رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری در 24 بیمارستان گیلان


رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری در 24 بیمارستان گیلان

رشت - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: طرح رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری در 24 بیمارستان دولتی و دانشگاهی استان به اجرا درآمد.

علی اکبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، درباره الکترونیکی شدن رسیدگی اسناد بستری در بیمارستان ها به عنوان یک برنامه کشوری اظهار داشت: در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک در خصوص استقرار سامانه پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان و دریافت الکترونیک اسناد توسط سازمانهای بیمه گر و پرداخت هزینه ها بر اساس آن، سازمان بیمه سلامت ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای راه اندازی و استقرار برنامه تبادل و رسیدگی الکترونیک اسناد بستری اقدام کرده اند.

وی با بیان اینکه برنامه الکترونیکی شدن رسیدگی اسناد بستری در بیمارستان ها در دو سال گذشته در استان اصفهان به صورت موفق آزمونه شده، خاطر نشان کرد: این برنامه در سه ماهه اول سال جاری در استان های آذربایجان شرقی، گلستان، مازندران، فارس، گیلان و زنجان در حال استقرار بوده و طبق برنامه ریزی بایستی تا پایان سال جای در کل کشور اجرا شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان افزود: ارزیابی روند استقرار برنامه تبادل و رسیدگی الکترونیک اسناد بستری در بیمارستان های ولایت، پورسینا، ۱۷ شهریور، امیرالمومنین، الزهرا، رازی، حشمت و شفا در شهر رشت و بیمارستانهای کوثر آستانه اشرفیه و امام خمینی (ره) شهرستان صومعه سرا در دو روز گذشته، توسط کارشناسان اعزامی از سوی سازمان بیمه سلامت انجام گرفت.

به گفته وی در این بازدید های میدانی مسائل، چالش ها، نقاط قوت و ضعف پروژه رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری در بیمارستان ها با کارشناسان ناظر مقیم بیمه سلامت و کارشناسان درآمد و فناوری اطلاعات بیمارستانها مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.

بر اساس طرح رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری، برای ارائه خدمات در بیمارستان ها نیاز به دفترچه بیمه نیست و با ثبت کد ملی بیمار در سامانه روند اقدامات درمانی نیز انجام می شود.

در زمان حاضر، حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در گیلان تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند.

۷۲۸۶ /‏۶۰۳۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل