دانشجویان خارجی در صف انتظار نام‌نویسی دانشگاه «دی هشت»


دانشجویان خارجی در صف انتظار نام‌نویسی دانشگاه «دی هشت»

همدان- ایرنا- تعداد بسیار زیادی از دانشجویان کشورهای عضو، خواستار حضور و نام نویسی در دانشگاه «دی هشت» همدان هستند.

رییس دانشگاه بوعلی سینا روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: زمینه های لازم به منظور راه اندازی دانشگاه دی هشت در حال انجام است و با فراهم شدن شرایط، پذیرش دانشجویان خارجی برای تحصیل در این دانشگاه آغاز می شود.

یعقوب محمدی فر اظهار داشت: با توجه به اساسنامه تصویب شده، دانشجویان هشت کشور اندونزی، مالزی، پاکستان، بنگلادش، ترکیه، مصر، نیجریه و ایران می توانند با استفاده از تسهیلات ویژه و نیم بها در این دانشگاه تحصیل کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کشور نیجریه ۲۰ دانشجوی برتر را برای ثبت نام در این دانشگاه معرفی کرده است، افزود: سایر کشور ها نیز پیگیر هستند و دانشجویان کشورهایی که عضو دی هشت نیستند نیز می توانند بدون دریافت تسهیلات در این دانشگاه پذیرش شوند.

محمدی فر عنوان کرد: در حال حاضر محدودیتی برای جذب دانشجوی خارجی در این دانشگاه وجود ندارد و از ظرفیت دانشگاه بوعلی و زیرساخت های آن نیز برای راه اندازی دانشگاه دی هشت استفاده می شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری، اضافه کرد: اعضای فرهنگی، سیاسی و کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه برپاست، به طوری که در یک سال گذشته بیش از یک هزار برنامه فرهنگی در دانشگاه بوعلی سینا اجرا شده است.

رییس دانشگاه بوعلی سینا افزود: امسال از نظر آمار پذیرش دانشجویان جدید تفاوتی با سال گذشته نداریم و رشته جدیدی نیز اضافه نشده است.

وی عنوان کرد: نزدیک به ۱۲ هزار دانشجو در دانشگاه بوعلی سینا تحصیل می کنند که سه هزار تن ورودی جدید هستند.

محمدی فر ادامه داد: از تعداد کل دانشجویان دانشگاه بوعلی، ۸۰۰ دانشجوی دکتری، ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و حدود ۹ هزار دانشجو در دوره کارشناسی تحصیل می کنند.

وی با انتقاد از تصمیم گیری برای آموزش عالی در مجلس شورای اسلامی گفت: در هیج جای دنیا مجلس برای آموزش عالی تصمیم نمی گیرد و باید با دیدگاهی به آینده نحوه پذیرش دانشجویان آموزش عالی را اصلاح کنیم.

رییس دانشگاه بوعلی ادامه داد: در شیوه کنونی تحصیلات عالیه، صاحب نظران و متخصصان نمی توانند در دانشگاه حضور یابند و افرادی که مدرک گرا هستند صندلی های دانشگاه را اشغال می کنند.

وی افزود: بر اساس آمار منتشر شده، دانش آموزان ما تا پیش دانشگاهی نزدیک به چهار هزار ساعت بیشتر از دانش آموزان سایر کشورها در مدارس تحصیل می کنند.

اندونزی، مالزی، پاکستان، بنگلادش، ترکیه، مصر، نیجریه و ایران هشت عضو سازمان همکاری های اقتصادی هشت کشور اسلامی در حال توسعه هستند که در سال ۹۶ برای تاسیس یک دانشگاه بین المللی هم پیمان شدند و کشور ایران و دانشگاه بوعلی سینا به عنوان دانشگاه مادر برای راه اندازی این مرکز علمی برگزیده شد.
۹۹۰۴/‏۲۰۸۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)