مصرف آب روستاهای استان تهران 130 لیتر بیشتر از استاندارد است


مصرف آب روستاهای استان تهران 130 لیتر بیشتر از استاندارد است

تهران – ایرنا – مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: بر اساس استاندارد، هر انشعاب خانگی روستایی مجاز به استفاده از 150 لیتر آب در شبانه روز است درصورتی که میزان مصرف، 130 لیتر اضافه‌تر از استاندارد و 280 لیتر بر ثانیه است.

رضا رجب پور روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر در استان تهران ۳ هزار و ۱۰۰ لیتر بر ثانیه آب برای ۸۶ هزار نفر جمعیت روستایی استان تهران تولید و توزیع می‌شود.
وی اظهار داشت: یکی از چالش‌های مهم استان تهران در حوزه روستایی، افزایش مصرف آب بالاتر از استاندارد است، مصرف آب استاندارد در حوزه روستایی ۱۵۰ لیتر بر ثانیه به ازا هر مشترک است در صورتی که امروز به طور متوسط ۲۸۰ لیتر بر ثانیه آب در مناطق روستایی استان تهران مصرف می‌شود که این امر باعث گردیده در پیک مصرف با افت فشار آب مواجه شویم.
وی گفت: با توجه به افزایش دمای دو درجه‌ای هوا، میزان مصرف آب به ویژه در مناطق روستایی که نوع مصرف آب به دلیل وجود باغات، دامداری‌ها، باغ ویلاها و صنایع کوچک با شهرها متفاوت است، افزایش پیدا می‌کند و نیاز است تا با صرفه جویی، این دوره پیک مصرف را همانند سال قبل به درستی پشت سر گذاشت.
۲۵ هزار انشعاب غیر مجاز در روستاهای استان تهران وجود دارد
رجب پور اظهار داشت: بر اساس آمایش روستاهای استان تهران، ۲۵ هزار انشعاب روستایی غیر مجاز در کاربری‌های مختلف خانگی، صنایع کوچک، دامداری، دامپروری و کشاورزی شناسایی شده است.
وی گفت: هر شهرستان، چالش خاص خود در مصرف غیر مجاز دارد به گونه‌ای که ملارد و ورامین بیشتر در حوزه دامداری، شهرستان ری درصنایع کوچک و قالی شویی و پاکدشت و پیشوا در حوزه کشاورزی و گلخانه مصرف می‌شود.
وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته و با همکاری فرمانداران استان تهران، تا کنون ۲ هزار و ۵۰۰ انشعاب غیر مجاز قطع شده که برخی مجاز شده و برخی نیز مراحل قانونی خود را طی می‌کند.
پروژه فاضلاب روستای در بالادست سد ماملو و لتیان راه اندازی می‌شود
مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان تهران اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی، اجرای طرح‌های فاضلاب در روستاهای بالا دست سد لتیان و ماملو است که تا پایان سال، این طرح در چند روستا افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
وی گفت: در حال حاضر ۲۳ روستا دربالا دست سد ماملو و ۴۶ روستا در بالا دست سد لتیان واقع شده که برای مقابله با آلودگی شبکه توزیع آب تهران و با استفاده از اعتبارات بانک توسعه اسلامی، طرح‌های فاضلاب این روستاها در دست اجرا و برخی از این طرح‌ها تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.
رجب پور افزود: هم اکنون فاز اول تصفیه خانه روستای سعیدآباد و آهار به بهره برداری رسیده و وارد مدار شده است.
وی اظهار داشت: طرح فاضلاب روستای نیکنام ده و امامزاده داود با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است و تا آخر امسال وارد مدار بهره برداری می‌شود.
تهرام/۷۲۵۴/‏/‏۶۱۳۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست