پیگیری‌های عارف برای رفع حصر


پیگیری‌های عارف برای رفع حصر

تحولات حائز اهمیت امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی پیش رو مطالعه کنید

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده امروز می پردازد:

طرح انتخابات آزاد عملی نیست

صادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان درٖٖ واکنش به طرح انتخابات آزاد و مشارکت مشروط در انتخابات گفت: از همان روز اولی که بحث نظارت استصوابی در قانون اساسی مطرح شد، عده‌ای این سخنان را مطرح می‌کردند و غزل مخالفت ‌می‌خوانند. گاهی شرط می‌گذارند، سپس از شرط خود کوتاه می‌آیند و بعد مردم را تحریک می‌کنند و وقتی که این حربه جواب نداد بار دیگر از شرط خود کوتاه می‌آیند. به طور کلی بجای اینکه مسائل را ایجابی ببینند، نگاه مردم را سلبی می‌کنند. بنده نیز نقدهایی نسبت به روند بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان دارم و معتقدم که باید چرخه تصمیم‌سازی یا احراز صلاحیتی که در شورای نگهبان انجام می‌شود مطابق مرّ قانون باشد و رفتارهای سلیقگی نقشی در آن نداشته باشد، معتقدم گزارش میدانی و محلی نمی‌تواند ملاکی برای احراز صلاحیت افراد باشد و این روندها صحیح نیست. این مسائل قابل طرح است اما اینکه ما در آستانه تمامی انتخابات‌ها چنین مسائلی را مطرح کنیم، نه عملی است و نه مردم به این سخنان اهمیتی می‌دهند.

پیگیری‌های عارف برای رفع حصر

شکایت مهریه، عده‌ای را گرفتار کرده است

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: از ابداعات بسیار مهم امام (ره) تشکیل حوزه‌های علمیه خواهران بود که سابقه نداشت؛ گرچه به‌ صورت محدود آغاز شد، اما با گذشت زمان چنان پیشرفت کرد که امروز عدد طلاب خواهر از ۱۰۰ هزار نفر نیز افزون‌ شده است. این مرجع تقلید افزود: مسئله متلاشی شدن خانواده‌ها از طریق طلاق در مواردی ناشی از سوء رفتار دختران است و از طریق خواهران بهتر کنترل می‌شود، شکایت مهریه با تمام اصلاحات مؤثری که در درمان آن شده، هنوز عده‌ای را گرفتار ساخته است و با تبلیغات خواهران به حداقل خواهد رسید.

پیگیری‌های عارف برای رفع حصر

پیگیری های عارف

محمدرضا عارف در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: در ارتباط با رفع حصر پیگیری‌های زیادی انجام شد و کارگروهی که برای این موضوع در فراکسیون امید تشکیل شد نیز به صورت جدی موضوع رفع حصر را پیگیری کرد و به همین دلیل جلساتی نیز با سران قوا و برخی مسئولان که در این خصوص موثر هستند برگزار شد. توقع ما رفع کامل حصر است البته برای اینکه پیگیری‌ها به نتیجه برسد اقدامات خود را خیلی رسانه‌ای نکرده‌ایم. به عنوان مثال در مورد پرونده محیط زیستی‌ها نیز چندین جلسه شخصا با خانواده آنها برگزار کردم. البته به دلیل اختلاف نظر کارشناسی دو نهاد امنیتی و اطلاعاتی درباره پرونده آنها، نتیجه مورد نظر ما هنوز حاصل نشده و امیدواریم دادگاه فعالان محیط زیستی با در نظر گرفتن نظرات کارشناسی و با نگاه مثبت برگزار شود. وی همچنین درباره پرونده محمدرضا خاتمی نیز تاکیدکرد: مثلا می‌گویند شخص من در ارتباط با نامه فراکسیون امید درباره آقای محمدرضا خاتمی مخالفت کرده‌ام در حالی که شخصا پرونده ایشان را بدور از آنکه رسانه‌ای کنم از طریق مسئولان ارشد قوه قضاییه پیگیری کرده‌ام و در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نیز نسبت به پرونده ایشان موضع‌گیری صورت گرفت و برخی بدون اطلاع از ماهیت موضوع و تنها براساس یک خبر نادرست و براساس شنیده‌ها قضاوت می‌کنند، هرچند به این حاشیه‌سازی‌ها توجه نمی‌کنم و از اصلاح‌طلبان نیز می‌خواهم خود را درگیر این حاشیه‌ها نکنند و تلاش می‌کنیم در چارچوب راهبرد فراکسیون امید یعنی امید و آرامش وظایف و مسئولیت خود را انجام دهیم.

