لوییجی ماتزولا: مشکل سباستین فتل، چارلز لکلرک نیست!


فرمول یک ایران – لوییجی ماتزولا، مدیر تست تیم اسکودریا فراری در دوران طلایی حضور مایکل شوماخر در فراری، که هم اکنون دیگر در تیم فرمول یک این کمپانی مشغول به کار نمی باشد و حال تنها در خود کمپانی مادر مشغول به کار است، نظر خود را در مورد وضعیت سباستین فتل در فصل جاری اینگونه بیان کرده است: من فکر نمی کنم که مشکل سباستین در حال حاضر چارلز باشد، اگر...

فرمول یک ایران – لوییجی ماتزولا، مدیر تست تیم اسکودریا فراری در دوران طلایی حضور مایکل شوماخر در فراری، که هم اکنون دیگر در تیم فرمول یک این کمپانی مشغول به کار نمی باشد و حال تنها در خود کمپانی مادر مشغول به کار است، نظر خود را در مورد وضعیت سباستین فتل در فصل جاری اینگونه بیان کرده است:

من فکر نمی کنم که مشکل سباستین در حال حاضر چارلز باشد، اگر چه فعلا ظاهرا تنها روزنه امید این تیم، لکلرک است اما این مسئله ربطی به مشکل فتل ندارد.

باور ندارم که سباستین در پایان کار خود قرار داشته باشد، او فقط الان در یک شرایط فوق سخت قرار دارد و مقایسه او با لکلرک نیز کمکی نمی کند. چارلز استعداد بالایی را دارد و فتل نیز این روند رو به رشد همتیمی خودش را می بیند و شاید از این لحاظ برایش دردناک باشد ولی این روندی است که هر راننده ای در دوران حرفه ای خود طی می کند.

لوییجی ماتزولا: مشکل سباستین فتل، چارلز لکلرک نیست!لوییجی ماتزولا: مشکل سباستین فتل، چارلز لکلرک نیست! مایکل شوماخر و لوییجی ماتزولا

او در ادامه افزود:

اما چارلز منبع اصلی مشکلات سباستین نیست، موضوع خیلی بیشتر از این هاست. موضوع خودروی تیم است.

درست است که لکلرک هم همان خودرو را دارد ولی بگذارید برایتان توضیح دهم. خیلی واضح هست که خودروی اس اف 90 از لحاظ فنی هیچگونه همخوانی با سبک رانندگی سباستین ندارد. خودرو در حالت کلی ناپایدار است و تنظیم کردن آن نیز خیلی سخت است.

سباستین نسبت به چارلز متفاوت است. همینطور وقتی که کیمی در ماشین بود، سباستین گاهی اوقات بیشتر از کیمی برای درک خودرو به چالش کشیده می شد. این آن بخشی از زندگی هر راننده ای است که ممکن است با آن روبرو شود.

از این موضوع هم نگذریم که دلیل پایه ای این مسائل می تواند قدرت فوق العاده سرکوبگر مرسدس باشد. سریعترین دوری که در دور آخر گرندپری بریتانیا توسط لوییس همیلتون زده شد برایمان شوک آور بود. در فراری برنامه هایی وجود دارد تا قدم هایی رو به جلو برداشته شود و باید مطمئن باشند که این قدم ها درست برداشته می شود و این مسائل هیچ ربطی به فتل ندارد. همینطور به لکلرک که فعلا تنها کسی است که دارد امید به این کمپ تزریق می کند.

در آخر نیز از او پرسیده شد که آیا دوست دارند که فتل را در تیم با این شرایط نگه دارند!؟

صد در صد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران