باشگاه های لالیگای اسپانیا در نقل و انتقالات تابستانی امسال رکورد زدند. آن ها تاکنون قریب به 1 میلیارد یورو برای جذب بازیکنان مدنظر خود هزینه کرده اند.

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، باشگاه های لیگ اسپانیا ( لالیگا )، تاکنون 1 میلیارد یورو(1.12 میلیارد دلار) در فصل نقل و انتقالات هزینه کرده اند. این رکورد در شرایطی به ثبت رسیده که هنوز 2 ماه به پایان پنجره نقل و انتقال تابستانی در لیگ اسپانیا باقی مانده است.

باشگاه های رئال مادرید ، بارسلونا ، و اتلتیکو مادرید تقریبا معادل 70 درصد از کل هزینه کردِ باشگاه های اسپانیایی در بازار نقل و انتقالات هزینه کرده اند. این آمار وقتی با آمارهای سال گذشته مقایسه می شوند حاکی از آن هستند که هر 3 باشگاه مطرح اسپانیایی در پنجره نقل و انقالات تابستانی پول بیشتری را خرج کرده اند.

رئال مادرید که با ادن هازارد ، ادر میلیتائو، فرلاند مندی، لوکا جوویچ و رودریگو گوئز قرار داد امضا کرده است، بیشترین میزان هزینه کرد در لالیگای اسپانیا در فصل نقل و انتقالات را داشته است. این باشگاه تاکنون حدود 303 میلیون یورو معادل 340 میلیون دلار در فصل نقل و انتقالات هزینه کرده است.

بارسلونا 236 میلیون یورو(256 میلیون دلار) در فصل نقل و انتقالات تاکنون هزینه کرده است. این باشگاه، آنتونی گریزمان ، فرانک دی یانگ، نوربرتو مورارا، امرسون دی سوزا، و لودویت ریس را تاکنون جذب کرده است.

اتلتیکو مادرید نیز 126 میلیون یورو(142 میلیون دلار) برای جوائو فلیکس مهاجم 19 ساله بنفیکا پرداخت کرده است. امری که وی را تبدیل به گرانقیمت ترین نقل و انتقال لالیگا در تابستان امسال کرده است.