پیگیری‌های عارف برای رفع حصر

تاجزاده: باید انتخابات باشکوه و تحریم‌شکنی داشته باشیم

سیدمصطفی تاجزاده در نشست پرسش و پاسخ حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، با موضوع ایده‌های سیاست‌ورزی فعال در انتخابات پیش رو اظهار کرد: با استراتژی حضور بی قید و شرط در قدرت، تأثیرگذاری نخواهیم داشت و اصلاحات را بی‌هویت و بی‌خاصیت و جامعه را منفعل می‌کنیم. جامعه تا وقتی به اصلاحات، امید داشته باشد دست به خشونت نمی‌زند. نهایت این استراتژی این است که هرکس با هسته قدرت تعامل داشته باشد می‌تواند فعالیت کند. همچنین اصل ما در کشور بر حضور در انتخابات است مگر اینکه مانع شوند. همیشه اصلاحات از انتخابات باز حمایت می‌کند. در شرایطی که ترامپ بدترین خواب‌ها را دیده است و ایران در بدترین شرایط تحریمی قرار دارد، انتخابات آزاد نقش پررنگی در تحریم‌شکنی بازی می‌کند. انتخابات تحریم‌شکن و آزاد در سطح ملی می‌تواند نقش بسیار استراتژیکی برای ایران داشته باشد همانطور که انتخابات دوم خرداد ۷۶ داشت و آنچه که در این چهار دهه، جریان به راه انداخت، انتخابات بود. جامعه ما الان سرد است و تز ترامپ و بیگانگان هم این است که بگویند ایران کشوری است که انتخابات ندارد. هیچ وقت مردم زمان پهلوی هیچ بحرانی را موکول به انتخابات نمی‌کردند چون انتخابات محلی از اعراب نداشت. اما در این چهل سال انتخابات جا باز کرده است. به مسئولان می‌گویم به دلیل شرایط اقتصادی، نظامی و امنیتی اطراف ایران باید انتخابات باشکوه و تحریم‌شکنی داشته باشیم.

پیگیری‌های عارف برای رفع حصر

یک دهه شصتی همکار آیت‌الله جنتی

بالاخره روز موعود برای کاندیداهای حقوقدان شورای نگهبان فرا رسید و بهارستان نشینان سه عضو حقوقدان شورای نگهبان را برای شش سال آینده انتخاب کردند. اعضایی که حالا باید جایگزین نجات‌الله ابراهیمیان، محسن اسماعیلی و سام سوادکوهی در شورای نگهبان شوند.اولین انتخاب خانه ملتی‌ها همکارشان بود و بیشترین رای را به محمد دهقان نماینده طرقبه دادند. او که نائب رئیس فراکسیون اصولگرایان بود با ۲۳۰ رای راهی شورای نگهبان شد. رایی که نشان می‌دهد حتی اکثر اصلاح طلبان مجلس و اعضای فراکسیون امید رای خود را به پای یک نماینده تمام عیار اصولگرا و حتی نزدیک به پایداری به ثبت رسانده‌اند هر چند بعید است این تصمیم‌گیری فراکسیونی باشد. از سوی دیگر محمدحسین صادقی مقدم از دیگر کاندیداهایی بود که توانست از رای بهارستان را بگیرد و به شورای نگهبان برسد. شخصی که هم ۱۱ سال با علی لاریجانی کار کرده است و هم از مشاوران آیت‌الله جنتی است و روی خوش دبیر شورای نگهبان را هم در پس رزومه خود دارد. محمد طحانی نظیف نفر سومی بود که توانست نظر مثبت نمایندگان مجلس را به خود جلب کند. البته اگر قرار باشد در این جلسه یک رمز موفقیت برای طحان نظیف در نظر بگیریم آن هم مانور او بر دهه شصتی بودنش است. طحان نظیف با اشاره به جلسه رای اعتماد به وزرا و اعتماد نمایندگان به آذری جهرمی تلاش کرد برای خود هم رایی دست و پا کند این حربه او به خوبی جواب داد و با ۱۵۶ رای راهی ساختمان شورای نگهبان شد.

پیگیری‌های عارف برای رفع حصر

بازدید سرلشکر موسوی از تیپ ۳۲۱ متحرک هجومی شهید اشراف مرند

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش باحضور در تیپ ۳۲۱ متحرک هجومی شهید اشراف نیروی زمینی ارتش در مرند، از پادگان‌های جمعی این تیپ اعم از جلفا و مرند بازدید کرد. وی در این بازدید از نمایشگاه ابتکارات و ابداعات، اجرای حرکات رزمی و نظامی کارکنان، اماکن عمومی و رفاهی این تیپ بازدید به عمل آورد و آمادگی رزمی کارکنان تیپ ۳۲۱ متحرک هجومی شهید اشراف را از نظر تاکتیکی و تکنیکی مورد ارزیابی قرار داد. همچنین با حضور امیر سرلشکر موسوی، روند پیشرفت ساخت خانه‌های سازمانی جدید و نیز تحویل این خانه‌ها مورد بررسی قرار گرفت. دیدار صمیمی با رؤسای عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات این تیپ و همچنین تجلیل از بازنشستگان آذربایجان شرقی از دیگر برنامه‌های فرمانده کل ارتش در این بازدید بود.

پیگیری‌های عارف برای رفع حصر

بازگشت ایران به برجام کار بسیار ساده‌ای است

معاون اول رئیس جمهور در نوزدهمین کنگره ملی پرسش مهر ریاست جمهوری که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با تاکید بر این که بازگشت ایران به برجام و اجرای تعهدات کار بسیار ساده‌ای است، گفت: اگر اراده کنیم تنها چند ساعت کافی است تا همه تعهداتمان را اجرایی کنیم، اما در شرایط فعلی اروپایی‌ها باید به جای این که با ما جلسه بگذارند و بگویند که به برجام بازگردید، به آمریکایی‌ها بگویند که از تحریم‌های ظالمانه خود علیه ایران دست بردارند.

پیگیری‌های عارف برای رفع حصر

بسیج باید پیشران تولیدات دانشی در فضای مجازی باشد

سردار سرتیپ پاسدار سپهر در هشتمین گردهمایی مدیران مراکز فضای مجازی سپاه‌ های استانی سراسر کشور اظهار کرد: با ظرفیت سازی و مدیریت هوشمندانه در کشور به خصوص بسیج تکالیف بزرگی داریم. از فرمایشات رهبر معظم انقلاب به شورای عالی فضای مجازی، هفت مورد آن مربوط به بسیج است که شامل ارتقاء قدرت سایبری تأثیر گذار، اهتمام ملی و مردمی همه جانبه و سرمایه‌گذاری جدی در همه حوزه‌های ایجاد و توزیع انواع فناوری‌های روز است. امروز بسیج باید پیشران تولیدات دانشی روز در تمام عرصه‌ها مخصوصاً بزرگترین عرصه فعالیت ما که فضای مجازی است باشد.

پیگیری‌های عارف برای رفع حصر

استانی شدن انتخابات مجلس منتفی شد

عرف رئیس ستاد انتخابات کشور گفت : از سال ۹۵ تاکنون اقداماتی در راستای انتخابات صورت گرفت که ارسال لایحه جامع به مجلس و طرح استانی شدن انتخابات از جمله این اقدامات بود که با توجه به ایرادات شورای نگهبان و مجمع تشخیص، طرح استانی شدن انتخابات منتفی شد. همچنین دولت سه سال متوالی درباره لایحه جامع انتخابات تحقیق و تفحص کرد و در نهایت هشتم بهمن سال ۹۷ رئیس جمهور این لایحه را به مجلس ابلاغ کرد. لایحه جامع انتخابات هنوز به نتیجه نهایی نرسیده و بعید است به این دوره از انتخابات برسد.

پیگیری‌های عارف برای رفع حصر

ما یک وقتی فکر می کردیم برای تبلیغ انتخاباتی از صداوسیما استفاده کنیم،اما بعدا فهمیدیم خیلی از مردم اصلا تلویزیون را نمی بینند

سیدمحمدحسینی وزیر ارشاد دوره احمدی نژاد در باره یکی از ضعف های اصولگرایان گفت: دلیل اینکه امکان جلب آرای بخشی از توده مردم کمتر میسر می‌شود این است که ارتباط دوستان ما با اقشار مختلف جامعه کم است در برخی جلسات به دوستان گفتیم اینکه دعوت می‌کنند ما در دانشگاهی برای اعضای بسیج یا جامعه اسلامی دانشجویان سخنرانی کنیم کار خوبی است، اما کافی نیست که فقط با طیف‌های همفکر و همراه ارتباط داشته باشیم. همچنین در گذشته فکر می‌کردیم هر فردی که در مسیر نظام و انقلاب باشد حداقل در برنامه‌های عمومی مثل تلویزیون دیدگاه‌های انقلابی و ارزشی را می‌شنود و به این طیف سیاسی گرایش پیدا می‌کند، اما الان عده‌ای اصلاً تلویزیون را نگاه نمی‌کنند و مشتری شبکه‌های خارج از کشور شده‌اند، به عبارتی یک قطع ارتباط رسانه‌ای میان ما و بخش‌هایی از مردم اتفاق افتاده است. بنابراین باید با اقشار مختلف جامعه به اشکال گوناگون ارتباط برقرار و آنها را با خود همراه کرد. فقدان این رویه شاید یکی از دلایل ناتوانی ما در جلب آرای خاکستری بوده است.

پیگیری‌های عارف برای رفع حصر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...