آستان قدس رضوی 23 هزار ساعت مشاوره رایگان روانشناسی ارائه داد


آستان قدس رضوی 23 هزار ساعت مشاوره رایگان روانشناسی ارائه داد

مشهد- ایرنا- کلینیک مشاوره روانشناسی آستان قدس رضوی واقع در باب الهادی حرم مطهر رضوی پارسال 23 هزار ساعت مشاوره رایگان به زائران حضرت رضا (ع) در حوزه های مختلف خانواده، کودک، ازدواج، بحران های زندگی و شغلی ارائه داد.

مدیر مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی روز سه شنبه در نشستی خبری با بیان این مطلب افزود: این مرکز دارای چهار کلینیک مشاوره و روان شناسی در حرم رضوی و مشهد است و ۱۴۰ متخصص روان شناسی با برخورداری از مدرک تحصیلی دکتری و کارشناسی ارشد از اساتید و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، تربیت مدرس و پژوهشکده حوزه و دانشگاه در حوزه های مختلف رشته روان شناسی در آن مشغول فعالیت هستند.

سید محسن اصغری نکاح گفت: معاونت علمی آستان قدس رضوی در راستای اهداف مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی از رساله‌ها و پایان‌نامه‌های روانشناسی دانشجویان، استادان و پژوهشگران با رویکرد دینی حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: در همین راستا آستان قدس رضوی نخستین جشنواره ر ساله ها و پایان نامه های برتر حوزه مشاوره و روان شناسی را با رویکرد دینی برگزار می کند که تاکنون ۱۲۶ رساله و پایان نامه دکتری و کارشناسی ارشد به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

مدیر مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی گفت: از این تعداد رساله و پایان نامه دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴ رساله به جشنواره راه یافته است.

اصغری افزود: روزهای ۲۷ و ۲۸ تیر ماه ۱۴ مقاله مزبور که در رشته های "مشاوره روان شناسی، روان پزشکی، مددکاری اجتماعی و علوم شناختی - رفتاری" نوشته شده اند ارائه و عرضه می شوند و آثار برگزیده نهایی نیز معرفی و از خالقان آنها در مراسم اختتامیه جشنواره با حضور اساتید و پژوهشگران در تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی قدردانی می شود.

وی اضافه کرد: در حاشیه این جشنواره دو کارگروه تخصصی با موضوع "روان شناسی اسلامی؛ علمی بودن یا نبودن" و "ماهیت و چیستی روان شناسی اسلامی" با حضور اساتید برجسته برگزار می شود و برپایی کارگاه‌های تخصصی روان‌شناسی با محوریت درمان وسواس و مداخله برای کاهش اضطراب بیماران صعب‌العلاج با محوریت نهج‌البلاغه و نیز برپایی غرفه‌هایی برای عرضه آثار و یافته‌های پژوهشی از دیگر برنامه های این جشنواره است.

او ادامه داد: رساله‌ها و پایان‌نامه‌های برگزیده در این جشنواره ملی در قالب کتابچه و لوح فشرده منتشر و به شرکت کنندگان هدیه می شود و یک نسخه از این مقالات نیز در تالار محققان و پژوهشگران سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برای بهره‌گیری سایر پژوهشگران قرار می گیرد.

۷۴۸۹/‏۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان