کشور نیازمند فضای معنوی اول انقلاب است


کشور نیازمند فضای معنوی اول انقلاب است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: اگر فضای معنوی اول انقلاب را بر کشور حاکم کنیم، بسیاری از آفت ها را می‌توان دور کرد.

علی‌اصغر موسوی کیا روز سه شنبه در آیین اختتامیه چهارمین دوره اردوهای آموزشی فرهنگی زندگی به سبک شهدا یادمان شهیدان خاتمی که در اردوگاه یادگاران امام کمیته امداد برگزار شد افزود: یک شاخصه اصلی زندگی شهیدان، ساده زیستی است.

وی گفت: باید برای نزدیک شدن به سیره شهدا، استقلال، حفظ مرزها و ناموس، شاخصه‌های شهیدان را در زندگی برجسته کنیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: بصیرت بخشی، عدالت طلبی، مسئولیت و ولایت‌پذیری، استقلال گرایی، شهادت طلبی و امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین شاخصه‌هایی است که در زندگی شهدا می‌توان جستجو کرد.

وی بر پیروی از سبک زندگی شهدا تاکید کرد و گفت: شهدا بسیاری از ویژگی‌های مثبت را از دوران کودکی فراگرفته‌اند که نشان می‌دهد تربیت نقش مهمی در زندگی دارد.

موسوی کیا با بیان اینکه اوج عرفان و گمنامی را در زندگی‌نامه برخی شهدا می‌توان دید اضافه کرد: ویژگی‌های برجسته‌ای در زندگی شهدا وجود دارد که ساده زیستی و گمنامی جزو آن است.

وی با اشاره به هجمه فرهنگ غربی و مصرف‌گرایی در کشور گفت: با این وجود نباید احساس ضعف کنیم بلکه می‌توان با دستورالعمل های اسلامی در برابر این هجمه‌ها مصونیت ایجاد کرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی نقش محوری زنان در زندگی و تربیت خانواده را یادآور شد و گفت: نفس اردوها باعث نشاط اجتماعی می‌شود که یکی از نیازهای امروز جامعه است.

وی با بیان اینکه باید به دنبال ارتقای کیفیت زندگی باشیم ادامه داد: اردوها باعث می‌شود تبادل فرهنگی بین دو استان نیز شکل بگیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی هم گفت: ۴۰۰ بانوی مددجو از استان سیستان و بلوچستان به مدت چهار روز از برنامه‌های سومین و چهارمین دوره اردوهای آموزشی فرهنگی زندگی به سبک شهدا یادمان شهیدان خاتمی بهره‌مند شدند.

رضا سلم آبادی افزود: سال گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در اردوهای آموزشی و فرهنگی کمیته امداد شرکت کردند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت در این اردوها برای مددجویان رایگان است اظهار داشت: سال گذشته هزینه‌های فرهنگی برای خانواده ها و دانش آموزان پنج میلیارد تومان بود که امسال با توجه به تورم موجود هزینه‌ها افزایش می‌یابد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: اردوگاه یادگاران امام در بیرجند بعد از مشهد بزرگترین اردوگاه شرق کشور است و تلاش می شود بعد از آماده شدن زیرساخت این اردوگاه را از منطقه‌ای به ملی تبدیل کنیم.

وی گفت: ۱۲ دوره اردوی آموزشی فرهنگی تابستان امسال برگزار می‌شود که ۹ دوره ۲۰۰ نفره سه روزه از مددجویان داخل استان و سه دوره ۲۰۰ نفره از مددجویان استان سیستان و بلوچستان است.

سلم آبادی افزود: برنامه‌های فرهنگی و آموزشی این اردوها شامل زیارت امامزادگان استان، دوره‌های آسیب اجتماعی، مهارت زندگی، مهدویت، معنویت، اخلاق اجتماعی، سینما و بازار است.

وی بیان کرد: جامعه هدف اردوهای فرهنگی و آموزشی مادران و دختران بازمانده از تحصیل، بازمانده از ازدواج یا در آستانه ازدواج است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی یادآور شد: دغدغه بسیاری از خانواده‌ها در تابستان، اوقات فراغت است و کمیته امداد ویژه تابستان برنامه‌هایی را برای این مهم پیش بینی کرده که اردوهای فرهنگی و آموزشی از جمله این برنامه‌ها است.

وی گفت: همچنین اردوهای برون استانی مشهد، قم، شمال و مناطق غرب کشور هم برای مددجویان استان برگزار می‌شود.

سومین دوره اردوهای فرهنگی آموزشی کمیته امداد هفته گذشته با حضور ۲۰۰ مددجو از سیستان و بلوچستان در اردوگاه یادگاران امام (ره) برگزار شد.

۲۰۰ بانوی مددجو از سیستان بلوچستان به مدت چهار روز در چهارمین دوره اردوهای آموزشی فرهنگی زندگی به سبک شهدا یادمان شهیدان خاتمی در اردوگاه یادگاران امام شرکت کردند.

۹۸۹۳*۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل