خبرگزاری موج، اهم اخبار بین الملل سه شنبه 25 تیرماه 1398 را گزارش می دهد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، سرخط مهمترین اخبار بین الملل سه شنبه 25 تیرماه 1398 را می توانید در ادامه بخوانید:

واکنش آنگلا مرکل به استعفای وزیر دفاع آلمان

آنگلا مرکل در واکنش به استعفای وزیر دفاع آلمان گفت به تصمیم وی احترام می گذارد. فن درلاین وزیر دفاع آلمان اخیرا به عنوان رئیس کمیسیون اروپایی برگزیده شده است.

بارش شدید باران های موسمی در منطقه جنوب آسیا که با سیل و رانش زمین همراه شده، تاکنون موجب آوارگی بیش از 4 میلیون نفر در این منطقه شده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در اظهار نظری گفت: سامانه اس 400 تا آپریل سال 2020 در ترکیه مستقر خواهد شد.

مقام های بهداشت و سلامت میانمار گفتند: شمار جان باختگان افراد مبتلا به ویروس آنفلوآنزای خوکی در کشورشان به 54 نفر رسیده است.

پاکستان حریم هوایی خود را که پس از درگیری با هند با محدودیت هایی مواجه شده بود، بار دیگر به روی پروازهای بین المللی بازگشایی کرده است.

دولت عراق 33 کودک که والدین آن ها داعشی و اهل روسیه بوده اند را به کشورشان بازگردانده است.

پرایوت چان اوچا نخست وزیر تایلند در اظهار نظری گفت: دوره دولت نظامی در این کشور به پایان رسیده و از اکنون، تایلند کشوری با دموکراسی و پادشاهی مشروطه خواهد بود.

منابع امنیتی عراقی اعلام کردند: دو انفجار در داخل حسینیه‌ای واقع در جنوب بغداد عصر دوشنبه به وقوع پیوست.

رئیس جمهور آمریکا در سخنانی نژادپرستانه گفت: چهار زن رنگین پوست دموکرات عضو کنگره افرادی هستند که از کشور ما متنفرند. آنها از کشور ما نفرت دارند. فکر می‌کنم آنها به شدت نفرت دارند.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: در حال حاضر هیچ کانال پشت پرده‌ای میان واشنگتن و تهران وجود ندارد. هر آنچه باید در این باره گفته شود، به‌طور آشکارا توسط رئیس جمهور و وزیر امورخارجه بیان شده است.

بازداشت 35 نظامی در ترکیه به اتهام عضویت در شبکه گولن

35 نظامی در استان های مختلف ترکیه به اتهام ارتباط با شبکه فتح الله گولن دستگیر شده اند.

آمریکا باید به اعمال فشار بر ایران پایان دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: آمریکا باید به اعمال فشار بر ایران پایان داده و شرایط را برای حل سیاسی و دیپلماتیک تنش‌ها مهیا کند.