فاز‌های 20 و 21 در حال تولید محصولات استراتژیک گاز طبیعی است


فاز‌های 20 و 21 در حال تولید محصولات استراتژیک گاز طبیعی است

کامبیز صفتی گفت: انجام برخی فرآیند‌ها در فاز‌های 20 و 21 باعث شده محصولات تولیدی پالایشگاه هشتم پارس جنوبی کمترین میزان توتال سولفور را داشته باشند.

فاز‌های 20 و 21 در حال تولید محصولات استراتژیک گاز طبیعی است

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کامبیز صفتی، مدیر بهره برداری و جانشین مدیر پالایشگاه هشتم پارس جنوبی با بیان حدود ۳ سال از تولید اولین ردیف گازی فاز‌های ۲۰ و ۲۱ می‌گذرد، عنوان کرد: هم اکنون تمرکز پالایشگاه بر تولید محصولات استراتژی محور شامل اتان، پروپان و بوتان است.

صفتی افزود: هم اکنون پالایشگاه هشتم مطابق تعهدات خود روزانه ۵۲ میلیون متر مکعب گاز تولید می‌کند.

مدیر بهره برداری پالایشگاه هشتم اظهار داشت: این پالایشگاه در شرایط فعلی همچنین توان تولید روازنه ۶۴ هزار و ۵۰۰ بشکه کاندنسیت را داراست.

بیشتر بخوانید: جزئیات نصب سومین سکوی تولیدی فاز ۱۴ پارس جنوبی

به گفته صفتی؛ فاز‌های ۲۰ و ۲۱ با تکمیل اکثر بخش‌ها تاکنون به همت نیرو‌های پیمانکار داخلی و متخصصان مجتمع گاز پارس جنوبی شرایط تولید روزانه دو هزار و ۴۰۰ تن اتان را نیز فراهم کرده اند.
گفتنی است؛ اتان یکی از محصولات استراتژیک در صنعت پتروشیمی در داخل کشور است.

فاز‌های 20 و 21 در حال تولید محصولات استراتژیک گاز طبیعی است

وی در ادامه به سایر محصولاتی که پالایشگاه در حال حاضر با توجه به شرایط بهره برداری مناسب امکان تولید دارد، اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون فاز‌های ۲۰ و ۲۱ توان تولید روزانه یک هزار و ۹۰۰ تن پروپان، یک هزار و ۱۰۰ تن بوتان و ۲۶۰ تن گوگرد را نیز داراست.

صفتی در ادامه افزود: در بحث تولید پروپان و بوتان باید شاخصه توتال سولفور کاهش یابد چرا که این شاخصه در قیمت نهایی و کیفیت محصول بسیار مهم است و انجام برخی فرآیند‌ها در فاز‌های ۲۰ و ۲۱ باعث شده محصولات تولیدی این پالایشگاه کمترین میزان توتال سولفور را داشته باشند.

صفتی همچنین اظهار داشت: یکی از نقاط قوت فاز‌های ۲۰ و ۲۱ دریافت خوراک مناسب از سکو‌های دریایی است که هم اکنون مطابق چاه‌های این سکو‌ها با فشار مناسب خوراک مورد نیاز پالایشگاه را مطابق طراحی تأمین می‌کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»