استاندار اردبیل گفت: اولین کارخانه اسانس گیری شیرین بیان در شهرستان نیر احداث می شود.

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، اکبر بهنام جو بعدازظهر امروز در حاشیه دیدار با مدیر عامل بانک ملی ایران با بیان اینکه اولین کارخانه اسانس گیری شیرین بیان در شهرستان نیر احداث می شود، از اختصاص تسهیلات برای تسریع در اجرای این پروژه سخن گفت.

وی از جذب 500 میلیارد ریال اعتبار برای فرآوری گیاهان دارویی در استان اردبیل خبر داد و افزود: این اعتبار از بانک ملی ایران تصویب شده و در اختیار فعالان حوزه گیاهان دارویی با محوریت گیاه شیرین بیان قرار می گیرد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: واحد داروسازی اردبیل نیز از دیگر پروژه هایی است که تسهیلات مورد نیاز برای اجرای آن از طریق بانک ملی تامین می شود.

بهنام جو همچنین از تامین سرمایه در گردش برای واحد تولیدی لبنیات خبر داد و افزود: با تخصیص سرمایه در گردش این واحد تولیدی نیز برای ۲۰۰ نفر اشتغالزایی می شود.

وی ادامه داد: این واحد تولیدی لبنیات دارای ظرفیت تولید ۷۰۰ تن است که به دلیل مشکل سرمایه در گردش با ظرفیت ۵۰ تن فعال است.

استاندار اردبیل از ورود سرمایه گذارانی از امارات خبر داد و گفت: این سرمایه گذاران با ورود به استان زیر ساخت های لازم برای سرمایه گذاری را بررسی می کنند.