بارندگی‌های اخیر، مضر برای برنج و مفید برای چای مضر برای برنج


بارندگی‌های اخیر، مضر برای برنج و مفید برای چای مضر برای برنج

لاهیجان - ایرنا - با وجود سیرابی باغ‌های تشنه چای لاهیجان به دنبال بارندگی‌های چند روز اخیر، در مقابل شالیزارهای در حال خوشه دهی این شهرستان، دچار خوابیدگی (ورس) شدند.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان لاهیجان گفت: براثر بارندگی های چند روز اخیر از ۲۳ هزار و۸۱۶ هتکتار اراضی شالیکاری این شهرستان ۹۵۲ هکتار آن معادل چهاردرصد دچار خوابیدگی (ورس) شده است.

وی با اشاره به اینکه مغز برنج هنوز شیری و نرم است افزود: تاکنون درصد دقیق خسارت به شالیزارها بر اثر خوابیدگی برآورد نشده است که پس از بررسی کارشناسی متعاقباً اعلام خواهدشد.

رییس سازمان چای کشور نیز در باره نعمت بارندگی های تیرماه گفت: بارندگی ها با اثر مثبت روی برگ سبز چای موجب افزایش محصول چین تابستانه چای خواهند شد که با این افزایش، امیدواریم کسری چای امسال ناشی از سرمای بهاری جبران شود.

رییس اداره هواشناسی شهرستان لاهیجان نیز اعلام کرد: از غروب جمعه تا ظهر سه شنبه ۵۵ میلیمتر باران در ایستگاه هواشناسی لاهیجان ثبت شد و در این مدت بیشینه دما ۲۷و کمینه دمای این شهر نیز ۲۱ درجه سلسیوس در نوسان بوده است.

رضا موید ناصری افزود: هم اکنون بارش باران در این شهرستان متوقف و از فردا نیز با روند افزایش دما مواجه خواهیم بود.

لاهیجان شهرستانی کشاورزی شناخته می شود و چای و برنج دو محصول عمده و راهبردی این شهرستان به شمار می روند که لاهیجان ۱۰ درصد برنج استان گیلان را تولید می کند.

۶۰۲۹ /‏۶۰۳۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