210 میلیارد ریال کمک بلاعوض به سیل‌زدگان سمیرم اختصاص یافت


210 میلیارد ریال کمک بلاعوض به سیل‌زدگان سمیرم اختصاص یافت

اصفهان- ایرنا- سیل ماه فروردین امسال در کنار سایر رویدادهای طبیعی و غیرطبیعی همچون رانش زمین سبب شد، دولت 210 میلیارد ریال اعتبار بلاعوض برای بازسازی خرابی ها و کمک به خسارت دیدگان در سمیرم تخصیص دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان روز سه شنبه، در جلسه ستاد بازسازی مناطق سیل زده شهرستان سمیرم، اظهار داشت: این اعتبار در ۲ سال گذشته به این شهرستان اختصاص داده شد که سرجمع ریالی برای بازسازی خسارت های وارد شده است.

به گفته منصور شیشه فروش، خسارت سیلاب و آبگرفتگی در استان اصفهان پنج هزار میلیارد ریال بود که افزون بر هزار میلیارد ریال آن مربوط به منطقه کوهستانی سمیرم است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۵۵۵ فقره وام بازسازی به خسارت دیدگان پرداخت شد، افزود: اعتبار این تعداد وام پرداختی هشت میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان از مجموع همان ۲۱۰ میلیارد ریال مبلغ کل ۲ سال اخیر است که بیان شد.

وی خاطرنشان کرد: احداث واحدهای بنیاد مسکن در قالب ۱۲۰ واحد ساختمانی ۲ طبقه در حال اجرا و ساخت است و امیدواریم با همت خوب مسوولان امر در شهرستان و استان تا قبل از فرارسیدن فصل سرما تکمیل شود تا به خسارت دیدگان سیل امسال تحویل داده شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به کمک رهبر انقلاب در اختصاص هشت تن سیمان رایگان برای هر خانوار خسارت دیده از سیل، ادامه داد: سوله بزرگ مرکز فنی و حرفه ای سمیرم برای نگهداری در این محل در نظر گرفته شده است.

وی از اداره راه و شهرسازی و شهرداری سمیرم هم خواست در یک هفته آینده یک قطعه زمین وسیع با در نظر گرفتن طرح تفصیلی شهر برای اختصاص به سایر خسارت دیدگان معرفی و مشخص کند تا کلنگ احداث واحدها در آن محل نیز به زمین زده شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان هم در همین پیوند اظهار داشت: ۷۰ درصد ساخت و سازها در مناطق سیل زده استان به تعداد ۱۲۰ واحد از مجموع ۲۰۰ واحدی که به کل استان اختصاص داده شده در سمیرم ساخته می شود.

محسن قوی بیان تصریح کرد: ۴۰۰ فقره تسهیلات معیشتی استان اصفهان بود که ۶۱ مورد آن به سمیرم اختصاص یافت و به ۴۱ خانوار آسیب دیده از سیل به صورت موردی در این شهرستان کمک شد.

وی مجموع اعتبار امسال بنیاد مسکن برای سمیرم در بخش ساخت، تسهیلات و تعمیر و بازسازی واحدها را ۱۲ میلیارد و ۷۶۵ میلیون تومان برشمرد و افزود: روند کار در پرداخت تسهیلات و مساعدت ها باید شتاب بیشتری بگیرد چرا که از ۱۹۰ سهمیه تسهیلات معیشتی اختصاصی سمیرم تنها ۲۲ مورد تاکنون از آن بهره مند شده اند.

به گفته قوی بیان، فصل کار در سمیرم محدود است و بانک ها باید کمک کنند ما بنوانیم قراردادهای اعطای وام به معرفی شدگان بنیاد مسکن را ببندیم و در ادامه کار اعتبارات بلاعوض دولتی را نیز پرداخت کنیم.

سیلاب و آبگرفتگی های فرودین ماه امسال، خسارت های زیادی به بخش ها و زیر ساخت های عمومی، باغ ها و مزارع و منازل شهرستان کوهستانی سمیرم وارد و حدود ۱۵۰ خانوار ساکن در بافت فرسوده و خانه های قدیمی شهر سمیرم و سایر شهرهای این شهرستان را مجبور به ترک ساختمان ها و اسکان اضطراری در مدارس کرد.

شهرستان سمیرم با افزون بر ۱۰۰ هزار جمعیت، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان و ۱۶۴ کیلومتری شمال یاسوج واقع شده است.

۷۱۴۷/‏۶۰۲۶/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403