تهران دومین استان محروم کشور از لحاظ فضاهای آموزشی


تهران دومین استان محروم کشور از لحاظ فضاهای آموزشی

محسنی بند پی گفت: استان تهران دومین استان محروم از نظر فضای سرانه آموزشی در کشور است.

تهران دومین استان محروم کشور از لحاظ فضاهای آموزشیبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران عصر امروز در مراسم چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر ما نه تنها در شاخص آموزشی بلکه در شاخص فرهنگی، ورزشی در استان تهران دچار یک عقب ماندگی تاریخی هستیم و این مسئله دلایل مختلفی دارد.

بند پی با اشاره به اینکه بودجه در اختیار وزرا در حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: استانداری تهران از بودجه عمومی در سفر‌های مختلف سهمی ندارد.

وی ادامه داد: تهران پس از سیستان و بلوچستان دومین استان کشور از لحاظ برخورداری از فضاهای آموزشی است.

محسنی بند پی ادامه داد: براساس آمار از میان ۲۰۰ کودک کار در تهران، ۸۰ نفر بیسواد و بقیه دارای مدرک ابتدایی هستند.

وی ادامه داد: برای رفع مشکل کمبود سرانه آموزشی در استان تهران، استانداری تهران پای کار است، اما سایر ارگان‌های مربوطه در این زمینه همکاری للازم را انجام نمی‌دهند.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه در تمام دنیا به این جمع بندی رسیده‌اند که هر گونه سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش باعث کاهش جرم و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و همچنین ارتقای سلامت جسمی افراد و دانش آموزان می‌شود، بیان کرد: استانداری تهران از ۲۲ خرداد امسال پذیرش کودکان کار را با همکاری سازمان بهزیستی شروع کرده است که در این طرح ۲۷۰ کودک پذیرش شد‌ه‌اند که ۲۰۰ نفر جز اتباع بیگانه بوده که از میان آن‌ها ۷۲ نفر به صورت قاچاقی وارد کشور شده‌اند.

استاندار تهران با اشاره به اینکه اولویت کار ما پیشگیری است و باید موضوع تعلیم و تربیت تکامل و ارتقا پیدا کند، گفت: تمام شهرداران ۲۲ گانه تهران حق سرانه آموزشی آن‌ها گرفته شده است و حتی یک قطعه زمین برای احداث مدرسه و تشویق افراد خیر جهت انجام این کار ندارند.

محسنی بندپی گفت: ۱۱ مدرسه در شهر تهران و ۲۴ مدرسه در استان تهران به وسیله بنیاد شهید گرفته شده است، این در حالی است که یک قطعه زمین در حدود ۶ هزار متر در میدان ونک بدون استفاده برای بنیاد شهید است که ما پیشنهاد داده‌ایم که املاک گرفته شده از ما را که استیجاری بوده، قیمت‌گذاری کنند و برای احداث فضای آموزشی به آموزش و پرورش بدهند.

وی یادآوری کرد: صد و یازده هزار دانش آموز اتباع در شهرستان‌های تهران مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

کمترین سرانه آموزشی در اختیار سیستان و بلوچستان است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد