13 هزار دانشگاهی راهی عتبات می‌شوند


13 هزار دانشگاهی راهی عتبات می‌شوند

حجت الاسلام مطهری پور گفت: 63 هزار و 968 نفر از دانشگاهیان برای سفر به عتبات ثبت نام کردند که از این تعداد 13 هزار نفر اعزام خواهند شد.

13 هزار دانشگاهی راهی عتبات می‌شوندبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام مرتضی مطهری پور، رئیس ستاد عتبات دانشگاهیان در مراسم پیش از سفر عتبات دانشگاهیان که ظهر امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: انسان در هر کاری که شروع می‌کند باید یک مقصدی داشته باشد و بدون در نظر گرفتن مقصد راه به جایی نخواهد برد .

وی بیان کرد: دانشجویان در مسیری قدم برداشتن که مقصدش در قرب الهی است؛ مسیر عشق و محبت و دلدادگی است و با سایر سفرها متفاوت است؛ در این سفر پیش رو یک سری پیچیدگی‌ها و سختی‌ها و عشق و ریه‌های متفاوتی وجود دارد.

رئیس ستاد عتبات دانشگاهیان ادامه داد: در مسیر عشق و دلدادگی باید کمی سختی کشید و اگر رنجی وارد شد باید آمادگی پذیرش آن را هم داشته باشید. در سفر امام حسین باید سختی دید تا گهره وجود آبدیده شود؛ در این سفر باید دید مقصد کجاست، باید دید در این سفر به چه توچه ای نیاز داریم؟.

وی بیان کرد: زمانی که بحث از زیارت می‌کنیم باید هدفمان را مشخص کنیم و باید محبت بین زائر و زیارت شونده فراهم شود؛ انسان باید به حالت روحانیت و درجات بالا سوق پیدا کند. این زیارت تنها سفر جسمی نیست ، بلکه یک روحی و معنوی است.

حجت الاسلام مطهری پور افزود: این حرکت باید به سمتی باشد تمام وجود در این سفر حرکت کند و قلب، روح، جسم و کردار هم مسیر باشد؛ این مهمانی سعادت می‌خواهد و شما این سعادت را پیدا کردید.

رئیس ستاد عتبات دانشگاهیان ادامه داد: انسان در این سفرها توقع دارد گرفتاری ها و آرزوهایش برآورده شود، این حاصل نمی شود مگر در قالب افزایش محبت؛ برای زیارت عتبات باید معرفت و آگاهی کسب کرد که این توشه راه است.

وی بیان کرد: این فرصت را باید بسیار قدر دانست؛ در این سفر عشق و احساسات موج می‌زند و ایمان و عقل اصل و اساس آن است و این حاصل نمی‌شود جز از طریق بندگی که نباید از آن غافل شد و باید کاری کرد به مقام عبودیت برسیم.

رئیس ستاد عتبات دانشگاهیان ادامه داد: فرصت ارتباط معنوی و عاشقانه با خاندان پیامبر و زیارت این عناصر ممتاز برجسته و ملکوتی از امتیازات تفکر شیعی در میان فرق اسلامی است؛ در مسیر کمال، خوبی، طلب و اراده نقش موثری ایفا می‌کند.

حجت الاسلام مطهری پور افزود: این سفر آمادگی‌های نیاز دارد و بهره‌گیری از آنها مهم است؛ هر چقدر با کاروان‌ها همراه باشیم بهره مندی در این سفر بیشتر خواهد شد.

رئیس ستاد عتبات دانشگاهیان در خصوص هزینه سفر به عتبات گفت: علاوه بر وام، وام صندوق رفاه هم به دانشگاهیان تعلق می‌گیرد. هزینه‌ها بر عهده سازمان حج و زیارت است که اعلام می‌کند و ما تنها آن را اجرا می‌کنیم.

اول شهریور پسران مجرد اعزام می‌شوند

حجت الاسلام مطهری پور رئیس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عتبات از ۲۷ تیر آغاز و تا ۱۵ مهر ادامه دارد. کل ثبت نام ۶۳ هزار و ۹۶۸ نفر بودند و از این تعداد ۱۳ هزار نفر اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: ۲ برابر ظرفیت قرعه کشی انجام شد و این افراد برای تکمیل مدارک باید اقدام کنند بالای ۹۰ درصد اقدام نهایی کردند و مدارک را به شورای استانی تحویل دهند؛ بیشترین آمار از استان تهران، خراسان رضوی و اصفهان بوده است.

حجت الاسلام مطهری پور افزود: ایستگاه پروازی تهران و مشهد است؛ ۳ شب در نجف، ۳ شب کربلا و یک شب در کازمین خواهند بود؛ از اول شهریور پسران مجرد اعزام می‌شوند.

رئیس عتبات دانشگاهیان ادامه داد: ۳۰ میلیون ریال برای سفر هوایی و ۱۵ میلیون برای سفر زمینی است؛ دوره‌هایی داریم در سفر که بسته فرهنگی یکی از آنهاست.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه