لبخند میتواند کمک های فوق العاده ای به زندگی شما کند


چرا لبخند بزنیم ؟ علت لبخند زدن و قهقه های چندان میتواند جهان را برایتان خوشگل کند ذکر آن جمله ای که می‌گویند که بخند تا جهان بهت بخنده . هر فردی همراه دارد از دندان هایی سفید و درخشان برخوردار باشد. اما فواید یک لبخند خوشگل فراتر از جنبه های آرایشی هست. به گزارش تالاب ، پژوهشگران پیوند بین سلامت ضعیف دهان و دندان و مریضی هایی که قلب، مغز، و...

لبخند میتواند کمک های فوق العاده ای به زندگی شما کند

چرا لبخند بزنیم ؟

علت لبخند زدن و قهقه های چندان میتواند جهان را برایتان خوشگل کند ذکر آن جمله ای که می‌گویند که بخند تا جهان بهت بخنده .

هر فردی همراه دارد از دندان هایی سفید و درخشان برخوردار باشد. اما فواید یک لبخند خوشگل فراتر از جنبه های آرایشی هست.

لبخند میتواند کمک های فوق العاده ای به زندگی شما کند

به گزارش تالاب ، پژوهشگران پیوند بین سلامت ضعیف دهان و دندان و مریضی هایی که قلب، مغز، و دیگر بخش های بدن را درگیر می‌کنند، شناسایی کرده اند. از این رو، رسیدگی به حالات دهان و دندان هرچه بیشتر اهمیت می یابد.

همان‌ گونه به نخ دندان نیاز دارید

بهرهگیری از نخ دندان موضوعی هست که نتایج مطالعات درمورد آن یکدست نیستند. بعضی مطالعات به این مضمون اشاره دارند که بهرهگیری از نخ دندان تاثیر چندانی در سلامت دهان و دندان ندارد، در شرایطی که بعضی دیگر نتیجه ای متضاد را نشان میدهند. با این وجود، بهرهگیری از نخ دندان عادتی هست که ترک نکردن آن بهتر هست.

مریضی لثه شرایطی هست که در کوتاه مدت شکل نمی‌گیرد و گاهی اوقات مقدور هست چند سال طول بکشد. با گذشت دوران، باکتریها میتوانند بین دندان ها مخفی شده و افزایش یابند، که افزایش ساخت اسیدی که سبب پوسیدگی دندان میشود رابه همراه دارد. بهرهگیری از نخ دندان به خلاص شدن از شر این باکتری های مزاحم کمک می‌کند. برترین روش بهرهگیری از نخ دندان بالا و پایین بردن عمودی آن بین دندان ها هست.

دهان میتواند اطلاعات بیشماری درمورد سلامت شما عرضه کند

دوران و تلاشی راکه صرف بهداشت دهان و دندان خود میکنید می‌تواند نتایج ارزشمندی رابه همراه داشته باشد. تحقیق ها نشان داده اند که شرایط لثه ها با موضوعات سلامت مختلفی پیوند خورده اند. چندین مطالعه پیوند بین مریضی لثه و مریضی قلبی را نشان داده اند. مطالعه ای که درسال 2015 توسط پژوهشگران کره ای انجام شد، نشان داد که عدم بهرهگیری از مسواک و نخ دندان میتواند خطر ابتلا به فشار خون بالا را افزایش دهد. مطالعات دیگر تماس بین سلامت دهان و دندان و زایمان زودرس، آرتریت روماتوئید، مریضی آلزایمر، و حتی سرطان ریه را نشان داده اند. بنابر یک نظریه، مریضی لثه شکل‌گیری التهاب در سراسر بدن را تحریک می‌کند، که خطر ابتلا به مریضی را افزایش میدهد.

آیا ترس دندانی دارید؟ این شرایط قابل درمان هست

اگر مراجعه به دندان پزشک شما را عصبی میکند، بدانید تنها فردی در جهان نیستید که این شرایط را سنجیدن می‌کند. از هر 10 نفر، یک نفر چنان ترس شدیدی از مراجعه به دندان پزشک دارد، که او را از انجام اینکار باز می دارد. این شرایط می‌تواند تاخیر در درمان را سبب شود ودر انتها این افراد نیازمند انجام انواع مختلفی از عمل های جراحی دردناک باشند.

مطالعه ای که درسال 2015 در نشریهBritish Dental Journal توزیع شد، نشان داد که 79 درصد بیماران مضطرب که بطور میانگین پنج جلسه رفتار درمانی شناختی را پشت سر گذاشته بودند، بی نیاز از آرام بخشها توانا به پشت سر گذاشتن جلسه درمان دندان خود بودند.

انتخاب دیگر شاید مقداری عجیب بنظر برسد، اما گوش دادن به موزیک های آرامش بخش میتواند به کاهش اضطراب کمک کنند. اگر همان‌ گونه مضطرب و عصبی هستید، پیش از شروع بکار این چالش رابه دندان پزشک اطلاع دهید. اگر وی دقت خاصی به این چالش ندارد، بهتر هست به دندان پزشک دیگری مراجعه کنید

.

برترین روش برای مبارزه با تاول تبخالی چیست؟

اگر با مشکل تبخال روی لب های خود روبه‌رو میشوید، مقدور هست نمایان شدن انها در فصول سرد افزایش یابد. اضطراب، ترک خوردگی لب ها یا سیستم ایمنی ضعیف طی فصول سرد میتوانند از دلایل شکل‌گیری این شرایط باشند.

به محض مواجهه با احساس سوزش و خارش که غالباً یک یا دو روز پیش از شکل‌گیری تاول تبخالی شروع می‌شوند، به دکتر مراجعه کنید. وی می‌تواند آسیکلوویر، یک داروی ضد ویروس که میتواند مدت دوران بهبودی رابه نصف کاهش دهد، را تجویز کند. همینطور، بهرهگیری از داروهای آرامش بخش و ضد عفونی کننده بدون نسخه که میتوانند به خشک کردن تبخال ها کمک کنند، پیشنهاد میشود.

خنده درمانی حقیقی هست

لبخندی حقیقی و خوشگل میتواند عنصر قدرتمندی باشد. همچون مثال، طی یک مطالعه که درسال 2014 انجام شد، بزرگسالانی که به مدت 20 دقیقه یک ویدئو خنده‌دار را تماشا کرده بودند، در قیاس با گروه بازرسی که طی مدت زمانی نمونه به آرامی سر جای خود نشسته بودند، عملکرد بهتری در آزمون های حافظه داشتند. لبخند اولین گام به سمت خنده هست و بنظر می‌رسد افزایش ترشح اندورفین و دوپامین در مغز را سبب می‌شود، که احساس رضایت و شادی را در فرد ایجاد می‌کند.

لبخند الکی می‌تواند پیامد داشته باشد

شما میتوانید لبخند زدن الکی را کنار گذاشته و به گونه های خود استراحت دهید، زیرا بعضی تحقیق ها نشان داده اند که لبخند زدن اجباری به واقع ایده خوبی نیست. مطالعه ای که درسال 2011 انجام شد، نشان داد، افرادی که در تمام طول روز الکی لبخند به لب دارند، نسبت به آنهایی که به واقع ودر موارد ناب لبخند میزنند، خودرا کمتر درگیر کار احساس می‌کنند.

هنگامیکه الکی لبخند می‌زنید، یک احساس تنش یا ناآرامی ایجاد میشود که سنجیدن آن خوشایند نیست. به بیان دیگر، مردم چیزهای الکی را همراه ندارند

. می‌توانید با تجسم خود در حال انجام دادن کاری که به آن علاقه دارید، یک بیان شادی طبیعی داشته باشید.

بعضی غذاها میتوانند به دندانهای شما آسیب وارد کنند

غذاها و نوشیدنی هایی که در ادامه به انها اشاره میشود می‌توانند به دندانهای شما آسیب وارد کنند:

نوشابه های رژیمی: نوشابه های رژیمی به اندازه نوشابه های معمولی میتوانند با دندانهای شما نامهربان باشند. این نوشیدنیها غالباً شامل اسید فسفریک و اسید سیتریک میباشند که می‌توانند مینای دندان را از بین ببرند.

شراب: شراب قرمز میتواند لک شدن دندان ها را سبب شود، این در شرایطی هست که تمامی شراب ها اسیدی میباشند، از این رو میتوانند سبب فرسایش مینای دندان ها شوند و آن ها هرچه بیشتر مستعد لک شدن و حساسیت شوند.

میوه های خشک: میوه های خشک چسبنده بوده و محتوای قند بالایی دارند که میتواند به پوسیدگی دندان ها منتهی شود. برترین انتخاب در بین میوه های خشک کشمش هست زیرا می‌تواند رشد بعضی باکتری های دهان را منکوب کند.

یخ: جویدن یک ماده سخت می‌تواند به مینای دندان آسیب وارد کند. پس به خاطر سلامت دندان ها بهتر هست از جویدن یخ یا غذایی های سخت دیگر پرهیز کنید.

پوره سیب زمینی: غذا های پر از نشاسته مثل پوره سیب زمینی به دندان ها می چسبند. چیپس سیب زمینی که خرده های آن میتواند درمیان دندان ها گرفتار شود نیز غذایی خوبی نیست. پس از خوردن این قبیل غذاها بهرهگیری از نخ دندان برای خارج کردن ذرات باقی مانده غذا از میان دندان ها را فراموش نکنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند