علت و روش های درمان و کاهش فشار چشم


علت و روش های درمان و کاهش فشار چشم

با توجه به بیشتر شدن استفاده از انواع دستگاه های دیجیتال، کمبود خواب کافی یا مطالعه در نور کم و امثال این اتفاقات که باعث شده اند فشار چشم برخی افراد بالا رود. و این عضو حیاتی بدن دچار عارضه فشار چشم شود. برای کاهش فشار چشم روش های مختلف درمانی وجود دارد. تا بتوان از صدمه دیدن بیش از حد آن جلوگیری شود. ما در این مقاله به بررسی راه های برای کاهش...

با توجه به بیشتر شدن استفاده از انواع دستگاه های دیجیتال، کمبود خواب کافی یا مطالعه در نور کم و امثال این اتفاقات که باعث شده اند فشار چشم برخی افراد بالا رود. و این عضو حیاتی بدن دچار عارضه فشار چشم شود. برای کاهش فشار چشم روش های مختلف درمانی وجود دارد. تا بتوان از صدمه دیدن بیش از حد آن جلوگیری شود. ما در این مقاله به بررسی راه های برای کاهش فشار چشم به طور سنتی و طبیعی خواهیم پرداخت تا افرادی که دچار این عارضه در چشم های خود شده اند بتوانند با مرور این مطالب آن را درمان نمایند و به حالت قبل و طبیعی خود بازگردند.

کاهش فشار چشم و راه های سنتی و طبیعی آن

علت و روش های درمان و کاهش فشار چشم

فشار چشم دارای علائمی می باشد که می توان از آنها این موارد را نام برد سوزی یا قرمزی چشم، آبریزش چشم، خشکی آن، دوبینی یا ایجاد تار در دید، سردرد، درد گردن یا کمر و شانه ها و … که می باید به آنها توجه بیشتر شود. برای کاهش فشار چشم قطره های زیادی موجود می باشند که برای تهیه آنها کافی است به داروخانه مراجعه کرده و آنها را خرید و استفاده نمایید. اما در زیر ما به راه کارهای طبیعی و سنتی آن می پردازیم.

چشمان خود را ماساژ دهید

شما برای این که بتوانید گردش خون در اطراف چشمان خود را بهبود ببخشید می توانید به ماساژ چشمان خود بپردازید. همچنین با ماساژ دادن باعث می شوید چشمان شما از خشک شدن رهایی پیدا کنند. همچنین شما می توانید برای اثر بخشی بیشتر از انواع روغن های ماساژ نیز استفاده نمایید این کار می توان به رفع خستگی چسم نیز کمک کند.

قرار گرفتن در زیر نور آفتاب برای کاهش فشار چشم

علت و روش های درمان و کاهش فشار چشم

با توجه به این که نور خورشید و انرژی ساطع شده از آن برای چشمان بسیار مفید می باشد همچنین قرار گرفتن در زیر نور خورشید باعث جذب ویتامین دی می شود که برای بدن و چشمان می تواند بسیار مفید باشد.

چشمان خود را ورزش دهید

علت و روش های درمان و کاهش فشار چشم

شما برای این که بتوانید گردش خون را در چشمان خود بیشتر کنید. همچنین موجب انعطاف بیشتر چشمان خود شوید می توانید از ورزش دادن این عضو حیاتی بدن استفاده کنید. شما می توانید به وسیله راه کار های مختلف این کار را انجام دهید. به عنوان مثال می توانید یک عدد قلم را در دست نگه داشته و روی آن تمرکز نمایید سپس این جسم را به چشمان خود نزدیک کرده و دور نمایید این کار را با دقت بالا انجام دهید. شما می توانید این ورزش را برای تعداد دفعاتی انجام دهید.

استفاده از کمپرس آب سرد

برای افزایش گردش خون و کاهش پف چشم شما می توانید از انواع کمپرس های آب سرد استفاده نمایید. پاشیدن آب سرد بر روی چشمان در هنگام خستگی می تواند باعث آرامش چشمان شما شود.

استفاده از کمپرس آب گرم

علت و روش های درمان و کاهش فشار چشم

استفاده از کمپرس آب گرم یکی دیگر از روش های کاهش فشار چشم است شما با این کار می توانید عضلات چشمان خود را شل کرده و موجب تسکین خشکی چشم شوید. برای کاهش تورم و درد چشم و رفع پف چشم نیز شما می توانید از این راه کار استفاده نمایید.

استفاده از خیار

با توجه به خصوصیت رطوبت زایی خیار می توان برای تسکین فشار چشم و کاهش آن از این میوه لذیذ استفاده نمود. توجه داشته باشید که این محصول می تواند به کاهش پف و تیرگی زیر چشمان نیز کمک بسیاری بکند.

شیر و کاهش فشار چشم

علت و روش های درمان و کاهش فشار چشم

یکی دیگر از راه کار های کاهش فشار چشم که در بین مردم محبوبیت نیز دارد استفاده از شیر کامل می باشد. برای این کار می توانید پنبه ای را در شیر سرد فرو کرده و آن را به آرامی بر روی پلکان بسته بکشید. این کار را می توانید در طول روز انجام دهید.

گلاب

شما برای استفاده از گلاب که اثر تسکین دهنده دارد همچنین می تواند برای جوان سازی پوست اطراف چشم و بهبود پف و تیرگی زیر چشم نیز به کار آید می باید پس از شستن چشمان خود و خشک نمودن آن یک تکه پنبه را که به گلاب آغشته کرده اید بر روی چشمان خود قرار دهید. شما می توانید این کار را در طول روز انجام دهید.

چای بابونه و کاهش فشار چشم

علت و روش های درمان و کاهش فشار چشم

یکی دیگر از راه کار های کاهش فشار چشم استفاده از چای بابونه می باشد. برای این کار می توانید چای کیسه ای بابونه را درون آب گرم برای مدتی خیس کرده سپس آن را بر روی چشمان خود قرار دهید. این کار می تواند به تسکین چشمان شما کمک کند و برای پف زیر چشم و تیرگی آن نیز موثر باشد.

آنچه در این مقاله گفته شد راه کار های تجربی می باشد که برای کاهش فشار چشم استفاده شده است و نتایج خوبی نیز از آن گرفته شده است. شما نیز اگر دچار این عارضه می باشید می توانید ضمن مشورت با پزشک خود از این راه کارها برای بهبود آن استفاده نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت