کمین و استتار افعی و شکار ناگهانی مارمولک | فیلم


کمین و استتار افعی و شکار ناگهانی مارمولک | فیلم

افعی نوعی مار سمی خطرناک است که در سنگلاخ ها بین خار و خاشاک یافت می شود . در دهان این مار علاوه بر دندانهای کوچک تغذیه ای دو دندان قلاب مانند در آرواره بالا وجود دارد که به طرف عقب دهان خمیده است . درون این قلاب مجرای است که به غده زهر راه دارد. افعی که بیشتر در جنوب غربی آسیا یافت می‌شود، همانند مار زنگی است. هر دوی آنها علاوه بر آنکه مانند...

افعی نوعی مار سمی خطرناک است که در سنگلاخ ها بین خار و خاشاک یافت می شود . در دهان این مار علاوه بر دندانهای کوچک تغذیه ای دو دندان قلاب مانند در آرواره بالا وجود دارد که به طرف عقب دهان خمیده است . درون این قلاب مجرای است که به غده زهر راه دارد.

افعی که بیشتر در جنوب غربی آسیا یافت می‌شود، همانند مار زنگی است. هر دوی آنها علاوه بر آنکه مانند مارهای دیگر از جلو حرکت می‌کنند، قادر به حرکت از سمت پهلو نیز هستند. افعی‌ها تنها مارهای زهری در اروپا هستند.

گونه‌ی بسیار خطرناکی از مارها یعنی، افعی شنی در صحرای بزرگ آفریقا زندگی می‌کند. افعی شنی، در حدود ۲۰ تا ۳۵ سانتی‌متر طول و سری پهن و مثلثی شکل با چشمانی کوچک دارد. نیش این مار که سلول‌های خونی قربانی را مورد هدف قرار می‌دهد، ممکن است بلافاصله پس از اصابت، شکار خود را به کام مرگ کشاند. پستانداران کوچک، پرندگان و مارمولک‌ها از جمله طعمه‌های این مار به شمار می‌روند. از دیگر مارهایی که در صحرای بزرگ آفریقا زندگی می‌کنند، می‌توان به افعی شاخدار بیابانی اشاره کرد. وجود شاخک‌های کوچک بر روی سر این افعی، وجه تمایز خوبی برای تشخیص و شناسایی این مار از دیگر گونه‌های موجود است.

منبع: کجارو

کمین و استتار افعی و شکار ناگهانی مارمولک | فیلم

(۹۱۰)


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو