محیط‌بانان نمونه کشور معرفی و تجلیل شدند


محیط‌بانان نمونه کشور معرفی و تجلیل شدند

تهران- ایرنا- محیط‌بان‌ها و فرماندهان نمونه یگان حفاظت محیط‌زیست و تعدادی از خانواده شهدا و جانبازان عرصه محیط زیست، با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، هم‌زمان با ولادت امام هشتم و گرامیداشت مقام محیط‌بان با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسمی به میزبانی استان یزد از محیط‌بانان نمونه کشوری تجلیل شد.

در این مراسم از چهار محیط‌بان نمونه کشوری، سه خانواده شهید، یک جانباز محیط زیست و سه فرمانده نمونه ملی با اهدای لوح و نشان لیاقت قدردانی شد.
غلامحسین خسروی از استان فارس، علیرضا یخکشی از استان مازندران، یار ولی محمودی از استان کرمانشاه، علی اصغر شریعتی از استان یزد به عنوان محیط‌بانان نمونه ملی و ابوالفضل شعبانی از استان خراسان رضوی، مجتبی شکرانه از استان فارس و قاسم دلفانی از استان لرستان به عنوان فرماندهان نمونه یگان حفاظت محیط زیست تجلیل شدند.
همچنین در این مراسم از خانواده‌های شهید تاج‌محمد باشقره از استان گلستان، شهید علی خواجوی از استان کرمان، شهید علی‌اکبرقنبری‌زاده از استان یزد و رضاقبانچی جانباز محیط‌زیست از استان خوزستان تجلیل شد.
در ادامه مراسم از ۷۲ محیط‌بان نمونه استانی نیز قدردانی شد.

۲۳ تیرماه ولادت امام رضا (ع) و روز محیط‌بان بود و عیسی کلانتری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ۲۴ تیرماه برای شرکت در جشن روز محیط‌بان به یزد سفر کرد و در مراسمی از محیط‌بانان نمونه کشوری و استانی تجلیل کرد.

کلانتری در این مراسم گفت: امروز کره زمین توان پاسخگویی به تقاضای ساکنان با مصرف بالا را ندارد و این یک مسئله جهانی است، حفظ محیط زیست نیازمند مشارکت همگان است و به جای سه هزار محیط بان باید ۸۰ میلیون نفر جمعیت ایران از عرصه زیستی محیطی دفاع کنند.

وی محیط‌بانان را حافظان مولفه‌های ژنتیکی به عنوان میراث نسل آینده و حقوق آنها دانست و افزود: تنها سازمانی که از نظر وظیفه، موظف به حفظ حقوق نسل آینده است محیط زیست است و بخش عمده این کار بر عهده محیط‌بانان است.

کلانتری با اشاره به فعالیت سه هزار محیط‌بان در کشور افزود: مقرر شده سالانه ۳۰۰ نفر به آنها اضافه شود که با توجه به بازنشستگی‌ها این تعداد طی ۱۰ سال آینده به پنج هزار نفر خواهد رسید.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: بر این مبنا هر محیط‌بان باید ۳۳ هزار هکتار مرتع را حفاظت کند و مشخص است با این حجم فعالیت، کاری نمی‌توان انجام داد ولی اگر از نظر فرهنگی وارد شده و محیط‌بانان به عنوان معلم فرهنگی محیط زیست برای اقشار الگو شوند مردم خودشان محیط زیست را حفظ خواهند کرد.

همچنین کلانتری در شورای اداری استان یزد گفت: مساله محیط زیست یک موضوع فراملی، فراقومی و فرامرزی است و خواسته‌های این سازمان نباید به مسائل ملیتی، قومی، جناحی و شخصی محدود کرد، محیط زیست جای سیاسی‌کاری و سیاست‌بازی و مسائل قومیتی نیست.

محمدعلی طالبی استاندار یزد نیز گفت: فعالیت در حرفه محیط‌بانی کاری شایسته قدردانی است که اجر معنوی نیز در بردارد و در این حرفه به عنوان باقیات الصالحات همه این فعالیت‌های خوب از محیط‌بانان به یادگار خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403