده از لیست بلندبالایی از رنگ‌ها، علامت‌ها و اسکین‌ها ظاهر شخصیت و ماشین او را تغییر دهید. این موارد را هم می‌توانید با بازی کردن آزاد کنید و هم با خرج کردن واحد پول درون بازی که پس از هر مسابقه به دست می‌آورید. شاید با خود فکر کنید که چنین مواردی که اصلا در ماهیت گیمپلی تغییری ایجاد نمی‌کنند چه سودی دارند، ما هم حرف شما را تایید می‌کنیم ولی مطمئن باشید پس از دیدن تعدادی از اسکین‌های بامزه این شخصیت‌ها خودتان نیز ترغیب می‌شوید تا تعدادی از آن‌ها را خریداری کنید.

در آخر باید گفت که بازی Crash Team Racing: Nitro-Fueled یک ریمستر خوش‌ساخت و جذاب است. بازی به خوبی همان ویژگی‌های خوبی را که باعث شد در دوران بچگی عاشق این بازی شویم را جذب می‌کند و با کمی مدرنیزه کردن آن‌ها محصولی را تحویل می‌دهد که هم برای نسل قدیم و هم برای کسانی که برای اولین بار آن را تجربه می‌کنند جذاب است. شاید عادت کردن به هندلینگ بازی کمی سخت باشد ولی مطمئن باشید وقتی که به همه جزئیات بازی وارد شوید دل کندن از Crash Team Racing: Nitro-Fueled کار سختی خواهد شد.

حس خوب دوران کودکی؛ نقد و بررسی بازی Crash Team Racing: Nitro-Fueled

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس