به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سید علی سیدی در گردهمایی کارشناسان کانون ها و اردوهای ادارات و مدیران کانون های فرهنگی و تربیتی شهرستان ها و مناطق استان کرمان، گفت: مدیران کانون‌های فرهنگی و تربیتی نقش موثر و مفیدی در اصلاح برنامه‌ها و فعالیت‌های این کانون ها دارند و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا مسیر فعالیت‌ها و برنامه کانون‌های فرهنگی تربیتی در راستای تحقق اهداف آموزشی و پرورشی تسهیل شود.

وی اظهار کرد: قرار نیست کانون فقط کار پرورشی و تربیتی انجام دهد و اگر دانش آموزان برای شرکت در کلاس مکانیک به مدرسه آمدند و در نماز جماعت کانون شرکت کردند این کار تربیتی آموزشی مفید و موثر است.

سیدی با اشاره به ظرفیت های متنوع و مختلف کانون‌های فرهنگی تربیتی، تصریح کرد: اگر این ظرفیت‌ها شناسایی و از آن ها استفاده مفید و موثر شود، کانون های فرهنگی تربیتی سرمایه‌دارترین بخش آموزش و پرورش هستند.

رئیس اداره برنامه ریزی کانون های فرهنگی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش بر درآمدزایی در کانون‌های فرهنگی تربیتی و راه‌اندازی بازارچه‌های فروش اثر های هنری و تجسمی دانش آموزان تاکید کرد و گفت: باید اجازه داده شود تا سازمان دانش آموزی هر استان بتواند با استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی تربیتی کار فرهنگی و فعالیت تشکیلاتی انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به وجود بناهای تاریخی، صنایع دستی و فرهنگی ویژه، استان کرمان بهترین مکان برای برپایی اردوهای دانش آموزی است.

سید علی سیدی بر تعامل و هم افزایی در بخش های مختلف آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: تعامل، هماهنگی و هم افزایی لازمه تحقق اهداف فرهنگی، تربیتی و آموزشی در هر کشور است زیرا تضاد و ناهماهنگی مانع از تحقق این اهداف می شود.

رئیس اداره برنامه ریزی کانون های فرهنگی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش، خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به کانون ها در راستای تحقق اهداف آموزشی و پرورشی دارد و در همین راستا آیین نامه مالی کانون های فرهنگی و تربیتی در حال تدوین می باشد.