برنامه‌های عفاف و حجاب باید واقع‌بینانه اجرا شود


برنامه‌های عفاف و حجاب باید واقع‌بینانه اجرا شود

ارومیه- ایرنا- مدیرکل فرهنگی دانشگاه ارومیه گفت: باید درباره بهبود وضعیت و نگرش‌های موجود در میان مردم نسبت به حجاب و عفاف، برنامه‌ریزی‌های واقع‌بینانه و اثربخش اجرا شود.

حجت‌الاسلام کریم جباری روز سه‌شنبه در نشست راهکارهای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه ارومیه بیان کرد: محور هفته عفاف و حجاب، یادآور واقعه خونین مسجد گوهرشاد است که در جهت صیانت از حجاب و ارزش‌های اسلامی به وقوع پیوست.

وی شکل‌گیری انقلاب اسلامی را پیام‌آور عفاف و حجاب دانست و افزود: در همین راستا یکی از مضامین اصلی وصیت‌نامه اکثر شهدا نیز تاکید بر عفاف و حجاب است.

وی حجاب و سبک پوشش مذهبی را پوسته و نمود ظاهری سبک زندگی معنوی و متعهدانه عنوان کرد و ادامه داد: رفتار امروز نسل جوان در قبال حجاب را باید به دور از احساسات، مورد بررسی علمی قرار داد.

مدیر فرهنگی دانشگاه ارومیه با بیان اینکه جامعه مورد هجمه بیشتری نسبت به دوران طاغوت قرار دارد، اظهار داشت: شبکه‌های اجتماعی و ماهواره به طور مستقیم سبک زندگی اشتباه غربی را به جهان اسلام تزریق می‌کنند و این درحالی است که این ابزار در گذشته در اختیار دشمنان قرار نداشت.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی برای گسترش حجاب نیازمند شناخت دقیق از وضعیت موجود است، افزود: نظرسنجی می‌تواند در شناخت جامعه به کارشناسان کمک کند.

وی بحث حجاب را موضوعی مشترک بین تمامی ادیان الهی عنوان کرد و ادامه داد: دشمنان دین و مذهب در تلاش برای متضاد نشان دادن ادیان الهی در بحث عفاف و حجاب هستند.

حجت‌الاسلام جباری با اشاره به اینکه وضعیت حجاب در دانشگاه‌ها بهتر از فضای عمومی شهرهاست، گفت: این نشان می‌دهد که قشر تحصیل‌کرده شناخت دقیقی از وضعیت و شرایط موجود دارد.

وی در رابطه با نحوه تغییر نگرش مردم نسبت به حجاب اظهار داشت: تا نگرش مردم اصلاح نشده و درک درستی از معنویت و دینداری اصیل همراه با زندگی شاد و جذاب و متنوع اسلامی در جامعه مطرح نشود، نمی‌توان انتظار داشت مردم به شکل مطلوب به ایده‌های فرهنگی روی بیاورند.

وی با بیان اینکه دعوت به رعایت حجاب با ابزار جبر نتیجه عکس خواهد داشت، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای فرهنگی‌سازی حجاب نباید مورد غفلت واقع شود.

حجت‌الاسلام جباری گفت: اینکه دین اسلام با تاکید گفته باشد لباس حتماً باید سیاه باشد، چنین چیزی به هیچ وجه وجود ندارد و اهل بیت عصمت و طهارت نیز لباس‌های سفید و روشن به تن می‌کرده‌اند.

این جلسه به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شد و با پرسش و پاسخ دانشجویان پایان یافت.

۳۲۱۴/‏۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری تلخ از انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه!