هوشمندسازی حمل و نقل راهی اثرگذار برای کاهش تلفات جاده‌ای


هوشمندسازی حمل و نقل راهی اثرگذار برای کاهش تلفات جاده‌ای

تهران- ایرنا- دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه، شرکت‌های دانش‌بنیان در کشورمان به یاری هوشمندسازی حمل و نقل می‌آیند، گفت: هوشمندسازی حمل و نقل ضمن اثربخشی و بهینه‌سازی سیستم موجود، منجر به کاهش اثرگذار تلفات جاده‌ای خواهد شد.

به گزارش روز سه‌شنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منوچهر منطقی در بازدید از بخش‌های تاسیسات، انرژی، آتش و ژئوتکنیک مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: حمل و نقل هوشمند در دنیای امروز سرعت بالایی دارد و هر روز شاهد اتفاقات جدیدی در این حوزه هستیم.

وی تاکید کرد: در ایران نیز برای همراه شدن با این سرعت، نیاز به یکپارچه‌سازی سیستم حمل و نقل وجود دارد.

منطقی افزود: برای سامان دادن به بخش حمل و نقل نیاز داریم که کمیته‌های مشترکی تشکیل دهیم و از تمام بازیگران این عرصه کمک بگیریم تا با همکاری همه نهادهای بازیگر، نقشه راه جامعی را برای فعالیت‌ها و سیاستگزاری‌های حوزه حمل و نقل تهیه کنیم.

منطقی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: هوشمندسازی و ایجاد آزمایشگاه‌های تخصصی در حوزه حمل و نقل نیز بسیار ضروری است، باید تلاش کنیم این آزمایشگاه‌ها به صورت شبکه‌ای فعالیت کنند تا کارایی بالاتری برای این صنعت راهبردی داشته باشند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معتقد است که هوشمندسازی راهی مناسب و مطمئن برای کاهش تلفات جاده‌ای است، همچنین این کار می‌تواند به بهینه‌سازی سیستم‌های موجود و افزایش اثربخشی آنها نیز کمک کند.

هوشمندسازی حمل و نقل راهی اثرگذار برای کاهش تلفات جاده‌ای

استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز در این بازدید، با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع هوشمندسازی به ویژه در حوزه حمل و نقل، تهیه نقشه راه هدفمند در این زمینه را از نکات حائز اهمیت در جهت دستیابی سریع‌تر به اهداف مورد نظر عنوان کرد.

وی در این جلسه ضمن معرفی اجمالی مرکز تحقیقات و مجموعه اقدامات و فعالیت‌ها گفت: ما با نسل جدیدی از موضوعات تحقیقات و فناوری روبه‌رو هستیم، شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها و هوشمندسازی، همگی موضوعات جدیدی است که در عرصه تحقیقات و فناوری طرح و در حال توسعه است.

شکرچی زاده ادامه داد: ما فضایی برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در مرکز ایجاد کرده‌ایم که با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال تکمیل آن هستیم تا حضور و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان را در کنار خود داشته باشیم.

وی افزود: به طور قطع بخش‌هایی مرتبط همچون سامانه‌های حمل و نقل و هوشمندسازی یا استارتاپ‌های مرتبط با حمل و نقل می‌توانند در مرکز تحقیقات وزارت راه مستقر شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا